viefje
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 64kg
- Vetpercentage
- 28%
Hallo!
Heb een vraagje: ondanks dat ik best slank ben heb ik een vetpercentage van 28 % en een spiermassa van 44 kg.
Nu zegt de sportschool: hier is niks mis mee (min BMI is zelfs 20)
Volgens die weegschaal moet ik zelfs 71 kg wegen!
Nu mijn vraag: het ideale vetpercentage voor mij is blijkbaar 21-32 %, maar aangezien ik spieren wil zien (en dus meer spiermassa) wil ik dus rond de 21 % uitkomen. Moet ik nu afvallen?
Hoe doe ik dat het beste?
Ik probeer regelmatig aan krachttraining te doen met zo veel mogelijk kg. Helaas kan ik dat de ene keer wat vaker als de andere keer, want ik draai bijna alleen maar nachtdiensten. Is het voor mij verstandig om eiwitshakes te nemen? En zo ja welke? Moet ik toch aan de cardio? Ben altijd bang om weer spieren te verliezen!
Echt een bodybuilder hoef ik niet te worden, maar wat gespierder vind ik wel mooi en het idee van zoveel vet vind ik ook niks hahaha!
Alvast bedankt voor jullie advies!
Heb een vraagje: ondanks dat ik best slank ben heb ik een vetpercentage van 28 % en een spiermassa van 44 kg.Nu zegt de sportschool: hier is niks mis mee (min BMI is zelfs 20)
Volgens die weegschaal moet ik zelfs 71 kg wegen!
Nu mijn vraag: het ideale vetpercentage voor mij is blijkbaar 21-32 %, maar aangezien ik spieren wil zien (en dus meer spiermassa) wil ik dus rond de 21 % uitkomen. Moet ik nu afvallen?
Hoe doe ik dat het beste?
Ik probeer regelmatig aan krachttraining te doen met zo veel mogelijk kg. Helaas kan ik dat de ene keer wat vaker als de andere keer, want ik draai bijna alleen maar nachtdiensten. Is het voor mij verstandig om eiwitshakes te nemen? En zo ja welke? Moet ik toch aan de cardio? Ben altijd bang om weer spieren te verliezen!
Echt een bodybuilder hoef ik niet te worden, maar wat gespierder vind ik wel mooi en het idee van zoveel vet vind ik ook niks hahaha!

Alvast bedankt voor jullie advies!