AndroidHealthClinic

Jullie advies graag!

Fullbody werkt prima, zo train ik ook:D

'zon trainer vant cios' ken ik niet, maar ook op DBB is genoeg te vinden over de voordelen van een fullbody schema, zeker voor beginners. Denk bijvoorbeeld alleen al aan Rippetoe's Starting Strength.

Waarom ben je het daar niet mee eens en vind je het typisch iets voor vrouwen dan?

---------- Toegevoegd om 11:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:25 ----------

Oeps, je had al een aanvulling gepost. Te weinig rust dus. Daar is wel wat voor te zeggen, had daar zelf ook nogal last van, zeker icm andere sporten.

Sorry vief, voor het kapen van je topic ;) Maar misschien heb je nog wat aan
deze discussie.

Ik heb het nergens vandaan ik weet het uit ervaring en rippetoes dinges ken ik niet.en Ik heb al behoorlijk wat opgebouwd dus weet wel dat het werkt.
meeste vrouwen doen het meer om in vorm te blijven en dn krijgen ze een fullbody schema met veel herhalingen per rep 3 sets en dn verder naar de volgende oefening en nieuwe spiergroep.

Hm blijft interessante discussie..FB of split. Blijft toch persoonsafhankelijk.

Ik ben zelf wel voorstander om te beginnen met FB. Ik ging daar als totale beginner ook wel degelijk op vooruit. Het voordeel vond ik: juist omdat je alle spiergroepen in één training pakt kun je niet megazwaar gaan. Je kunt je techniek goed oefenen en je pezen en gewrichten laten wennen aan de belasting.

Toen ik te snel overging op een split raakte ik geblesseerd omdat je op een split toch een (veel) grotere belasting geeft. Is mijn ervaring dan.

Met 3x per week een 'conservatieve' (niet extreem zwaar, niet veel te licht met veel reps) FB heb je naar mijn mening genoeg rust aan 48 uur.

Ander verhaal wellicht als je als gevorderde FB trainingen doet?

Ik kan het niet vergelijken ik moet bijvoorbeeld alle delen van m'n rug aanpakken dat gel voor borst en benen ook dat kan gewoon niet met fb als beginner kan het wel goed zijn. Maar om spieren opte bouwen mischien eerste stadium

Ik kan het niet vergelijken ik moet bijvoorbeeld alle delen van m'n rug aanpakken dat gel voor borst en benen ook dat kan gewoon niet met fb als beginner kan het wel goed zijn. Maar om spieren opte bouwen mischien eerste stadium

Dat bedoelde ik oa inderdaad. Als je net begint, of alleen nog maar 'nutteloos' hebt getraind met te lichte gewichten en eindeloze hh...dan kun je snel progressie boeken qua spiergroei op FB, mits voeding natuurlijk in orde is...

• Topic Starter Topic Starter
Geeft niks AbFab haha!

Trian dus 2x per week een uur en dan het gehele lichaam:
- 4 oefeningen benen
- 4 oefeningen armen (sommigen zijn ook voor de rug)
- 1 rugoefening
- 3 buikspieroefeningen
Inderdaad dit zijn allemaal apparaten (op aanraden van de sportschool

Wat ik eet:

- als ik wakker word na overdag te slapen: schaaltje Kellogs Fruit en Fibre of
Weetabix (meestal rond 16.00)
- dan om 19-20 uur warm eten (aardappelen, groente en vlees of roekbar met rijst en vlees
-23.30 Volkoren ontbijtkoek met fruit
- Rond 1.00 2 volkoren boterhammen met vlees (mager vlees)
- 3.00 fruit
- rond 5 uur 2 volkoren boterhammen met vlees
dan rond 7 uur slapen

Asl ik vrij ben eet ik tussendoor 's avond vaak wat Kwark van Optimel. Weet alleen niet of ik te veel eet. Kan zo een half bakje kwark op (haha is zo lekker!)

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben!
Thanks!!!

Terug
Naar boven