- Waardering
- 710
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 118kg
- Vetpercentage
- 31%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Investeren in een studie is echt geen slecht idee. Eigenlijk zijn er maar twee zaken die een lening rechtvaardigen: 1 een huis, 2 een studie waar je echt financieel beter van gaat worden.
Daarnaast is lenen altijd slechter dan eerst sparen en dan uitgeven. Been there, done that.
Een startsalaris van 3,5k per maand? Get real. 90 van de mensen van jouw leeftijd verwacht dat nu als je met ze praat. Ik denk dat hooguit 1% van de starters het daadwerkelijk krijgt. Sterker nog. Ik ben 33 en mijn salaris ligt maar een paar honderd euro boven dat bedrag en ik heb 14 jaar werkervaring. Als ik met mensen in mijn omgeving praat dan heb ik zelfs een goed salaris.
Ik heb een vriend (33) die goed is in zijn werk en accountant is. Hij werkt bij een klein bedrijfje, maar heeft zijn opleiding en werkervaring opgedaan bij 1 van 'the big 5'. Hij verdient nu +/-4500 bruto. Als starter heb je dan echt niet meteen 3,5k te pakken, je kan dan nog niet de helft van wat hij kan.
---------- Toegevoegd om 23:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------
Zoals eerder aangegeven: Studieschuld wordt niet geregistreerd bij BKR, maar telt wel degelijk mee bij je hypotheekaanvraag.
Ik ken trouwens wel enkele mensen die een studieschuld hebben van een studie waar ze niets mee doen. Op een gegeven moment moet je toch echt gaan betalen. Denk je eens in dat je als gezin met twee kinderen ten laste iedere maand 200 euro moet aflossen. Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar 200 euro is voor een gezin erg veel geld.
Dat is gewoon een verschil van op iedere woensdagmiddag met je kinderen wat leuks gaan doen, of iedere woensdagmiddag werken.
18 jarigen denken altijd dat het startsalaris gigantisch is en elke werkgever om ze staan te springen als ze een studie hebben gedaan

Kom op 5 sites toch echt 3000-3500 tegen :S? wat is jou verhaal dan?
Mijn vader heeft geen studie maar zit wel tegen de 70000 per jaar aan... en nee werkt niet voor zichzelf, wel veel cursussen door de jaren heen. <30000 zou beetje zielig zijn eerlijk gezegd
Deels wel, deels niet. Je zal altijd controles en advieswerk blijven houden.Startsalaris accountancy ligt tussen de 2000-2500 euro (verschil HBO-WO) en ik raad het je af om te studeren want in de nabije toekomst zal het beroep volledig verdwijnen door automatisering, maar veel plezier dermee.
jezus, al die mensen die denken een startsalaris van 3500 te krijgen... Als tandarts misschien lol
Ik dacht dat de salarissen voor HBO'ers normaal gezien (bijna) altijd lager lagen dan hun equivalent op het WO?
Jullie Nederlanders moeten belasting betalen als je meer dan 20.000 € op een spaarrekening hebt staan? Wat?
De Belgische methode zou zijn: 4 spaarrekeningen met elk 5000 euro op dan![]()

Jullie Nederlanders moeten belasting betalen als je meer dan 20.000 € op een spaarrekening hebt staan? Wat?
De Belgische methodezou zijn: 4 spaarrekeningen met elk 5000 euro op dan![]()

Jullie Nederlanders moeten belasting betalen als je meer dan 20.000 € op een spaarrekening hebt staan? Wat? De Belgische methode zou zijn: 4 spaarrekeningen met elk 5000 euro op dan![]()

Hier is de regel: je mag niet meer dan x-aantal euro rent hebben op n rekening.
Dus als je dat verdeelt over 2 rekeningen, heb je geen probleem meer![]()
Belgi heeft geen vermogensbelasting. Vr 2001 was dit een reden voor vermogende Nederlanders om hun fiscale woonplaats van Nederland naar Belgi te verplaatsen. Hiermee kon de heffing van Nederlandse vermogensbelasting voorkomen worden. Mits de woonplaats daadwerkelijk naar Belgi verplaatst werd, was er in zo'n geval overigens geen sprake van belastingfraude.
Lijkt me wel tof als ik 27 ofs ben en ik gewoon een huis naar mijn smaak kan inrichten, auto kan kopen etc etc.
Gewoon lekker lenen, als je na je opleiding geen baan kan vinden of echt weinig verdient hoef je niks terug te betalen of heel weinig.
Dus je komt nooit in de problemen ofzo, die regelingen zijn gewoon heel gunstig (of is het de laatste jaren drastisch veranderd?)
A-ha. Heb daar dus geen verstand van. Misschien iemand die weet hoe dit in de praktijk kan lopen als je liegt (of eh, handelt uit onwetendheid en het daarom niet meldt)?