XXL Nutrition

jurering flex cup

specialpaint

Ripped Bodybuilder
Waardering
479
Lengte
1m60
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
beste bb-ers

ten eerste wil ik de organisatie van de flex cup een groot compliment geven
het was ondanks de vele atleten goed georganiseerd en het was een mooie
lokatie .. hieronder even mijn ervaring ..

dit was mijn laatste wedstrijd maar ik had mij wel een beter afscheid gegund
ik wou meedoen in 2 klasses tot -70 kg. en masters tot mijn verbazing werd mij bij de weging doodleuk gezegd dat ik maar 1 klasse kon doen ...
want er waren teveel atleten en de jury had geen zin in extra werk en anders zou het tot s.nachts doorgaan .... toen ik protesteerde en zei dat ik volgens de regels gewoon 2 klasses kon doen ( geld ook voor junioren ) had ik natuurlijk gelijk alles tegen he ....

heb even later netjes mij excuus aan geboden maar het leed was al geschied
blijkt dat er van de 130 ingeschreven atleten er maar 100 zijn gekomen zou je toch denken dat de jury de junioren en masters hun 2 klasses gunt
persoonlijk vind ik dat de jury er voor jou zit en als het ze teveel of te lang duurt moeten ze maar een andere hobby zoeken .....

dus ik kom uit in de tot -70kg. klasse met 6 man ging goed had er een goed gevoel bij was volgens iedereen de hardste en droogste stond op 4,5% benen en kuiten waren de beste ... s.avonds bij de prijs uitreiking
word ik gewoon 3e .. uit het publiek en backstage was wel te horen dat het onterecht was ....

kijk ik wil hier niet als een slecht verliezer uit de hoek komen maar ik gun de no 1 en 2 absoluut hun beker maar als de no 2 zo plat is en helemaal geen benen en kuiten heeft en de no 1 ... op de nac-holland het podium niet eens haalt ivm. kramp en buikpijn en nu in dezelfde shape op de flex-cup staat ... en ik 1% lager in vet en nog harder dan op de nac-holland
en de reacties van het publiek en de atleten backstage hoor dan voel ik mij gewoon bestolen ...

achteraf had ik misschien bij de weging gewoon mijn grootte mond moeten
houden dit hebben er wel meer tegen mij gezegd die dag ... maar zo zit ik niet in elkaar wat recht is is recht en krom is krom .. is wel een beetje de story of my life .. ik wacht nog op goede foto.s en plaats die zeker nog deze week of anderen zullen dat ook wel doen .. kijk ik kan er niks meer aan veranderen het blijft een jury sport he ... voor mij nooit geen wedstrijden meer ga lekker voor mijn lol trainen maar het was wel weer een mooie ervaring die pakken ze mij nooit meer af ..

groet hardcore opa

Sportief dat je dit zo op een openbaar forum zet :thumbs:

het tegenantwoord zal wel zijn dat er bij elke wedstrijd mensen ontevreden zijn maar ik hoorde om mij heen ook heel veel ontevredenheid en boosheid over jurering .. van publiek en natuurlijk ook wat atleten en van meerdere coaches/begeleiders. (en dan was ik toch echt maar even gebleven nog)

maar goed leuke dag gehad..en nu weet ik wie specialpaint hardcore opa is.. gister niet toen ik je zag. dat je niet in die 2 klasses kon uitkomen zoals reglement zegt vond ik ook kaa-uu-thee

wel "grappig" hoe vaak we (10x) dan weer voor en dan weer achter op schema lagen. ik dacht eigenlijk: zet gewoon een paar minuten een beetje funky muziek op voor het publiek. nouja de zoon van harry (tim geloof ik) deed wel zijn best telkens nieuwe info door te komen geven in de kleedkamer

Laatst bewerkt:
Jurering en Bodybuilding............................tsjah

blijft een jurysport

maar goed, pics?

Het blijft een moment opname. Dat weet je in deze sport. Kan mij niet voorstellen dat je omdat je inzet toonde om 2 klasses te draaien dan ineens gestraft zou worden?

De wedstrijdleiding bepaald dan toch of zoiets kan / of niet kan. Niet de jury?

Aan massa was geen gebrek, en aan tanning ook niet :D. Flink massief was je hoor. Denk niet dat je eerste had moeten worden maar een 2e plek zou gekunt hebben. Kuiten had je inderdaad zeker! Wellicht ergens anders al gemeld maar ben hier wel benieud naar: hoe lang ben je en met hoeveel gewicht stond je daar? Als je alleen de masters had gedaan had je imo wel (grote) kans gehad op de titel.

• Topic Starter Topic Starter
Het blijft een moment opname. Dat weet je in deze sport. Kan mij niet voorstellen dat je omdat je inzet toonde om 2 klasses te draaien dan ineens gestraft zou worden?

De wedstrijdleiding bepaald dan toch of zoiets kan / of niet kan. Niet de jury?

nee dat bepaalt de bond iffb die dus ook de jury is zij kunnen je maken of breken ..

kijk als ik nu in een slechte shape op het podium sta vocht vast hou of plat ben of gewoon teveel minpunten heb ten opzichte van de no 1 en no 2 dan
heb ik er vrede mee had ik beter mijn best moeten doen ...maar als je van iedereen hoort dat je beter bent en dan toch 3e word .. dan ben overgeleverd aan de willekeur van de jury ...

mijn karakter fout is dat ik niet op mijn bekje ben gevallen en gelijk zeg wat ik meen dit heeft mij al vaker in problemen gebracht ben nu 49jr ik
zal het waarschijnlijk nooit leren .. dit is ook bij de weging gebeurd dus
denken ze oke grootte bek jou krijgen we wel dit is mijn persoonlijke mening .... maar je kan het niet terug draaien he.....

voor mijzelf is het een overwinning zeker op mijn leeftijd ik weet dat ik beter was maar op dit moment overheerst even de teleurstelling en frustratie dat duurt even .. maar life goes on ..

hardcore opa

---------- Post toegevoegd Mon 12 Dec 2011 om 12:57 ----------

Aan massa was geen gebrek, en aan tanning ook niet :D. Flink massief was je hoor. Denk niet dat je eerste had moeten worden maar een 2e plek zou gekunt hebben. Kuiten had je inderdaad zeker! Wellicht ergens anders al gemeld maar ben hier wel benieud naar: hoe lang ben je en met hoeveel gewicht stond je daar? Als je alleen de masters had gedaan had je imo wel (grote) kans gehad op de titel.

ik ben 1.60 m stond met 69.5 kg. 4.5 % die jongen die eerste werd was in mijn ogen symmetrisch mooier maar echt niet harder en droger ik had lijnen
in mijn benen en mijn rug was ook droger ..

achteraf had ik misschien masters moeten doen maar dat was te makkelijk geweest want die zelfde atleten heb ik op de nac-holland al van gewonnen
nu heb ik strijd geleverd maar helaas verloren

hardcore opa

Wanneer doe je het goed he.. je hebt je best gedaan en daar mag je heel trots op zijn!

Wanneer doe je het goed he.. je hebt je best gedaan en daar mag je heel trots op zijn!

dank je ik ben ook heel trots de mooiste complimenten heb ik van mijn
vrouw en dochters gehad die zijn mij het meest waard .....

want die hebben de afgelopen 2 jaar zichzelf weggecijferd om mij mijn
droom te laten uitkomen ..

nu kan ik mij weer helemaal op mijn gezin richten want ik heb wel wat goed
te maken..

vannavond lekker weer m.n eerste biertje nemen mijn favoriet duvel ..
tjonge tjonge wat zal die smaken met een dikke sigaar hahahaha

gr. hardcore opa

Ik vond het over het algemeen goed gejureerd, er zijn natuurlijk altijd een paar plaatsen die je zelf anders had ingevuld, vooral als er 100 deelnemers zijn.

De tanning van jou (hardcore opa) vond ik alleen veels te bruin, vanuit het publiek vond ik je eigenlijk redelijk vochtig ogen en ik zag ook geen aders of definitie terwijl je nu wel zegt dat je dat juist wel had. Is jammer dat het dan niet goed uitkomt.

Iedereen in het bodybuildig wereldje vind zichzelf op zo'n wedstrijd het beste. En alle mensen om JOU heen praten wat dat betreft ook gewoon met je mee, omdat ze je het gunnen. Dus zo krijg je misschien wel een vertekend beeld van jezelf. Ook zeg je dat je al een tijdje mee loopt, dan moet je ook weten dat de jurering gebaseerd is op persoonlijke meningen van jury leden en daar moet je het mee doen.

Sorry maar dit wordt bepaald door de wedstrijdcommissaris, daar zit je met de jury toch echt mis.

Ah dus toch, leek mij al onlogisch dat de jury zich hier mee bezig hield

Sorry maar dit wordt bepaald door de wedstrijdcommissaris, daar zit je met de jury toch echt mis.

rene ik heb tijdens de weging aangegeven dat ik speciaal afgetraind heb om

de -70kg. en masters te doen harry de jonge stond daar ook bij toen ik het hem ook gevraagd had werd mij duidelijk gemaakt door de jury dat hun bepalen in hoeveel classes ik mee kan doen ...er werd letterlijk gezegd ..
...we hebben teveel deelnemers en hebben geen zin om hier tot vannacht te
zitten ..... ik heb gezegd dat ik volgens de regels 2 classes kan doen hadden ze niks mee te maken hun bepalen dat punt uit toen moest ik kiezen ..

achteraf heb ik er wel spijt van want het werkt toch tegen je ..
dus ik weet het niet meer hoor

Terug
Naar boven