Fitness Seller

kan dit niet sneller?

Peiling Peiling Rekenen met percentages o.b.v. onderhoud of met gram per kg lichaamsgewicht

• Totaal stemmers
    10

nattybra

Novice
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
8%
Hallo medeleden,

Ik ben nu al een tijdje aan het cutte volgens schema. Ik heb er een beetje dubbele gevoelens bij.. Aan de ene kant ben ik afgevallen als ik naar de cijfertjes kijk en is mijn kracht vrijwel overal gelijk gebleven. Ik zie wel een beetje verschil.. maar niet heel veel... Natuurlijk kan ik hier nu alle cijfertjes opnoemen maar ik heb het even in een grafiek gezet. Een mooie dalende lijn maar... 12 kilo in 4 maanden lijkt mij wat traag. Misschien ben ik gewoon te veel eisend.
upload_2016-9-22_10-43-19.png

Nu zoek ik of ik verbeteringen kan maken in het eet schema. Ik ben bezig met carb cycling en zal het schema wat ik gebruik bij deze post zetten. ik doe een cyclus van 4 dagen, low-low-low-high.

Wat ik aan jullie wil vragen is of jullie hier dingen in zien die beter moeten/kunnen?

Daarbij hoorde ik ook dat je de eiwitten/kh/vet moet berekenen per kg lichaamsgewicht en niet gebaseerd op percentages, maar wanneer ik dat doe en vervolgens weer naar kcal door reken komt ik uit op ongeveer 1700 kcal, wat mij erg laag lijkt.

Mijn onderhoud ligt op 2250,
Op low carb days kom ik op 2050 kcal waarvan ongeveer 40% (210 gr) eiwit, 30% (158gr) kh en 30% (64gr) vet

Op high carb days kom ik op 2450 kcal, waarvan ongeveer 30% (gr) eiwit, 50% (gr) kh en 20% (gr) vet

Het hele schema staat bij deze post.
De volgende vraag is of je moet rekenen met gr per kg lichaamsgewicht of op basis van je onderhoud en dat doorberekenen met percentages?

In het geval van rekenen met gr per kg lichaamsgewicht heb ik gerekend met deze gegevens, waarbij ik dus erg laag uitkom:

Low

0.5-1 K/kg - 36/72gr = 144/288 kcal

2.5-3 E/kg - 180/216gr = 720/864 kcal

1 V/kg – 72gr = 648 kcal

Mod

2.5-3 K/kg - 180/216gr = 720/864 kcal

2 E/kg – 144gr = 576 kcal

0.5 V/kg – 36gr = 324 kcal

High

5 K/kg – 360gr = 1440 kcal

2 E/kg – 144gr = 576 kcal

0.3 V/kg – 22gr = 198 kcal

Bijlagen

Wat is er mis met 3kg de maand?

Ik zou blij zijn met 3k per maand.. hoger zou ik alleen maar stressen om spierverlies

Goede progressie en zeker als je geen kracht hebt verloren.

Gewoon prima, toch.

3kg per maand is heel erg netjes, zeker als het zonder kracht verlies is.

3-4 kg max zou ik aanhouden, 2 kg is ook goed.

Je onderhoud ligt wel erg laag op 2250

• Topic Starter Topic Starter
bedankt allemaal! lijkt erop dat ik te veel eisend ben.

Kleine typo, 2250 is wat ik moet hebben om af te vallen (2750 is onderhoud) en met het carb cycling zit ik daar dus 200 onder op low carb dagen en 200 boven op high carb dagen.

Ik heb soms het idee dat ik massa verlies, terwijl mijn kracht dus niet tot nauwelijks achteruit is gegaan, weet natuurlijk niet of dit puur psychisch is aangezien ik niet de spier (dus zonder vet) van te voren kan opmeten en ik weet eigenlijk niet of dit uberhaupt mogelijk is, massa verliezen maar geen kracht.

op zulke momenten voel ik me echt een newbie hahah

Er zijn mensen die zelfs kracht kunnen winnen in een cut, je moet alleen niet te snel willen gaan.

Is mij ook al eens gelukt. Voornamelijk DL was goed vooruit gegaan. De laatste weken van de cut was wel wat anders. Ben tot 6% geraakt en was leeg gewoon.

Maar als je niet te laag gaat in VP dan is dat zeker mogelijk volgens mij.

Ff een vraagje,

Ik ben van plan volgende maand aan een 12 weekse bulk te beginnen. Ik ga dan gemiddeld van 2250 naar 3250. Mijn plan was om 1 week te nemen voor de overgang hiertoe, dus elke dag ong 100-200 kcal meer dan de dag ervoor. Neem ik dan genoeg tijd, of moet het nog langzamer met opbouwen?

Beter bouw je de eerste week op nar 2750 en dan langzaam naar 3250

ja klinkt logisch inderdaad om eerst naar het onderhoud toe te gaan.

Nog iets,
heeft iemand ervaring met carb cycling bij een bulk.

Bv. in mijn geval, met een onderhoud van 2750 kcal
Zal je dan op low carb dagen werken met 3050 kcal
en op high carb dagen dan werken met 3450

De hoeveelheid eiwit houden op 2-2,5 gr/kg
De hoeveelehdi vet houden op ong 1g/kg
en de rest aanvullen met khoolydraten,dus de ene keer tot je op 3050 bent, en de andere keer (high carb) tot je op 3450 komt als totaal?

Ik train 5 keer per week dus heb dan meestal een high carb day.
Doel is natuurlijk om spiermassa te krijgen en niet teveel vet.

Of heeft carb cycling helemaal geen nu bij een bulk? en kan ik dus beter met 3250 kcal werken, elke dag.

Terug
Naar boven