MuscleMeat

Kan god..

:roflol: Ik zeg helemaal niet dat God dat kan. Wat ik wel zeg, is dat als God almachtig is, hij inderdaad in staat is om paradoxen op te lossen. Eigenlijk is het een paradox van de beperkte rationele denkwijze van de mens; hoe kan almachtigheid bestaan als er per definitie zaken zijn die niet opgelost kunnen worden?

Paradox bewijst net dat god verzonnen is door de mens en almachtigheid ook. Conclusie is dus niet dat paradoxen onzin is, maar dat God niet almachtig kan zijn. Interpreteer het toch eens goed, for crying out loud :roflol:

Laatst bewerkt:
hoe kan hij nou tegenargumenten verzinnen als het onderwerp in kwestie een hersenspinsel is

hoe kan hij nou tegenargumenten verzinnen als het onderwerp in kwestie een hersenspinsel is

net zoals ik een tegenargument kan geven op sinterklaas door te zeggen dat ie niet op alle schoorstenen tegelijk kan zijn.

Als je een statement hebt en je wilt er over discussieren dan moet je ook argumenten hebben. Want de retoriek "ech nie" houdt niet over

Paradox bewijst net dat god verzonnen is door de mens en almachtigheid ook. Conclusie is dus niet dat paradoxen onzin is, maar dat God niet almachtig kan zijn. Interpreteer het toch eens god, for crying out loud :roflol:

Haha, over zulke onderwerpen valt eigenlijk niet te discussiëren met een atheïst als jij;)

All aboard the religious failboat

Haha, over zulke onderwerpen valt eigenlijk niet te discussiëren met een atheïst als jij;)

Waarom niet? Er zijn net zoveel logische argumenten voor god als tegen god. En gelukkig ook voor darwin als tegen darwin. Dus todat cyan met een sluitend alternatief zonder dogma's komt, zal ie toch echt met betere argumenten moeten komen. En in ieder geval beter nederlands :eek:

Geloof is in mijn ogen niets anders dan angst creëren, illusie verkopen.

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij al dan wel of niet wilt geloven.
Ben blij dat ik deel uitmaak van een samenleving waarin kerk en staat van elkaar gescheiden zijn.

Andersdenkenden respecteer ik ook.

Dat probeer ik juist te zeggen. De mogelijkheden die God heeft vallen niet door onze fysische kennis te beschrijven/verklaren. Bij de wetenschap is er nooit absolute waarheid; telkens wordt er een model gemaakt, waar later dan weer een fout wordt in gevonden. Ik geloof dan ook dat niet alles te verklaren valt door de wetenschap. Er is volgens mij toch ergens een kracht/iets dat alles verklaart, iets dat niet door de wetenschap kan worden gevonden...

Dat jij iets op een bepaalde manier ervaart betekent niet dat het bestaat. Als het niet te meten is, of de effecten ervan zijn niet te meten, is er geen rede om aan te nemen dat het bestaat.

Hahaha, ik kon 'm nog niet maar het maakte me wel nieuwsgierig dus ik dacht laat ik het omrekenen naar Fahrenheit.

Wat betreft dat Kelvin, om terug te komen op Luke1984, ik snap geen ruk van Natuurkunde verder (ben een ontzettende alfa) maar ik vermoed dat jij 'm niet gebruikt zoals je die zou moeten gebruiken. Tot zover ik ervan begrijp is het zo dat Kelvin geen vaste constante is maar een dynamische eenheid.

Kelvin is ook een temperatuur eenheid met dezelfde incrementie als celsius, maar 0 kelvin is het absolute nulpunt (-273,14 graden celsius) en 0 graden celsius is dus 273,15 kelvin

hahah jij komt zelf niet met tegenargumenten. Jij zoekt een klein puntje in onze redenering waar je wel een bijdehandte opmerking over kan maken. Dat is niet discussieren...dat is gewoon de bijdehandte eikel uithangen lol.
Je wisselt daarnaast net zovaak van statement als ik van biertje.. Wat is nu eigenlijk je punt? Want als het je om het slap lullen gaat dan haak ik af

Als je terug leest, er staan tegenargumenten. Ik ben niet slap aan het lullen, ik probeer gewoon zoveel mogelijk argumenten uit jou te krijgen. Ik wil je visie doorgronden.

Fout, ik zeg alleen maar dat de mogelijkheid bestaat dat er iets is dat onbegrijpbaar is voor ons. Heb namelijk geen belang om aan anderen het concept van God staande te houden. Wat ik wel wil proberen is om dat ondoordringbare concept dat zegt dat wetenschap in staat is alles te verklaren, mijn inziens, een fabeltje is.

Niemand zegt dat de wetenschap alles kan verklaren, tenminste, niet met de huidige intelligentie. Maar het feit dat we (nog) niet alles kunnen verklaren is geen argument voor het bestaan van een god.

ho ho;..JIJ vindt het onzinnig.
Als je in god gelooft en je leest het woord van de bijbel (en ik heb m helemaal gelezen)....dan zie je duidelijk dat god de wereld voor de mens geschapen heeft. Naar zijn beeld van ons.
Dan kan je onze wetten niet op hem toetsen.

Ik hoor je al blerren:

- En god creerde de zee

Luke: "hey god;...kende gij nu door die zee elke keer sneller zwemmen? Da kende ge nie he? want elke keer sneller is een paradox want dat zou impliceren dat er nooit een maximum is en da kan nie.."

haha zal ie blij mee zijn :p....maar nogmaals.;....je kan onze limieten niet aan hem toetsen

Even voor de duidelijkheid, ik heb de bijbel ook gelezen, van genesis tot openbaringen. Ik heb op een christelijke school gezeten en op de basisschool vrijwillig godsdienst les genomen. Als je denkt de bijbel niet symbolisch bedoelt is snap je er niks van. Natuurlijk zijn bepaalde gebeurtenissen in de bijbel gebaseerd op waargebeurde gebeurtenissen. Maar zelfs de bijbel is geen bewijs voor het bestaan van een god, omdat er geen rede is om aan te nemen dat het waar is.

Als er geen argument komt van Absolution's kant, dan stopt het voor mij ook natuurlijk. Leer lezen ;)

Aangezien de discussie uiterst rommelig is, zal ik mijn standpunt formuleren:

Zolang er geen bewijs is dat wetenschap alles kan verklaren c.q. zal verklaren, geloof ik in een 'hogere macht/kracht' (zoals een God). Aangezien dat bewijs er niet is en er zelfs geen aanwijzingen zijn dat dit mogelijk is, ga ik er inderdaad vanuit dat voorgaande paradoxen door een hogere macht inderdaad anders gezien worden en oplosbaar zijn.

Geloof is in mijn ogen niets anders dan angst creëren, illusie verkopen.

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij al dan wel of niet wilt geloven.
Ben blij dat ik deel uitmaak van een samenleving waarin kerk en staat van elkaar gescheiden zijn.

Niet met je eens. Geloof kan ook een bron van hoop zijn voor mensen in moeilijke tijden en wetenschap en geloof lopen in elkaar over. Het is alleen jammer dat mensen elkaar altijd willen overtuigen dat hun geloof altijd de juiste is...

Waarom niet? Er zijn net zoveel logische argumenten voor god als tegen god. En gelukkig ook voor darwin als tegen darwin. Dus todat cyan met een sluitend alternatief zonder dogma's komt, zal ie toch echt met betere argumenten moeten komen. En in ieder geval beter nederlands :eek:

Evolutie valt te bewijzen, het bestaan van een god niet. Het is niet met elkaar te vergelijken.

Kelvin is ook een temperatuur eenheid met dezelfde incrementie als celsius, maar 0 kelvin is het absolute nulpunt (-273,14 graden celsius) en 0 graden celsius is dus 273,15 kelvin

Je blijft er dus bij dat het niet mogelijk is om iets op te meten dat 2x zo koud is als 0 graden?

Niemand zegt dat de wetenschap alles kan verklaren, tenminste, niet met de huidige intelligentie. Maar het feit dat we (nog) niet alles kunnen verklaren is geen argument voor het bestaan van een god.

Maar wel een argument dat er een hogere macht kan zijn.

Aangezien de discussie uiterst rommelig is, zal ik mijn standpunt formuleren:

Zolang er geen bewijs is dat wetenschap alles kan verklaren c.q. zal verklaren, geloof ik in een 'hogere macht/kracht' (zoals een God). Aangezien dat bewijs er niet is en er zelfs geen aanwijzingen zijn dat dit mogelijk is, ga ik er inderdaad vanuit dat voorgaande paradoxen door een hogere macht inderdaad anders gezien worden en oplosbaar zijn.

Niet met je eens. Geloof kan ook een bron van hoop zijn voor mensen in moeilijke tijden en wetenschap en geloof lopen in elkaar over. Het is alleen jammer dat mensen elkaar altijd willen overtuigen dat hun geloof altijd de juiste is...

Waarom? Geloof je ook dat er theepotten om mars heen vliegen omdat nog nooit iemand heeft bewezen dat het niet zo is?

Maar wel een argument dat er een hogere macht kan zijn.

Uiteraard, het kan altijd. En het probleem is dat we het nooit kunnen bewijzen, het zal altijd open blijven. Tenzij deze hogere macht zich aan ons zou laten zien, maar er is geen rede om aan te nemen dat het in ons leven nog zou gebeuren.

Terug
Naar boven