Fitness Seller

Kan ik efficiënter groeien?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus wanneer ik niet bij elke training tot failure zou gaan zouden mijn spieren sneller moeten herstellen? Waarom zie ik dan iedereen om mij heen en vooral de grote jongens trainen als een beest? En nee ik gebruik geen troep zoals preworkout heb ik niet nodig.
Vraag je eerst eens af hoe die grote jongens zo groot zijn geworden ;)

En daarbij komt ook nog.. niet iedereen is gelijk...
Hoe lang trainen ze... hoe is hun voeding...zie je ze hun hele workout ELKE keer doen... en misschien bepaalde "ondersteuning" :rolleyes:
Kijk vooral naar jezelf. Jouw progressie. Het gaat er niet om wat voor een ander werkt.. maar wat voor jou werkt.
 
Dus wanneer ik niet bij elke training tot failure zou gaan zouden mijn spieren sneller moeten herstellen? Waarom zie ik dan iedereen om mij heen en vooral de grote jongens trainen als een beest? En nee ik gebruik geen troep zoals preworkout heb ik niet nodig.
Aangezien je toch zo vaak kan trainen is het niet nodig om tot muscle failure te gaan (wel zwaar trainen, maar niet tot dát punt). Als je dat wel doet hebben je spieren langer tijd nodig om te herstellen wat suboptimaal is. Je bent nog aan het herstellen wanneer je alweer de volgende training doet.
 
Aangezien je toch zo vaak kan trainen is het niet nodig om tot muscle failure te trainen. Als je dat wel doet hebben je spieren langer tijd nodig om te herstellen wat suboptimaal is. Je bent nog aan het herstellen wanneer je alweer de volgende training doet.

Klinkt logisch, alleen heb ik er in principe 2 rustdagen tussen wat dezelfde spiergroep betreft dus dit is toch voldoende? Ik zal alleen de schouders wat meer rust gaan geven om blessures te voorkomen. Borst - benen - schouders - rust - borst - benen - schouders. Op deze manier zegmaar snel uitgelegd.
 
Vraag je eerst eens af hoe die grote jongens zo groot zijn geworden ;)

En daarbij komt ook nog.. niet iedereen is gelijk...
Hoe lang trainen ze... hoe is hun voeding...zie je ze hun hele workout ELKE keer doen... en misschien bepaalde "ondersteuning" :rolleyes:
Kijk vooral naar jezelf. Jouw progressie. Het gaat er niet om wat voor een ander werkt.. maar wat voor jou werkt.

Ondersteuning is er bij ons in de sportschool zeker veel maar ik heb dit "nog" nooit gedaan. Voor mijn gevoel ga ik wel aardig lekker zo mijn borst rug armen zijn al een stuk harder en groter geworden en ik heb nooit langdurige blessures gehad. Ik doe ook zwaar werk dus mijn spieren zijn zeker al wat gewend en ben van nature al groot en sterk. Alleen is er zeker ruimte voor verbetering dus bedankt voor de hulp.
 
We weten niet of je hiernaast ook nog aan voetballen doet bijvoorbeeld. Als dit het geval is zou je al twee keer per week je benen workout kunnen skippen. Als je voetbalt hoef je benen niet te trainen namelijk. Je krijgt dan gelijk meer lucht in je weekschema. Win-Win. Thinkaboutit.
 
Wet weten niet of je hiernaast ook nog aan voetballen doet bijvoorbeeld. Als dit het geval is zou je al twee keer per week je benen workout kunnen skippen. Als je voetbalt hoef je benen niet echt te trainen. Je krijgt dan gelijk meer lucht in je weekschema. Win-Win. Thinkaboutit.
Wat is dit voor bs..
Met cardio ga je echt je beenspieren groter maken ja. Of course.
 
We weten niet of je hiernaast ook nog aan voetballen doet bijvoorbeeld. Als dit het geval is zou je al twee keer per week je benen workout kunnen skippen. Als je voetbalt hoef je benen niet te trainen namelijk. Je krijgt dan gelijk meer lucht in je weekschema. Win-Win. Thinkaboutit.

Kun je alleen maar dom lullen?
 
Dezelfde BS als hier al twee pagina's voorgaat Klitinoo. Twee pagina's. We hebben hier te maken met iemand die een BS topic start, al twee jaar zegt te trainen, wel om zich heen zegt te kijken naar de grote jongens maar eigenlijk zijn ogen stijf dicht heeft zitten m.b.t. wat hij zelf aan het doen is. Vervolgens zegt Marina nog vrij netjes dat er wel wat aanpassingen benodigd zijn en dat slaat meneer weer in de wind (..ja maar..)
Ik kijk af en toe even mee of we pagina 3, 4 en misschien wel pagina 5 halen.
Vandaag nog.
 
Klinkt logisch, alleen heb ik er in principe 2 rustdagen tussen wat dezelfde spiergroep betreft dus dit is toch voldoende? Ik zal alleen de schouders wat meer rust gaan geven om blessures te voorkomen. Borst - benen - schouders - rust - borst - benen - schouders. Op deze manier zegmaar snel uitgelegd.
Ik zou eerst zorgen dat je voeding en schema op punt staat, zwaar trainen en dan pas nadenken over om tot muscle failure te gaan. Het verschil is overigs toch niet buitengewoon groot. Bij de compounds moet je dat sowieso niet doen.
 
Kun je alleen maar dom lullen?
Jij bent begonnen daarmee.
Sla al het advies wat je hier krijgt in de wind en ga onverdroten verder.
Over een jaar als het weer niet opgeschoten is open je een topic "ik ga mijn eerste kuur doen, alle tips zijn welkom".
Laters.
 
Dezelfde BS als hier al twee pagina's voorgaat Klitinoo. Twee pagina's. We hebben hier te maken met iemand die een BS topic start, al twee jaar zegt te trainen, wel om zich heen zegt te kijken naar de grote jongens maar eigenlijk zijn ogen stijf dicht heeft zitten m.b.t. wat hij zelf aan het doen is. Vervolgens zegt Marina nog vrij netjes dat er wel wat aanpassingen benodigd zijn en dat slaat meneer weer in de wind (..ja maar..)
Ik kijk af en toe even mee of we pagina 3, 4 en misschien wel pagina 5 halen.
Vandaag nog.

Ik zeg "ja maar" op anabolen gebruik, dat wil ik inderdaad niet. Ik vind sporten leuk en doe het met veel plezier. Heb hiervoor 8 jaar kickboksen en 2 jaar mma gedaan dus hou er van om er vol tegenaan te gaan. Ik heb Marina ook netjes bedankt en sla de tips zeker niet in de wind. Ben je altijd zo negatief?
 
JE SCHEMA IS KUT EN WERKT VOOR GEEN METER, DAT KAN DUS EFFICIENTER NET ALS JE VOEDING EN RUST.

Zo duidelijk genoeg?
 
En waar zeg ik trouwens dat het niet opgeschoten is? Ik groei wel degelijk en krijg dat ook te horen uit mijn omgeving. Ik vraag hier om tips van meer ervaren sporters is dat zo raar? Geloof dat het forum daar juist voor bedoeld is of zie ik dat verkeerd. Wil het bij jezelf niet helemaal lukken om te groeien zonder gebruik van anabolen, aangezien je daar telkens over begint?
 
Je moet dan natuurlijk wel iets doen met de info die ze je geven. Waarom niet gewoon een bestaand FB of UB/LB schema gebruiken? Schrik dat je minder gaat groeien? Wat dat gaat echt niet het geval zijn..
 
Je moet dan natuurlijk wel iets doen met de info die ze je geven.

Dat doe ik ook zeker, heb ik al meerdere malen voor bedankt en ga mijn schema aanpassen.
 
Dus als ik het goed begrijp kan ik alle spiergroepen best 2 keer per week trainen mits er genoeg rust tussen zit. Ik ga er vanavond even voor zitten om een nieuw schema te maken. Straks eerst even mijn borst en biceps he-le-maal uit elkaar trekken.:D
 
Dus als ik het goed begrijp kan ik alle spiergroepen best 2 keer per week trainen mits er genoeg rust tussen zit. Ik ga er vanavond even voor zitten om een nieuw schema te maken. Straks eerst even mijn borst en biceps he-le-maal uit elkaar trekken.:D
Borst en biceps samen is nog zoiets inefficiënts. Als je dan nog tot failure gaat hebben je spieren zeker niet genoeg rust aangezien je tijdens je "rugdagen" ook merendeel je biceps gebruikt. Triceps/Borst en Biceps/Rug is daardoor handiger.
 
Dus als ik het goed begrijp kan ik alle spiergroepen best 2 keer per week trainen mits er genoeg rust tussen zit. Ik ga er vanavond even voor zitten om een nieuw schema te maken. Straks eerst even mijn borst en biceps he-le-maal uit elkaar trekken.:D

Precies. Benchpress vlak, benchpress incline, dumbbell press vlakke bank, dumbbell flyes, cable flyes crossovers en dan pec deck om alles af te toppen. Na deze 90 minuten door naar biceps, standing biceps curl, dumbbell curls, biceps curlmachine, hammer curls en om hier dan de kers op de taart te doen wat concentration curls. Ben ik wat vergeten?
 
5 daagse split:

Maandag: quadriceps/ buik
Dinsdag: borst schouders
Woensdag: rust
Donderdag: rug
Vrijdag: triceps/biceps
Zaterdag: hamstrings kuiten
Zondag: Rust

Waarom staat in dit sticky topic borst en schouders op 1 dag als dit zo inefficiënt is? En ik deed eerst borst triceps maar merk aan mezelf dat ik meer uit mijn triceps haal als ik deze samen met rug train en biceps met borst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven