MuscleMeat

kan ik hiermee vorderingen gaan boeken? voedingschema + training 19jarige vrouw

Allereerst respect voor je openheid! :)

De damessectie http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/ beveel ik je van harte aan. Je kunt daar eventueel ook een logje beginnen, met deze informatie als eerste post. Ik weet zeker dat er daar dames (en heren) zullen zijn die je gaan volgen en adviseren.

Op het eerste gezicht kom je proteïne tekort in je voeding. Hou dat in je achterhoofd wannneer je een keuze hebt.

Wat training betreft zou ik in eerste instantie gewoon doen waar jij je lekker bij voelt. Een specifiek trainingsschema zou ik pas doen wanneer jij je voeding meer in eigen hand hebt.

Heel veel succes! :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel voor je helpende post!
Ik ga myn log maar weer beginnen.

Volgens mij heb je, binnen de mogelijkheden die je nu hebt, alles goed op een rijtje. Zodra het kan/mag weer hoger in de eiwitten gaan zitten, maar dat heb je volgens mij ook al duidelijk voor jezelf. Other than that, succes en geniet van het sporten!

Klopt! In de weekenden thuis gebruik ik ook meer eiwitten, doe bijvoorbeeld tonijn(uit blik in water) op brood en eet ik s'avonds by de maaltyden meer eiwitten en een bak magere kwark inplaats van een evergreen+koekje. Maar doordeweeks ligt dit helaas nog niet in mn mogelijkheden.

Misschien is m'n vraag te persoonlijk voor je en wil je er geen antwoord op geven, in dat geval zal ik m'n post aanpassen mocht je dat willen. Maar uit je gegevens lees ik dat je in het verleden dus een eetstoornis had, nu zijn er meerdere type eetstoornissen maar de meest voorkomende is (een vorm van) anorexia. Daarnaast heb je echter gesteld dat je houdt van sporten en fitness/krachttraining. Nu lijkt mij anorexia en veel sporten/krachttraining een vrijwel onmogelijke combinatie, dus wat voor soort eetstoornis had je precies last van? Alhoewel dat misschien te prive is, bepaalt het wel in grote mate het advies wat ik je zou geven voor je huidige situatie..

Ik heb anorexia gehad wat later overgeslagen is naar boulimia&toen weer naar anorexia is gegaan. Ben al wel ongeveer een jaar op 'redelyk normaal' gewicht wat ik stabiel wist te houden maar ben pas net in behandeling doordat ik er nu pas aan toe was en graag myn opleiding wou afronden alvorens een intensieve behandeling aan te gaan.

Het klopt wat je zegt dat intensief trainen/anorexia niet te doen is. Ik ben ook een hele tyd gestopt maar heb het weer opgepakt vorig jaar juni.

Ik hoop dat de eetstoornis iets is wat nu tot je verleden hoort! Veel succes met het opnieuw oppakken van het sporten en dergelijke.
Als je aan krachttraining gaat doen, ontkom je er niet aan om veel en goed te eten. Kijk erbij uit dat je niet terugvalt! Dat zou zonde zijn.
Mijn advies is ook, praat erover bij de dames sectie aangezien zij je daar een goed advies kunnen geven.
Succes ermee, en vergeet vooral niet af en toe te genieten ("Slechte" producten eten kan met mate)!

Dankjewel voor de lieve reacties!
Ik heb inderdaad een logje aangemaakt in de damessectie.

Ben ervan overtuigd dat ik die eetstoornis achter me kan laten, heb goede steun en wat meer vertrouwen in mezelf.

&inderdaad prestigo, af en toe mag ik natuurlyk best wat 'slechts' of tewel iets heel lekkers. haha

Terug
Naar boven