AndroidHealthClinic

kan je me een beginnelingsschema geven

baleno

Novice
Waardering
0
hallo, wie kan me een goed beginnelingsschema geven, ben mager gebouwd, maar heb door continu werken en geen sport toch al een buikje

ben een 1,83 meter en weeg 77 kg (7 kg bij gekomen op 4 jaar, vooral zwemband, buik):eek:

wil zeker bovenarmen en vooral schouders, zijn zeer smal.
buik moet weg, maar heb probleem, zit met hernia aan onderrug , zouden dus oefeningen zijn zonder deze hernia te veel te belasten.

Nog bijkomend probleem, kan per dag max half uurtje vrijmaken, of in weekend enkel.

bedankt voor de reactie's !

:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
foto bijzetten

hoe een foto bijzetten ????

Je kunt niet squatten of deadliften?

van 2003 lid ??

+ mijne buur heeft ook hernia en die sqaut en deadlift ook , je moet gewoon voorzichtig zijn

ja , kzeg toch voorzichtig , daarmee bedoel ik : laag gewicht , goed op de vorm letten , en voelen , als het niet goed aanvoelt , niet doen ...
dat bedoelde ik :p

Zoals al gezegd, laag beginnen.
Eventueel eerst stabiliteitsoefenigen doen voor de rug waar da je alleen het eigen lichaamsgewicht gebruikt. Daarna specifieker met gewichten gaan oefenen. Maar zou zeker geen schema opstellen waar da ge geen rugoefening in plaats. De rugspieren zorgen mee voor de stabiliteit van je bovenlichaam en als je enkel de voorkant van je lichaam ga trainen dan is er geen evenwicht tussen de voorkant en achterkant. Get the picture.....!!!! :D

• Topic Starter Topic Starter
wie kan er een simpele basis schema maken dat ik eerste weken kan beginnen, voor mij is moeilijkste de start

Terug
Naar boven