AndroidHealthClinic

Kan niet meer gewicht benchen

DensterBody

Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
84kg
Ik zit al weken op mijn max van 40 kilo benchen. ik kan 30 kilo 12 keer doen daarna nog 40 kilo 6 keer . Maar ik graak nooit boven de 40 kilo. Iemand tips om borst hard te trainen..

5x5 trainen helpt bij mij goed. minder sets en minder herhalingen. De eerste 2 keer doe je met een gewicht die je zelf 5 keer kan en daarna doe je er een extra gewicht bij op en dan gebruik je een spotter die je bij de laatste 1 of 2 keer helpt. Deze methode werkt bij mij erg goed.

Week 1: 2x Bench (bv. maandag en vrijdag)
Week 2: 1x Bench (bv. woensdag)
Week 3: 2x Bench (bv. maandag en vrijdag)
Week 4: 1x Bench (bv. woensdag)

Week 1, dag 1 start je op bv. 30kg
Je doet eerst 2 opwarm sets van 5 herh. met 10kg.
Je doet daarna 1 opwarm set van 5 herh. met 20kg.
Je doet daarna 5 werk sets van 5 herh. met 30kg.
Elke training ga je 2,5kg omhoog.

Dan kom je bij de 4de uit op 42,5kg.

• Topic Starter Topic Starter
tnx voor de snelle reacties ! volgende week begin ik hier zeker mee . voor deze week is het even gedaan nu :p ik fitness 4-5 keer per weer dus rust moet ook genomen worden. ik wil echt ergens komen.

gewoon er eens een paar kg bijhangen en iemand vragen voor te spotten.

en ook merk ik dat mijn linker borst minder hard is en dat ik mijn rechter zo makkelijk kan opspannen randomly en linker ni zo . hoe komt dit ? hebben jullie dit ook ?

Goed ademhalen kan ook best veel schelen

en ook merk ik dat mijn linker borst minder hard is en dat ik mijn rechter zo makkelijk kan opspannen randomly en linker ni zo . hoe komt dit ? hebben jullie dit ook ?

het kan zijn dat je oneven traint. Dus je pakt met de ene hand meer dan de ander. probeer eens met dumbels je borst te trainen, dan merk je waarschijnlijk dat je met je zwakke hand moeite gaat hebben.

Daarnaast ga je van 30 kg naar 40 kg. persoonlijk ga ik altijd met 5 kg per kant omhoog.

2x5=10. 30+10=40.

Je loopt al vast op 40kg bench? Probeer gewoon eens wat meer te eten.

ik eet al immens veel :) en pak proteine shake , aminozuren , creatine , en alles groeit en gaat vooruit behalve borst

Wat noem jij immens veel? Leuk hoor, aminozuren en creatine. Maar als je immens veel maar toch te weinig eet boek je nog geen vooruitgang. Je geeft aan dat alles groeit behalve borst. Post je trainingsschema en -frequentie eens dan.

Klopt je gewicht wel?

even voor de duidelijkheid, bench je 40kg dumbells? of 40kg totaal met barbell?

Ik vind 40kg niet al te veel voor iemand van jou lengte / leeftijd / gewicht.

hoe lang ben je al bezig met fitness? En wat heb je er voor gedaan (nog andere sporten?)

Ik vind 40kg niet al te veel voor iemand van jou lengte / leeftijd / gewicht.

hoe lang ben je al bezig met fitness? En wat heb je er voor gedaan (nog andere sporten?)

Ik fitness nu 1 maand echt hard en voordien ook maar niet zo intensief. Daarvoor heb ik jiu jitsu en kungfu gedaan. wel moet ik opmerken dat veel jongeren in de fitness 40kg benchen :/

Terug
Naar boven