Fitness Seller

Kan niet meer gewicht benchen

Als je nu een maand fatsoenlijk traint moet je misschien ook wat tijd geven ?

Ik zit al weken op mijn max van 40 kilo benchen. ik kan 30 kilo 12 keer doen daarna nog 40 kilo 6 keer . Maar ik graak nooit boven de 40 kilo. Iemand tips om borst hard te trainen..
je weegt 81kg en kan maar 40kg benchen O.o
let goed op je voeding en wat veel mensen (ervaren) doen is een gewicht pakken die ze makkelijk aan kunnen en pause reps of negatives doen dus sloom omlaag gaan snel omhoog of pauzeren net niet tegen je borst voor constant tension dan weer omhoog.

Denk dat 40kg exc. Stang is..

Verder kan je bijv. Iedere dag 1liter melk extra drinken.. heeft mij goed geholpen destijss

Meer eten denk ik toch aan.

Je traint pas een maand geduld kracht komt van zelf. Het gaat niet om het gewicht wat je pakt. Als 40 voor jou zwaar is klaar je wordt van zelf sterker en groter. Goed eten en hard trainen

Meer eten. Punt.

Probeer elke dag (goed uitgevoerde) pushups te doen, scheelde voor mij een hoop in het begin.

Hoe gaat het met je squat?

• Topic Starter Topic Starter

push ups ? maar wat als borst stijf is van borst training?
En squatst doe ik niet al de veel want heb last in mijn lies maar prbeer toch stilletjes op te bouwen zodat ik van die pijn in lies af geraakt. Verder doe ik leg press met 160-200 kilo dus dat zit goed.

En meer eten. Wat is er makkelijk , snel en goede voedingstoffen dat ik makkelijk meen aar school kan nemen om te eten tussendoor ?

En squatst doe ik niet al de veel want heb last in mijn lies maar prbeer toch stilletjes op te bouwen zodat ik van die pijn in lies af geraakt. Verder doe ik leg press met 160-200 kilo dus dat zit goed.

En meer eten. Wat is er makkelijk , snel en goede voedingstoffen dat ik makkelijk meen aar school kan nemen om te eten tussendoor ?

Echt waar, gewoon doorgaan en ook goed eten. Je moet je lichaam ook de tijd geven maar er wel alles aan doen qua training/rust/voeding. Wat ik zelf prettig vind om mee te nemen is een shakebeker met havermout/brinta erin (droog), hier kun je whey aan toevoegen als je wilt, en op moment van eten voeg je er melk of water aan toe. Ff schudden opzuipen en hoppa, weer een bult voeding binnen.

Uiteraard zijn er ook mogelijkheden met rijst/pastas maar je hele dagen volstauwen met brood raad ik je niet aan. Een shakebeker met brinta is mijn snelste favo!:D
Vergeet niet voordat je naar school gaat je ff vol te gooien met eten, scheelt alweer een extra portie meenemen.

Gewoon geduld hebben een maandje is erg kort, je wordt vanzelf sterker. Goed eten en goed trainen en dan gaat dat gewicht vanzelf omhoog.

• Topic Starter Topic Starter
Echt waar, gewoon doorgaan en ook goed eten. Je moet je lichaam ook de tijd geven maar er wel alles aan doen qua training/rust/voeding. Wat ik zelf prettig vind om mee te nemen is een shakebeker met havermout/brinta erin (droog), hier kun je whey aan toevoegen als je wilt, en op moment van eten voeg je er melk of water aan toe. Ff schudden opzuipen en hoppa, weer een bult voeding binnen.

Uiteraard zijn er ook mogelijkheden met rijst/pastas maar je hele dagen volstauwen met brood raad ik je niet aan. Een shakebeker met brinta is mijn snelste favo!:D
Vergeet niet voordat je naar school gaat je ff vol te gooien met eten, scheelt alweer een extra portie meenemen.

Ik neem golden standart whey smorgens , na trainning en savonds . Dan heb ik nu net ook de NR1 en magnificent van body en fit besteld , lijkt goed te werken. Maar probleem is heb smorgens niet zo veel appeteit? ik krijg niet zo veel op. en ene shake , dan moet ik natuurlijk wel melk mee hebben :p

Leg press zijn de meeste k*t.

Hallo,

Op mijn 18e ben ik ook begonnen met gewichten, ik ben nu 19 jaar, ik heb ook een tijdje vast gezeten op 60kg bench totdat iemand mij adviseerde om kettingen te gaan gebruiken. Ik weet niet of jullie die daar hebben maar die kun je dan aan de zijkanten van de bar/stang hangen.

Hierdoor leer je beter explosiever te gaan bankdrukken en beter te locken bovenin.

Gewicht is bijvoorbeeld 60kg bovenin maar 40kg op je borst, naarmate je hoger komt gaat het gewicht ook zwaarder worden en je zult zien dat je benchpress aanzienlijk vergroot!:lifter:

Verdere tips voor meer kracht:

Eet wat meer hamburgers en andere soortgelijke dingen.
Je moet in jezelf geloven, het zit vaak in je hoofd dat je het niet kunt.
Let op je ademhaling.
Probeer je kont zo dicht mogelijk naar je schouderbladen te brengen maar hou hem wel op de bank.
Schouderbladen naar elkaar toetrekken.
Probeer meer vanuit je triceps te drukken inplaats van je borst (hier zit meer kracht in, voor korte tijd)
Dit doe je door smaller te gaan pakken.

Denk aan de persoon die jou voor het laatst genaaid heeft en laat een baard groeien dit geeft samen 10% meer krachtbonus.

rust en eten is iets wat niet onderschat mag worden voor krachtontwikkeling!

Terug
Naar boven