Fitness Seller

Kan religie ons iets bieden wat iets anders ons niet kan bieden

Silentio

aka Blackadder
R.I.P.
Waardering
892
Lengte
1m93
Massa
106kg
Ja jongens, ik ben dronken maar heb een doordenkertje voor jullie. check de topictitel.
Ik zit momenteel in een veel te melancholische bui, een uurtje geleden een chick versierd, een beetje staan droognken tegen een muur, nummertjes uitgewisseld en afscheid genomen.
Zit nu met een straalbezopen kop naar Sebastian Bach te luisteren op youtube, en vraag me in godsnaam af of het vroeger allemaal niet beter was. Totale onderwerping aan een ubermachtig godswezen, je wist potverdomme wat er je te doen stond in het leven, en als het toch mislukte dat er daarna iets beter te wachten zou staan. Wat heeft het leven nog te bieden zonder zo'n mooi sprookjesverhaal.

Zet je meningen hier onder, ik lees het morgen wel.

Silentio ~ Aad

Serieuze vorm van houvast en zekerheid. Als je ergens in gelooft, zal dat voor diegene een zeker punt zijn in het leven. zekerder dan andere zaken

Jazeker, een uitvlucht uit de realiteit voor degene waar het leven te zwaar voor is.
Kan een goede anti-depressiva zijn lijkt me.

niet geschoten is niet genoten!

Damn wat heb jij gedronken:o
In mijn ogen zijn toewijding en discipline het enigste waar ik respect voor op kan brengen.
Religie is een heerlijk kneedbaar iets... voor de een is het een fantastische manier om van de waarheid weg te lopen. Voor de ander is het een steunpunt om zich staande te houden. Voor weer andere is het al eeuwen lang de beste manier om zoveel mogelijk macht uit te oefenen en godvergeten grote hoeveelheden geld binnen te harken.

Ja, mooie sprookjes, slap gelul en valse hoop. Alles wat menig zwakbegaafde nodig heeft.

http://www.youtube.com/watch?v=e_E-XFrcGZM

Sebastian Bach.

Of bedoelde je :

http://www.youtube.com/watch?v=77LlhY6oFNQ&feature=fvst

Johann Sebastian Bach?

Of toch :

http://www.youtube.com/watch?v=vLpU0e4q1n8

Carl Philipp Emanuel Bach?

Het leven heeft niks te bieden, je leeft, je gaat dood en in de tussentijd moet je je maar zien te vermaken. Meer is er niet. Om dan toch met clips te spreken :

http://www.youtube.com/watch?v=OvMoRVrqx_I

Je vastklampen en onderwerpen aan een hoger wezen gaat je leven er in ieder geval niet beter op maken, zeker niet omdat het nogal een rigide verwachtingspatroon kende in vroegere tijden. Jezelf voortplanten, een vroom leven leiden en allerlei andere regeltjes die misschien niet stroken met je karakter.

Religie bied je allerlei leuke feestdagen waar je cadeautjes krijgt.

Dat was wel het enige wat ik kon bedenken.

Ben ik de enigste die het opvalt dat je nog behoorlijk goed uit je woorden komt wann je dronken ben ? best indrukwekkend
Oh en religie is altijd pro geweest voor mannen wij hebben nooit wat te klagen er over moeten hebben

Echt bieden niet.

Ben ik de enigste die het opvalt dat je nog behoorlijk goed uit je woorden komt wann je dronken ben ? best indrukwekkend
Oh en religie is altijd pro geweest voor mannen wij hebben nooit wat te klagen er over moeten hebben

als je eens moest weten hoe scheel als een opossum ik soms op dbb zit...
Kijk gewoon nog eens na wat je typt, dan lukt het best prima, zelfs op special K.

Niks zo leuk als thuiskomen na veel plezier, niet durven gaan slapen want als je je ogen dichtdoet moet je kotsen, dus nog maar een paar uurtjes zeiken op dbb.

Laatst bewerkt:
Religie heeft in mijn opinie niks te geven. Het is gemaakt om delen van een bevolking als slaaf rond te lopen zonder dat ze het merken wat natuurlijk ideaal is. Een slaaf die weet dat die slaaf is zal veel doen om uit die situatie te ontsnappen. Een niet wetende slaaf zal doen wat in zijn ogen `het goede` is en weinig stennis schoppen. Maar als het je toch iets bied is het zodra je het geloofd zekerheid hebt. `Helaas` denk ik dat we in een tijd zitten dat religie niet lang meer zal zijn. Steeds meer mensen kunnen leven met de gedachte dat dood niks meer is als niets en zoiezo niets waarvan we iets weten. Dus ik denk dat religie als enige jou vastheid en zekerheid bied waar veel mensen wat aan hebben. Maar wat het je afneemt ontstijgt wat het je bied.

• Topic Starter Topic Starter

niet iedereen gaat gespeeld fout liggen typen wanneer hij gezopen heeft, in een roest heb je vaak een scherpte die je in een nuchtere, alles relativerende toestand mist. En zoals Calyptus zegt: je tekst nog eens grondig nakijken helpt ook wel :D.

Hete laptop is iig geen kloon van Silentio.:D

OT: Wat opzich wel handig is aan gelovigen was toen ze nog zo lekker lijdzaam waren. Dan kon je als elite gewoon doen wat goed is (voor jou) en het land regeren.

Verder biedt religie houvast voor mensen die te dom/angstig/slecht geinformeerd/alhetvoorgaande zijn om te kunnen aanvaarden dat het leven zinloos is, en na een jaartje of wat ophoudt.

http://www.youtube.com/watch?v=e_E-XFrcGZM

Sebastian Bach.

Of bedoelde je :

http://www.youtube.com/watch?v=77LlhY6oFNQ&feature=fvst

Johann Sebastian Bach?

Of toch :

http://www.youtube.com/watch?v=vLpU0e4q1n8

Carl Philipp Emanuel Bach?

Het leven heeft niks te bieden, je leeft, je gaat dood en in de tussentijd moet je je maar zien te vermaken. Meer is er niet. Om dan toch met clips te spreken :

http://www.youtube.com/watch?v=OvMoRVrqx_I

Je vastklampen en onderwerpen aan een hoger wezen gaat je leven er in ieder geval niet beter op maken, zeker niet omdat het nogal een rigide verwachtingspatroon kende in vroegere tijden. Jezelf voortplanten, een vroom leven leiden en allerlei andere regeltjes die misschien niet stroken met je karakter.

http://www.youtube.com/watch?v=NlT8yeEYbMs

Neen maar absolute vrijheid kan wel beklemmend werken, geen enkele richtlijn die kan zeggen waar je naar toe moet. Al vind ik de gedachte wel mooi dat het leven zelf vaak de weg wijst, dat de mens met bepaalde intuities is opgezadeld die hem richting geven (naar het Ware, Goede en Schone om het met gezwollen termen te zeggen).
Ik kan daarom soms echt het gevoel hebben dat er een zekere hogere zingeving door het leven zelf doorsluimerd die mij zegt dat er dingen te doen staan die echt belangrijk zijn, vooral muziek en bepaalde bewustzijnstoestanden lijken zoiets religieus te reveleren.

Maarja het is taboe om zoiets in "nuchtere tijden" te zeggen, dat snap ik ook wel. Maar soms moet het gewoon gezegd worden.

Wat een onzin Silentio. Geen enkele richtlijn die kan zeggen waar je naartoe moet? Wat dacht je van jezelf? Ethiek? Moraal? Ratio! Je moet je kleinheid accepteren, en aanvaarden dat in principe alles wat je doet weg te relativeren valt. Moet je alleen niet doen.;)

(weet niet of dit een duidelijke post is;))

Hete laptop is iig geen kloon van Silentio.:D

OT: Wat opzich wel handig is aan gelovigen was toen ze nog zo lekker lijdzaam waren. Dan kon je als elite gewoon doen wat goed is (voor jou) en het land regeren.

Verder biedt religie houvast voor mensen die te dom/angstig/slecht geinformeerd/alhetvoorgaande zijn om te kunnen aanvaarden dat het leven zinloos is, en na een jaartje of wat ophoudt.

Ik vind toch dat je niet te snel moet meegaan in dat discours van "alles is zinloos, je doet maar waar je zin in hebt". Ook al weet ik dat zoiets een standaard is geworden, backed up met een hele hoop wetenschappelijke gegeens (die ik ook niet ontken).

Leven op zich geeft al zin aan het leven, omgaan met andere mensen, dingen doen waarvan je denkt dat ze het waard zijn te doen, etc .... Voor mij is dat ook een beetje van de orde van het religieuze.

---------- Toegevoegd om 17:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:56 ----------

Wat een onzin Silentio. Geen enkele richtlijn die kan zeggen waar je naartoe moet? Wat dacht je van jezelf? Ethiek? Moraal? Ratio! Je moet je kleinheid accepteren, en aanvaarden dat in principe alles wat je doet weg te relativeren valt. Moet je alleen niet doen.;)

(weet niet of dit een duidelijke post is;))

Ikzelf alleen ben onvoldoende denk ik dan.
Zou dan eerder zeggen: ikzelf in relatie tot de wereld en anderen. Langzaam aan worden de belangrijke zaken duidelijker zonder dat je dat in het begin ooit gedacht zou hebben.
Sorry ik zit met een enorme kater, voor hetzelfde geld is het inderdaad bullshit :roflol:

Dat zeg ik al een beetje in mijn vorige post. 1) Doen waar je zin in hebt kan niet. Want als iedereen dat zou doen zou er chaos zijn. Dat bedoel ik met ethiek e.d. Dat is gewoon gebasseerd op ratio, hoef je geen sprookjes voor te bedenken (ik niet iig)2) "Leven op zich geeft al zin aan het leven, omgaan met andere mensen, dingen doen waarvan je denkt dat ze het waard zijn te doen, etc .... Voor mij is dat ook een beetje van de orde van het religieuze. "IMO is dat juist itt tot religieuzen, die hebben nog een eeuwigheid. Leuke dingen doen, met mensen omgaan: Wij hebben er maar een paar jaar voor. Wat heeft dat met de orde van het religieuze te maken? Er is geen god bij betrokken, er hoeft geen sprookje bij..

stomdronken en foutloos typen...

HELD

Terug
Naar boven