AndroidHealthClinic

Kan wel beetje hulp gebruiken.

Christophe31

Novice
Waardering
0
Hallo,
Eerst en vooral ben ik Christophe,20 jaar en nu 1.5 maand aan het trainen,maar dit was dan vooral cardio ivm revalidatie na een operatie.Nu dit achter de rug is ga ik beginnen met te focussen op krachttraining.

Ik ben vorig weekend om 'Scitec Nutrition,volumass 35 (high protein,lean-mass gainer)' gegaan.Die moet ik smorgens,net na de training en voor het slapen opdrinken,3x per dag dus. Maar ik wil er echt nog meer voor gaan 'leven',m.a.w nog iets meer inzetten.

Dit heb ik gisteren al gedaan door me een 'op maat' gemaakt trainings-schema te laten maken,maar dit wil ik zeker ook proberen door op voeding te letten.Ik heb hier al enkele avonden zitten lezen en zag dat jullie bijvoorbeeld kwark of platte kaas aten voor jullie gingen slapen,dit wil ik nu ook gaan doen.

Maar dan komt er het aspect voeding,ik zag dat kip heel belangrijk is,maar nu vraag ik mij af,als ik bij wijze van spreken 4 dagen per week pasta met kip zou eten als avondeten,dit echt iets effectief zou opbrengen?Als dit zo zou zijn wil ik dit zeker en vast gaan doen.

Als er zo nog dingen zoals die kwark bijvoorbeeld zijn,of misschien een iets beter geschikt voedings-supplement zouden zijn voor mij,zou ik het graag te weten komen,daarmee dat ik hier een beetje hulp kwam vragen.Want heb eigenlijk niemand in men nabije vriendenkring die er dedicated mee bezig is.

Mezelf dan:Ben 20 jaar zoals ik al zei,1m78 en weeg 70kg.Onze weegschaal geeft een percentage van 17% vet aan,voor zover dit klopt,want las al dat dit niet zo nauwkeurig is meestal.

Dank bij voorbaat,
Christophe

zover mijn kennis reikt, is belangrijk om gevarieerd te eten. verder is het belangrijk om zo'n 2/3 x je lichaamsgewicht aan eiwitten te eten. dus in jou geval 70 X 2,5 = 175 gram eiwitten op een dag
kip word vooral gegeten omdat het vetarm is en rijk aan eiwitten, 't zelfde geld voor kwark

zover mijn kennis reikt, is belangrijk om gevarieerd te eten. verder is het belangrijk om zo'n 2/3 x je lichaamsgewicht aan eiwitten te eten. dus in jou geval 70 X 2,5 = 175 gram eiwitten op een dag
kip word vooral gegeten omdat het vetarm is en rijk aan eiwitten, 't zelfde geld voor kwark

Nee dat is teveel aan eiwitten. Zo rond de 1,5 gram per kilo aanhouden. Is voorlopig zat.
Leuk dat je gelijk proteïnepoeder koopt, was nog niet direkt nodig geweest. Varieer wel met je voeding en overdrijf het eerst niet. Alleen maar kip met pasta is voor wedstrijd-atleten en die doen zelfs dat nog niet.
Wat versta jij onder een goed trainingsschema? (ik hou me hart al vast) ;)

• Topic Starter Topic Starter
Per spiergroep doe ik 2 a 3 oefeningen,vrij basic.Niet echt speciaal voor bovenkant of onderkant borstspier bijvoorbeeld en deze zijn:

-Biceps curl
-Chest press
-Lat pulldown
-Lateral raise
-Pec fly
-Low row
-Shoulder press
-Abdominal crunch
-Leg press

Dan voor de freeweights:

-Chin
-Dip
-Leg raise
-Bench press
-Lunges

Voeding is ontzettend belangrijk, probeer netjes meerdere keren per dag een eiwitrijke maaltijd te eten. Kip is bijvoorbeeld een goede optie maar best is om zo gevarieerd mogelijk te eten wat betreft eiwitten.

En neem aan dat je los wat oefeningen hebt opgeschreven maar dat is niet echt te beoordelen, schrijf even op wat je precies doet op welke dag. En focus je eerst op eten en goed trainen en dan pas op supplementen.

Succes!

Ik train op maandag,woensdag en vrijdag,en dan doe ik heel dit schema.Dit doe ik dan 2x tussen de 8 en de 12 reps per oefening.De begeleider zei dat dit een goed schema is omdat elke spiergroep tussen de trainingsdagen in 48u rust krijgt.
Maar ik begin te denken om donderdag een dag cardio te doen,omdat ik mijn vet wat wil aanpakken,gaat dit kwaad kunnen?Ik bedoel ermee dat ik niet afbreek wat ik op woensdag getraind heb?Of is het gewoon beter na elke training 20 min cardio te doen,ipv nog een extra traininsdag in te lassen puur voor cardio?

Maar die shake die ik neem,die scitec nutrition,volumass 35,is dat eigenlijk een goeie shake?Aangezien ik echt een (bier)-buikje heb en ik ben bang dat ik teveel aan ga komen en er nooit meer af zal krijgen.Ik heb het supplement trouwens niet zelf gekozen,de verkoper vroeg wat mijn doelstelling was,en adhv dat heeft hij me dit gegeven.Maar nu vraag ik mij af,ga ik hier niet te dik van worden?

Dan van die voeding,als ik dus paar x per week kip zou eten,doet dit niks slecht,het is enkel bevorderlijk?

Per spiergroep doe ik 2 a 3 oefeningen,vrij basic.Niet echt speciaal voor bovenkant of onderkant borstspier bijvoorbeeld en deze zijn:

-Biceps curl
-Chest press
-Lat pulldown
-Lateral raise
-Pec fly
-Low row
-Shoulder press
-Abdominal crunch
-Leg press

Dan voor de freeweights:

-Chin
-Dip
-Leg raise
-Bench press
-Lunges

Ga in ieder geval 2x per week squatten en doe dan 1 training legpress voor de benen. Squat is echt de basis. Je bouwt een huis ook niet op modder.
Onderkant, bovenkant borst en deltoïdius posterior en anterior en weet ik wat voor subspiergroepen, zijn helemaal niet interessant.
Gewoon basisoefeningen pakken met hier en daar een enkele isolatie is meer dan voldoende.
Verder ziet schema er redelijk uit. Ook zou ik variatie in volume en intensiteit nemen. Ook 1x in de twee weken deadliften, heel belangrijk.

Ga in ieder geval 2x per week squatten en doe dan 1 training legpress voor de benen. Squat is echt de basis. Je bouwt een huis ook niet op modder.
Onderkant, bovenkant borst en deltoïdius posterior en anterior en weet ik wat voor subspiergroepen, zijn helemaal niet interessant.
Gewoon basisoefeningen pakken met hier en daar een enkele isolatie is meer dan voldoende.
Verder ziet schema er redelijk uit. Ook zou ik variatie in volume en intensiteit nemen. Ook 1x in de twee weken deadliften, heel belangrijk.

Wat bedoel je net met die variatie in volume en intensiteit?

Wat bedoel je net met die variatie in volume en intensiteit?

Voorbeeld:
Maandag zwaar, 85% repmax. 5-6 reps, 3 minuten rust tussen setjes

Woensdag middelzwaar, 75% repmax. 8-10 reps, 1,5 minuut rust tussen setjes.

Vrijdag licht, 65% repmax. 12-15 reps, max. 1 minuut rust tussen setjes.

Denk je dat die shake ik op het moment gebruik ok is?Of zijn er betere vor wat ik zou willen bereiken?

Denk je dat die shake ik op het moment gebruik ok is?Of zijn er betere vor wat ik zou willen bereiken?

Kijk, het woord supplement zegt het al, ter aanvulling op en niet ter vervanging van. Zorg dus eerst dat je voeding goed voor elkaar is. Ik ben van mening dat i/h begin je geen supplementen m.u.v. een goede multivitamine nodig hebt.
Maar verder ik ben niet zo heel erg bekend met produkten van Scitec.

Terug
Naar boven