Hallo
Mn eerste post hier al heb ik al wel een hele tijd mee gelezen zowel geregistreerd als ongeregistreerd
. ik ben 30 jaar 1.85 en begin dit jaar was ik 110 Kg.
vroegah in mn jeugd tot ik 20 oid heb ik altijd veel gesport, maar door studie en en huisje boompje beestje is er de laatste 10 jaar niets meer gebeurd behalve aankomen. In januari ben ik dan gestopt met roken en kletste er nog eens vorlijk 5 kg bij op. Ongezond leven zorgde er eigenlijk voor dat ik niet meer lekker in mijn vel zat dus...... actie! Januarie gelijk weer gaan sporten, alcohol afgeschaft (want dat deed me gelijk denken aan roken
) cola afgeschaft, chips, nootjes, koekjes basta.
toch zag ik maar weingi vordering en heb ik dus een dieetiste bezocht. (toen had ik me al ingelezen in verschillende dieeten etc). samen kwamen we uit op Keto dieet. Ik was toen 107.6 bij 30% vet ( juk) met 72 Kg spier. let wel gemeten met een weegschaal, wel een duurdere dan die je bij je blokker haalt.
Ik kom dus vanmorgen (3 weken later) bij haar en hoezee 103 KG >>>> blij! maar zij was niet blij... gaat wat te snel vinden we niet meneer? Ik: nee kan niet snel genoeg gaan. Wat blijkt, spiermassa ook gezakt naar 70 kg dus van de 4.5 kg kg gewicht ook 2 kg spier
. Ik weet dat afvallen zonder spierverlies een utopie is maar 2 kg lijkt me wat veel.
Ik heb haar de volgende vragen gesteld met gemixed gevoel aangehoord:
Kan ik verder verlies van spieren tegen gaan? >>nee normaal zal dit nog meer zijn
als ik meer eiwitten of vetten neem in de keto fase wordt dit dan minder? nee maakt niet zoveel verschil
komt het omdat ik inderdaad te snel afval en hierdoor een grotere hoeveelheid spier kwijt raak? Juist
ze adviseerde om keto te laten liggen en iets meer koolhydraten te nemen, ik kom nu in mijn eetschema uit op 35 KH en dan op 70KH
Wat denken de voedsel guru's hier Kappen met Keto? of doorgaan en spierverlies voor lief nemen en er later weer aanvreten door een cleanbulk. want 1 ding weet ik wel als ik straks weer lean ben zal ik lean blijven
even een edit:
de training die ik er helemaal niet bij zet
ik doen een full body schema om in kracht en beweging weer een beetje bij te komen. mijn typische trainings dag ziet er ongeveer zo uit 3 x per week:
Squat
Bench press
Lat pull
Bent over Row
deadlift
leg extensions
en om de training biceps triceps, core
30 min cardio HIIT 40 op 120 af
Edit 2
Voedings schema
Ochtend 2 eieren scrambled met 2 plakken ham 25 grm
middag 2 stukken koolhydraad arm brood met ruim Ham of kip
100ml rundvlees bouillon
1 ei
avond 250 gram kip of vis of prime meat
250 gram groente (bonen, broccolie, bloemkool,etc)
150ml Yoghurt
avond 2130 shake 22 gr eiwit 1 KH
2230 30 gram pindas of walnoten
+/- 1700Kcal op een onderhoud van 2700Kcal
7000kcal per week te weinig =kg per week afvallen
Mn eerste post hier al heb ik al wel een hele tijd mee gelezen zowel geregistreerd als ongeregistreerd
. ik ben 30 jaar 1.85 en begin dit jaar was ik 110 Kg. vroegah in mn jeugd tot ik 20 oid heb ik altijd veel gesport, maar door studie en en huisje boompje beestje is er de laatste 10 jaar niets meer gebeurd behalve aankomen. In januari ben ik dan gestopt met roken en kletste er nog eens vorlijk 5 kg bij op. Ongezond leven zorgde er eigenlijk voor dat ik niet meer lekker in mijn vel zat dus...... actie! Januarie gelijk weer gaan sporten, alcohol afgeschaft (want dat deed me gelijk denken aan roken
) cola afgeschaft, chips, nootjes, koekjes basta. toch zag ik maar weingi vordering en heb ik dus een dieetiste bezocht. (toen had ik me al ingelezen in verschillende dieeten etc). samen kwamen we uit op Keto dieet. Ik was toen 107.6 bij 30% vet ( juk) met 72 Kg spier. let wel gemeten met een weegschaal, wel een duurdere dan die je bij je blokker haalt.
Ik kom dus vanmorgen (3 weken later) bij haar en hoezee 103 KG >>>> blij! maar zij was niet blij... gaat wat te snel vinden we niet meneer? Ik: nee kan niet snel genoeg gaan. Wat blijkt, spiermassa ook gezakt naar 70 kg dus van de 4.5 kg kg gewicht ook 2 kg spier
. Ik weet dat afvallen zonder spierverlies een utopie is maar 2 kg lijkt me wat veel.Ik heb haar de volgende vragen gesteld met gemixed gevoel aangehoord:
Kan ik verder verlies van spieren tegen gaan? >>nee normaal zal dit nog meer zijn
als ik meer eiwitten of vetten neem in de keto fase wordt dit dan minder? nee maakt niet zoveel verschil
komt het omdat ik inderdaad te snel afval en hierdoor een grotere hoeveelheid spier kwijt raak? Juist
ze adviseerde om keto te laten liggen en iets meer koolhydraten te nemen, ik kom nu in mijn eetschema uit op 35 KH en dan op 70KH
Wat denken de voedsel guru's hier Kappen met Keto? of doorgaan en spierverlies voor lief nemen en er later weer aanvreten door een cleanbulk. want 1 ding weet ik wel als ik straks weer lean ben zal ik lean blijven
even een edit:
de training die ik er helemaal niet bij zet
ik doen een full body schema om in kracht en beweging weer een beetje bij te komen. mijn typische trainings dag ziet er ongeveer zo uit 3 x per week:Squat
Bench press
Lat pull
Bent over Row
deadlift
leg extensions
en om de training biceps triceps, core
30 min cardio HIIT 40 op 120 af
Edit 2
Voedings schema

Ochtend 2 eieren scrambled met 2 plakken ham 25 grm
middag 2 stukken koolhydraad arm brood met ruim Ham of kip
100ml rundvlees bouillon
1 ei
avond 250 gram kip of vis of prime meat
250 gram groente (bonen, broccolie, bloemkool,etc)
150ml Yoghurt
avond 2130 shake 22 gr eiwit 1 KH
2230 30 gram pindas of walnoten
+/- 1700Kcal op een onderhoud van 2700Kcal
7000kcal per week te weinig =kg per week afvallen
Laatst bewerkt: