Fitness Seller

Kappen met Keto??

Weedz

Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
98kg
Hallo

Mn eerste post hier al heb ik al wel een hele tijd mee gelezen zowel geregistreerd als ongeregistreerd :D. ik ben 30 jaar 1.85 en begin dit jaar was ik 110 Kg.

vroegah in mn jeugd tot ik 20 oid heb ik altijd veel gesport, maar door studie en en huisje boompje beestje is er de laatste 10 jaar niets meer gebeurd behalve aankomen. In januari ben ik dan gestopt met roken en kletste er nog eens vorlijk 5 kg bij op. Ongezond leven zorgde er eigenlijk voor dat ik niet meer lekker in mijn vel zat dus...... actie! Januarie gelijk weer gaan sporten, alcohol afgeschaft (want dat deed me gelijk denken aan roken :D) cola afgeschaft, chips, nootjes, koekjes basta.

toch zag ik maar weingi vordering en heb ik dus een dieetiste bezocht. (toen had ik me al ingelezen in verschillende dieeten etc). samen kwamen we uit op Keto dieet. Ik was toen 107.6 bij 30% vet ( juk) met 72 Kg spier. let wel gemeten met een weegschaal, wel een duurdere dan die je bij je blokker haalt.
Ik kom dus vanmorgen (3 weken later) bij haar en hoezee 103 KG >>>> blij! maar zij was niet blij... gaat wat te snel vinden we niet meneer? Ik: nee kan niet snel genoeg gaan. Wat blijkt, spiermassa ook gezakt naar 70 kg dus van de 4.5 kg kg gewicht ook 2 kg spier :eek:. Ik weet dat afvallen zonder spierverlies een utopie is maar 2 kg lijkt me wat veel.

Ik heb haar de volgende vragen gesteld met gemixed gevoel aangehoord:
Kan ik verder verlies van spieren tegen gaan? >>nee normaal zal dit nog meer zijn
als ik meer eiwitten of vetten neem in de keto fase wordt dit dan minder? nee maakt niet zoveel verschil
komt het omdat ik inderdaad te snel afval en hierdoor een grotere hoeveelheid spier kwijt raak? Juist

ze adviseerde om keto te laten liggen en iets meer koolhydraten te nemen, ik kom nu in mijn eetschema uit op 35 KH en dan op 70KH

Wat denken de voedsel guru's hier Kappen met Keto? of doorgaan en spierverlies voor lief nemen en er later weer aanvreten door een cleanbulk. want 1 ding weet ik wel als ik straks weer lean ben zal ik lean blijven

even een edit:
de training die ik er helemaal niet bij zet :P ik doen een full body schema om in kracht en beweging weer een beetje bij te komen. mijn typische trainings dag ziet er ongeveer zo uit 3 x per week:

Squat
Bench press
Lat pull
Bent over Row
deadlift
leg extensions
en om de training biceps triceps, core

30 min cardio HIIT 40 op 120 af

Edit 2
Voedings schema :D

Ochtend 2 eieren scrambled met 2 plakken ham 25 grm

middag 2 stukken koolhydraad arm brood met ruim Ham of kip
100ml rundvlees bouillon
1 ei

avond 250 gram kip of vis of prime meat
250 gram groente (bonen, broccolie, bloemkool,etc)
150ml Yoghurt

avond 2130 shake 22 gr eiwit 1 KH

2230 30 gram pindas of walnoten

+/- 1700Kcal op een onderhoud van 2700Kcal
7000kcal per week te weinig =kg per week afvallen

Laatst bewerkt:
Oke, en hoe zit je huidige voedingsschema er in z'n totaal uit?

Houdt de Koolhydraten zo hoog mogelijk. Of je nu wilt cutten of bulken. Koolhydraten zo hoog mogelijk houden is een must als je hard wilt presteren! Ga pas zakken in koolhydraten als je geen gewicht meer verliest. Afhankelijk van je vetpercentage volstaat een verlies van 0,5kg per week als je niet meer dan 12% vet hebt. Als je een wat hoger bodyfat hebt (14%+), kan je cutten tot maximaal 1kg gewichtsverlies de eerste maand...

In een bulk volstaat 2 tot 2,5gr eiwit per kg lichaamsgewicht.... in een cut voer je het op naar 3gr per kg lichaamsgewicht.

Vetten houdt je erin, zie deze als waardevolle aanvulling om aan je totale aantal kaloriën te komen op 24 uur tijd.

• Topic Starter Topic Starter
dus ook jij adviseeerd kappen met keto.....
aangezien je met Keto zo weinig mogelijk koolhydraten pakt

als je te hard afvalt wat meer eten..

als je te hard afvalt wat meer eten..

No shit?

vraag is alleen dus beter met een normale cut waarbij je 500 beneden onderhoud zit of door met keto dieet. Dacht dat keto er juist op gebaseerd was dat je er minimaal spierverlies bij zou hebben? doe ik iets verkeerd neem ik dingen te weinig or what?

No shit?

vraag is alleen dus beter met een normale cut waarbij je 500 beneden onderhoud zit of door met keto dieet. Dacht dat keto er juist op gebaseerd was dat je er minimaal spierverlies bij zou hebben? doe ik iets verkeerd neem ik dingen te weinig or what?
maakt in principe niet zoveel uit, maar als je 1000kcal onder je onderhoud gaat zitten val je met elk dieet hard af
en blijkbaar is je onderhoud hoger dan je denkt als je zoveel afvalt

Je zit te ver onder je onderhoud, logisch dat je ook veel spier verliest, zou bij elk dieet zijn als je 1000kcal onder onderhoud gaat eten, ook al je gewoon 40/40/20 verhouding neemt. Ga bijvoorbeeld verder op keto maar dan met +/-300kcal onder onderhoud of een goed voedingsschema samenstellen met genoeg koolhydraten/eiwitten/vetten en niet al teveel onder onderhoud.Daarbij zou ik niet teveel vertrouwen op die weegschaal.

Verwar verlies van vet vrije massa niet direct met spierverlies. Vetvrijemassa is alles wat geen vet is dus ook vocht.
Volgens mij kun je in het begin ook veel vocht verliezen bij keto wat dus op zo'n weegschaal lijkt op spierverlies.
Daarnaast zijn zulke Weegschalen onbetrouwbaar maar dat wist je al zo te lezen.

Dat gezegd hebbende ik zou sowieso meer gaan eten maar wel keto blijven doen als je het vol kan houden of de koolhydraten wel iets opvoeren maar geleidelijker dus niet in 1x weer verdubbelen ook al zit je dan nog laag in koolhydraten, je lichaam is nu niet echt met gewend aan die koolhydraten.

Nee klopt die weegschaal weet ik van dat het niet altijd even betrouwbaar is...... Maar een richting geeft ie wel aan. Dit is btw niet een el cheapo en rekent zelf de spiermassa uit naast vvm en vet% per ledemaat vandaar..... anders was ik er sowieso niet van geschrokken....

Maar bedankt voor de info ik kan daar wel wat mee, stomme is dus dat ik eerst "normaal" gedieet heb en toen geen resultaat zag ben ik Keto dieet gaan volgen op aanraden van..... en nu dus een enorme afname....
Had het voorkomen kunnen worden als ik de macros anders verdeeld had maar wel in dezelfde hoeveelheid Kcal? (just for my own knowledge).

Ik ga dingen toevoegen in mn schema tnx

nee, je eet gewoon te weinig

en vet% berekend via een weegschaal is altijd onbetrouwbaar, of het nou een goedkope is of niet

Ik zou serieus overwegen om bij die dietiste weg te gaan. Ze heeft kennelijk minder vertand van het menselijk lichaam dan het gemiddelde leek dat hier even door de stickies heen leest.
Je hebt geen 72 kilo spier, maar je hebt 72 kilo vetvrije massa. Dat houd dus in het vocht dat je lichaam vast houd, je botten, je spieren. Kortom; Alles behalve je vetmassa.

In de eerste 2 weken van het Ketogeen dieet verlies je erg veel water gewicht, dit gaat dus van je vetvrije massa af.
Dit kan +-3 tot 8 kilo ongeveer zijn. Dan krijg je een periode van 2 weken waar je weinig verschil zult merken, en vanaf dat punt zul je op een normaal tempo gewicht verliezen indien je genoeg eet.

http://www.reddit.com/r/keto/wiki/faq

En ookal is het geen goedkoop prut ding, het is nog steeds zo onbetrouwbaar als het maar kan..
Is niks mis met Keto, heb zelf absoluut geen last van spiermassa verlies en ik zit ook flink onder mijn onderhoud.

Er is niks aan de hand tot en met je begint te merken dat je in gewicht omlaag moet gaan omdat je niet sterk genoeg meer bent.

Laatst bewerkt:
Tja nu ik dat eens verder gezocht heb is inderdaad de massa van je spieren ogeveer 40-50% van je totale gewicht, wel veruit het zwaarste van je lichaam tov organen bloed etc maar dit kan lang niet 70 KG zijn. Terwijl zij mij verzekerde dat dit 70 kg spier zou zijn.
Geeft te denken.........

ik heb over 2 weken nog een afspraak dan check ik het nog ff. Zo jammer dit ze staat wel goed aangeschreven en daarnaast dieetiste wordt je ook niet zomaar daar moet je wel 4 jaar voor studeren.....

zal es even kijken naar een vet meting met een handmetertje kijken wat daar uit komt. heb nog wel ergens een schuifmaat liggen :P

**** keto.

maar dat is mijn mening;)

dietisten zijn k*t.

**** keto.

maar dat is mijn mening;)

Jij komt waarschijnlijk ook niet van een vetpercentage van 30% :cool:

en ik wil gelijk ook niet het vak van dieetist de grond in boren maar ben wel degelijk een beetje teleurgesteld...... Vond mezelf in de spiegel er juist gespierder uit zien. (kan dat natuurlijk ook will of the mind zijn)

Had ook niet verwacht dat ze na 3 weekjes gelijk zou gan switchen naar iets anders.....
anyways tnx for your thoughts all

Ongeacht wat al reeds gezegd is, met een 1000 kcal deficiëntie zul je wel degelijk spiermassa gaan verliezen. Of het nu een dieet hoog in eiwitten of niet, bij zo'n deficiëntie is voor je lichaam spiermassa simpelweg niet belangrijk genoeg. Vitale organen krijgen de voorkeur. De vraag is inderdaad, is dit erg? Natuurlijk wil je het liefst spiermassa verlies beperken, maar daartoe moet je rond de 500 kcal deficiëntie gaan zitten. Met andere woorden, het behalen van een streefgewicht zal 2x zo lang gaan duren.

Wel heb je daarna uiteraard weer meer in te halen.

Het hangt een beetje van jezelf af wat wenselijk is. Heb jij geen bezwaar om nu bijv. nog 25 kg te verliezen in 25 weken, op ca 78 kg te eindigen en vanaf daar vanaf een nulpunt te starten. Dan kan dat.

Wil jij dit niet, maar wil je massa behoudt? Dan zul je de plannen moeten aanpassen. En daarbij kun je streven om van die ruim 30kg aan vetmassa welk je hebt, zo'n 22kg te verliezen bij minimaal spierverlies. Hiertoe zul je werken met een kcal deficiëntie van 500 per dag; waarbij niet langer 1kg per week maar 0.5 kg per week behaald zal worden. Om dan 22 kg te verliezen, ben je ca. 44 weken bezig, wat natuurlijk een lange periode is.

Wel is het voordeel dat na die 44 weken de te verwachten hoeveelheid spiermassa gunstiger zal zijn, dan wat je kunt bereiken met nu snel afvallen om vervolgens te gaan clean bulken.

Voor ik naar de sportschool ga wilde ik nog even reageren Weedz, ik zit namelijk rond dezelfde stats (maar dan net wat lomper)... Ik begon op 145KG met een paar CM meer in de lengte dan jij, ik test geen vet percentage of spier percentage maar mijn lifts worden wel (langzaam) sterker terwijl ik keto. Ik cheat 1x in de 2 á 3 weken maar doe dit op rust dagen en cardio die dag niet bij, een combi van een cheat + refeed en zodoende gaat het ook niet té snel (pure keto, no cheats gaat hárd!)

Ik eet zo'n 2000 kcal per dag, tussen 14:00 & 20:00 vindt al het eten plaats, met thee/water/pepsi max als drank. Ik eet eerlijk gezegd te weinig vetten, maar pak wel de goeie vetten (goede mix omega3 & 6, 1:1, olijf & flax olie, avocado's!!) en dank mijn sterker worden met name aan mijn proteine consumptie. Een eiwitshake gelijk voor de gym (om het vasten te doorbreken) en na de gym mijn grootste maaltijd, een vitamine tabletje (multi vitamine) en voila!

Mijn vooruitgang? 6 maanden, 40 KG eraf, BP: 40 > 65, Sq: 50 > 95, DL: 60 > 110, OHP: 25 > 45. Niet heel machtig, maar mijn spieren worden duidelijk sterker en groter, tevens meer zichtbaar vanwege het gewichts verlies.

Ik eet 200gr eiwitten op een dag, 120g vet, 25g koolhydraten. (800kcal van eiwitten, 1100 van vet, 100 van carbs), met name veel kip filet(80%)/wings(10%)/shoarma(10%) of kalkoen voor de afwisseling, veel rund steak (sirloin, round, short loin, chuck of rib) & gehakt en een beste pleur schouderkarbonade, gyros & spek van een varken. Mix dat met "super food" groentes zoals Spruiten, Broccoli, Bloemkool, Boerenkool, Spinazie & voor de afwisseling wat Andijvie, Paprika, Courgette, Asperge & Komkommer ET VOILA! Uiteindelijk zal ik om door te "DBB"n koolhydraten gaan toevoegen rondt om trainings momenten, maar probeer verder Keto-friendly te eten!

Ik denk dat de oplossing bij jou 'm zit in de hoeveelheid Proteinen die je binnenkrijgt OF een te kort aan Vetten. Probeer hier te illustreren dat het dus niet berg afwaards hoeft te gaan met Keto. Eet tevens iets meer, 1.000 onder maintenance is veel hoor, 500 eronder is voldoende!

Rundvlees bouilon, check dat even, zit bij de meeste insta-soups redelijk wat zoetmakers bij in, better yet; laat 'm staan... laat het calorie arme brood liggen en als je echt die lunch nodig hebt; eet OATS! (mout!) met een scheut volvette melk (melk is 5gr carbs per 100ml, oats pak ik afhankelijk van 't merk genoeg dat ik op 10 uitkom)... ik laat vooralsnog de mout & melk liggen, maar dit voeg ik straks als eerste weer toe. Voor de rest; Eet meer vlees (van 300 naar 500g op een dag), minder yoghurt, voeg waar mogelijk een scheut olijf olie (extra virgine NOMNOM) toe. Pinda's is ook een big NO-NO! Wil je noten? Walnoten, Amandel, Hazelnoten, Pistache, c'est tout! En indien mogelijk, doe de eieren bij de lunch & de noten bij 't avond eten, lees eens wat over Intermittend Fasting (BB's kunnen er op lange termijn droger van worden, afvallers komen makkelijker door plateau's heen)

Stay Calm and Keto on!

edit; wellicht relevant, ik sport 2-3 dagen in de week, 1:15-1:45 per keer, 's ochtends even rekken, voor het avond eten sporten (45-60 min SS met licht accesoire-werk, 1á2 chest/back dagen, 1 schouder/legs dag) en 30 minuten LIIT lopen/roeien/xtrainer. Thuis doe ik nog sporadische 100 BW Calf-raises, 60 crunches, 30 push ups, 30 BW Squats of 30 semi-dips... 3 sets, 10/20/33 reps... meestal op trainingsdagen, in random volgorde, random samenstelling, na het stretchen en voor het naar bed gaan. En 1-2x per week HIIT 30 min op de fiets thuis (1x op zondag, 2e keer als ik een trainingsdag heb gemist)

Laatst bewerkt:
Ongeacht wat al reeds gezegd is, met een 1000 kcal deficiëntie zul je wel degelijk spiermassa gaan verliezen. Of het nu een dieet hoog in eiwitten of niet, bij zo'n deficiëntie is voor je lichaam spiermassa simpelweg niet belangrijk genoeg. Vitale organen krijgen de voorkeur. De vraag is inderdaad, is dit erg? Natuurlijk wil je het liefst spiermassa verlies beperken, maar daartoe moet je rond de 500 kcal deficiëntie gaan zitten. Met andere woorden, het behalen van een streefgewicht zal 2x zo lang gaan duren.

Wel heb je daarna uiteraard weer meer in te halen.

Het hangt een beetje van jezelf af wat wenselijk is. Heb jij geen bezwaar om nu bijv. nog 25 kg te verliezen in 25 weken, op ca 78 kg te eindigen en vanaf daar vanaf een nulpunt te starten. Dan kan dat.

Wil jij dit niet, maar wil je massa behoudt? Dan zul je de plannen moeten aanpassen. En daarbij kun je streven om van die ruim 30kg aan vetmassa welk je hebt, zo'n 22kg te verliezen bij minimaal spierverlies. Hiertoe zul je werken met een kcal deficiëntie van 500 per dag; waarbij niet langer 1kg per week maar 0.5 kg per week behaald zal worden. Om dan 22 kg te verliezen, ben je ca. 44 weken bezig, wat natuurlijk een lange periode is.

Wel is het voordeel dat na die 44 weken de te verwachten hoeveelheid spiermassa gunstiger zal zijn, dan wat je kunt bereiken met nu snel afvallen om vervolgens te gaan clean bulken.

Sorry maar dit (eerste stuk) vind ik echt een onhandig advies! :o
Ook als je veel af moet/wil vallen kun je dit beter langzaam doen.
Zodra je spieren afbreken word je rust metabolisme lager dus moet je nog minder eten om evenveel af te vallen en als je al 1000kcal onder onderhoud eet (wat ik veel vind!) is nog minder eten geen optie want dan kom je hoogstwaarschijnlijk snel onder je BMR uit, zwaarder sporten word ook moeilijker als je lichaam onvoelde voedingsstoffen binnenkrijgt.

Daarnaast is het voor de huid gemakkelijk aan te passen als het afvallen langzaam gaat.
Zeker als je echt veel af moet vallen is dit toch wel iets om in je achterhoofd te houden!

TO ik zou je toch aanraden iets meer te eten (ca. 500 kcal onder onderhoud) zodat je afvalt en je spieren zo veel mogelijk behoud dus zoals de poster die ik quote onderaan aangeeft.

sisi ik ga ook minder in de keto nu, tenminste ik blijf in de keto maar ga minder onder onderhoud zitten.... probeer dan een halve kilo per week is dan snel zat .... zit nu op 103 streef is voor de zomer 90 kg
Eigenlijk is streef 15% maar dat ga ik van het zomer niet halen onder de 20% vind ik prima.....

nee ik was me er van bewust dat ik juist mijn spiertjes wil behouden om als motor te dienen voor het vet vebranden.

Ik heb me net even zelf gemeten met een schuifmaat (ruim gemeten) op 4 punts meting en dan kom ik uit op 23% op mn armen en benen zit niet zoveel alleen mn pens

Terug
Naar boven