AndroidHealthClinic

Kcal cutten

Bezoekers in dit topic

Merijnvdw

Novice
Lid geworden
5 jan 2022
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Hoi, ik ben aan het cutten, niet helemaal een cut tot het gaatje, maar een cut zodat je de spieren een stuk meer ziet, en dus ook een strakkere buik hebt. Ik doe dit door een callorie tekort. Ik ben 16 jaar 79 kilo en 185cm. Ik weet niet precies hoeveel ik moet afvallen om een strakkere buik te krijgrn (lichte sixpack) en meer spieren en adders wil zien. Ik heb volgens een berekening mijn behoefte berekend en dit lag rond de 2600kcal. Ik ben wel 16 jaar dus ik weet niet of dit nog meer is voor mij. In iedergeval eet ik nu rond de 2000kcal. Maar betekent dit dan ook dat als ik 2000kcal heb gegeten en vervolgens 700kcal verbrand dat ik er weer 700 bij op mag eten en vervolgens alsnog 600 in een tekort zit van mijn normale behoefte?
 
Nee, als het goed is heb je die 700 met je beweging factor meegerekend en zodoende kom je op die 2600 kcal. Dus lekker op je 2000 kcal blijven zitten.
Kijk dit een paar weken aan 2/3 drop je te weinig of niet haal je er 100 kcal vanaf (0,5/0,3kg pw) drop je te snel kan je er zo'n 50 a 100 kcal bijvoegen.
 
Ik heb geen idee of ik dat erbij heb gerekend, ik heb gewoon mijn behoefte gepakt doormiddel van een berekening, ik heb hier verder niets van beweging ingevuld, maar ging vandaag paar kilometer lopen en toen verbrande ik 700 kcal en ik heb een app waarop ik max 2000kcsl heb staan. Dus als er bijvoorbeeld staat dat ik nog 700 kcal mag eten totdat ik op dr max 2000kcs zit en vervolgens loop ik en verbrand ik 700kcal, dan geeft de app niet meer aan dat ik nog 700kcsl mag eten tot de 2000kcal maar hij geeft dan aan dat ik nog 1400 max mag eten
 
Vervolgens nog een vraag, het gaat mij ook voor een gedeelte om de adderen en dr heupen die ik best wel heb. Ik weet dat buikspieren trainen geen invloed heeft op teveel vet, maar als ik schuine buikspieren train veranderen dan de heupen? Zegmaar als ik schuine buikspieren train veranderd dan de vorm van de heupen?
 
Vervolgens nog een vraag, het gaat mij ook voor een gedeelte om de adderen en dr heupen die ik best wel heb. Ik weet dat buikspieren trainen geen invloed heeft op teveel vet, maar als ik schuine buikspieren train veranderen dan de heupen? Zegmaar als ik schuine buikspieren train veranderd dan de vorm van de heupen?

Bedoel je je heupen of je middel?, je heupen bestaan uit bot dus hier kan je niks aan doen. Je middel kan wel anders /smaller worden naarmate je het verliest.

Ik heb geen idee of ik dat erbij heb gerekend, ik heb gewoon mijn behoefte gepakt doormiddel van een berekening, ik heb hier verder niets van beweging ingevuld, maar ging vandaag paar kilometer lopen en toen verbrande ik 700 kcal en ik heb een app waarop ik max 2000kcsl heb staan. Dus als er bijvoorbeeld staat dat ik nog 700 kcal mag eten totdat ik op dr max 2000kcs zit en vervolgens loop ik en verbrand ik 700kcal, dan geeft de app niet meer aan dat ik nog 700kcsl mag eten tot de 2000kcal maar hij geeft dan aan dat ik nog 1400 max mag eten

Hoe heb je je onderhoud berekend? Meestal in je berekening neem je een activiteit factor mee
 
Zkrkej
86938795-ACC0-4A8A-9DCF-1CEB40829467.png
 
Hier zie je de berekening nou ik kies dan voor afvallen 79/0.453x13= 2267kcal wat dan als ik 2267 heb gegeten en vervolgens nou om het makkelijk te maken weer 267 kcal verbrand, mag ik er dan later weer 267 bij eten om vervolgens alsnog het calorieën tekort te hebben?
 
maar ging vandaag paar kilometer lopen en toen verbrande ik 700 kcal
Dat is dan meer dan een paar km, of je moet 200kg wegen.
wat dan als ik 2267 heb gegeten en vervolgens nou om het makkelijk te maken weer 267 kcal verbrand, mag ik er dan later weer 267 bij eten om vervolgens alsnog het calorieën tekort te hebben?
Als het niet in je onderhoud is berekend mag je het 'bij eten'. Vraag is of je dat wil en of die manier van redeneren bij je doel past.
 
Nouja in iedergeval richting de 10km ik verbrande in iedergeval 700 kcal. Maar je zegt of je dat wil. Maar als ik het er niet weer bij eet eet ik veel te weinig en verlies ik ook spiermassa toch?
 
Volgens die berekening zou je dat inderdaad mogen bij eten. Echter hoe weet je dat je zoveel kcal verbrand?

Zo accuraat zijn die apps/ weight watches etc niet.
 
Nouja in iedergeval richting de 10km ik verbrande in iedergeval 700 kcal. Maar je zegt of je dat wil. Maar als ik het er niet weer bij eet eet ik veel te weinig en verlies ik ook spiermassa toch?
Zolang je genoeg eiwitten binnenkrijgt zal dat meevallen.
 
Volgens die berekening zou je dat inderdaad mogen bij eten. Echter hoe weet je dat je zoveel kcal verbrand?

Zo accuraat zijn die apps/ weight watches etc niet.
Maar als dat nier accuraat is word het heel lastig om precies te kijken hoeveel ik mag eten en niet toch?
 
Maar als dat nier accuraat is word het heel lastig om precies te kijken hoeveel ik mag eten en niet toch?
Welcome to bodybuilding:D, maar dit leer je gaandeweg wel inschatten. Het komt heus niet zo precies dat je meteen 'alles voor niks doet'. Gaat goedkomen!
 
6D2D5918-6745-400E-AFF3-F6CA2BDCDF3B.png
 
Ik heb het vandaag ook weer bijgehouden en kom hierop uit 2100 het zal wel niet allemaal kloppen want het brood gaf de app aan als 35kcal ofz per stuk dus het brood klopt niet denk ik. Maar ik kom dus hierop en ik heb vandaag ook nog een uur krachttraining gedaan die verbrande kcal staan hier niet bij. Denken jullie dst ik er wel onder zit dus in een tekort?
 
Hou elke dag je gewicht bij, is je weekgemiddelde lager dan overige week dan ben je goed bezig. Is dit niet het geval moet je nog iets ruimer nemen dus een groter defict.

Alleen zo weet je het. En drop je teveel per week. Moet je verschil (defict) kleiner worden.

Het beste is dus eigenlijk zo stabiel mogelijk leven. (Kwa beweging en voeding)
 
Back
Naar boven