MuscleMeat

Kcal en vetverlies berekenen, berekeningen kloppen ze wel

Jaroen

Novice
Waardering
3
Beste iedereen,

Ik hoop dat ik het topic hier juist plaats, zo niet mijn excuses.
Ik ben sinds mijn blessure niet echt stevig meer aan het trainen. Nu de blessure over is wil ik terug alles op de juiste manier doen.

Mijn eetschema terug samenstellen was een van mijn doelstellingen voor deze week. Maar ik kom er even niet meer uit.
Ik wil mijn kcal verbruik per dag berekenen. Ik lees 2 dingen, berekenen op volledig gewicht of op vet vrije massa. Ik bereken dit op vvm dan kom ik op 1650 kcal per dag doe ik dit volgens de harris benedict methode dan is het ineens 2050 kcal per dag? Welke is nu correct?

Bij mijn 1650 tel ik op 10% sporttoeslag + 300 kcal krachttraining en dan 500 kcal cardio. 2615 kcal op een dag met training. Dag zonder training wordt dan 1815 kcal.

Bij H-B methode wordt 2050 verhoogd naar 3055kcal op een trainigsdag.

Dit shceelt toch zo'n 400kcal tussen de methodes. Ik ging ervan uit dat H-B methode het meest juist was.

Maar nu wilde ik het vetverlies per dag berekenen zoals ik hier vond in het topic over cutten (via de H-B metode).

Dus ik verbruik dan 2050 per dag en zou ook 2050 kcal per dag moeten innemen. Doe ik krachttraining bv 300kcal dan eet ik dat ook erbij. Maar cardio eet ik niet extra. Dus dan wordt het 2350kcal voor die dag (en ik heb 500kcal cardio verbrand). Vetverbranding is dan 64gram.

En dat als ik een gewone dag zonder training heb ik ook niks aan vet verbrand volgens de berekening? Tevens zou dit cutsysteem berekend moeten worden op vetvrije massa berekening en dat is de H-B Methode niet toch. Dus ik zou dan moeten rekenen met mijn 1650kcal.

Dus het is mij even niet duidelijk wat nu juist is en hoe het dan wel berekend wordt. Ik hoop dat jullie mij meer duidelijkheid kunnen scheppen aangezien ik mijn schema wel op de correcte manier wil volgen.

Alvast bedankt,

Jeroen

Ik snap er helemaal niets van, maar ik weet wel dat als je afvalt je te weinig eet (tenzij dat de bedoeling is uiteraard).

Waarom begin je gewoon niet ergens en pas je dat aan na een paar weken als er geen vooruitgang is. Weet ik veel welke formule correct is. De een zit de hele avond op de bank en de ander kan zijn poten niet een minuut stil houden.. dat maakt best een flink verschil in welke formule nu "juist" is.

PS: 3000 Cal als je wilt afvallen lijkt me wat hoog.

• Topic Starter Topic Starter
Heren alvast bedankt voor de reacties. Ik was inderdaag aan de slag gegaan met het topic van Big-T.

Ik zal vandaag mijn trainingschema en voedingsschema eens plaatsen. Voor degene die willen kunnen hier eens naar kijken.

lees Big-T's sticky bro ;)

Terug
Naar boven