MuscleMeat

kcal overrated?

Haha geniaal, typisch internettopic. Een stelling totaal niet afkaderen en definiëren waardoor iedereen door elkaar begint te roepen, en iedereen laat je nooit in de steek :)

Dat dus. En als de topicstarter het in zijn openingstopic heeft het over 'meervoudig verzadigde vetten'??? (verbazingwekkend dat nog niemand daarover is begonnen) vraag ik me af of het überhaupt zin heeft om hier energie in te stoppen met een serieus antwoord...

Dat dus. En als de topicstarter het in zijn openingstopic heeft het over 'meervoudig verzadigde vetten'??? (verbazingwekkend dat nog niemand daarover is begonnen) vraag ik me af of het überhaupt zin heeft om hier energie in te stoppen met een serieus antwoord...

Ik steek hier ongeveer 2kcal energie in dit topic, dat is wat telt.
Bye!

Los van wat ik hierboven zei: de vraagstelling is onzinnig. Want waar doel je op als je hebt over "overrated", bedoel je in de zin van "overrated" voor je gezondheid? Want ik lees nergens (ook niet hier op dbb) dat mensen hun Kcal inname baseren op wat gezond is. Kcal inname ziet alleen op energie. Voor je gezondheid zijn micro's belangrijker. Kortom: voor het bulken/cutten op zich maakt het geen reet uit wat je eet (kcal in vs Kcal out), voor je gezondheid wel. Niemand overrate kcal ???

Dus als je gaat cutten waarvan 90% van je macro nutriënten bestaan uit koolhydraten behaal je hetzelfde resultaat
als wanneer je de juiste verdeling aanhoud en de eiwitten hoog houd om spierverlies te minimaliseren?

Als het niks uitmaakt dan nodig ik je graag uit om het te proberen en voor-na foto's te posten van het resultaat ;)

Wat een hoop bullshit in één topic :D

Dus als je gaat cutten waarvan 90% van je macro nutriënten bestaan uit koolhydraten behaal je hetzelfde resultaat
als wanneer je de juiste verdeling aanhoud en de eiwitten hoog houd om spierverlies te minimaliseren?

Als het niks uitmaakt dan nodig ik je graag uit om het te proberen en voor-na foto's te posten van het resultaat ;)

over het algemeen qua gewichtsafname wel. of je nou 90% van je cals uit carbs, vet of eiwit pakt boeit niet. is het gezond/verstandig? is vraag 2. nee dus, want vetten en eiwitten zijn te belangrijk om ze maar 10% van je dieet te laten wezen. je zult meer spiermassa verliezen dan je lief is. terwijl je, wanneer je je E/K/V verhouding wél op orde hebt, meer vet- dan spiermassa verliest, dat wil je juist. nog niet gesproken over libido etc. de getallen die je op de weegschaal ziet droppen zijn nagenoeg hetzelfde, de inhoud ervan niet.

over het algemeen qua gewichtsafname wel. of je nou 90% van je cals uit carbs, vet of eiwit pakt boeit niet. is het gezond/verstandig? is vraag 2. nee dus, want vetten en eiwitten zijn te belangrijk om ze maar 10% van je dieet te laten wezen. je zult meer spiermassa verliezen dan je lief is. terwijl je, wanneer je je E/K/V verhouding wél op orde hebt, meer vet- dan spiermassa verliest, dat wil je juist. nog niet gesproken over libido etc. de getallen die je op de weegschaal ziet droppen zijn nagenoeg hetzelfde, de inhoud ervan niet.

Ik reageer op ilyasse die aangeeft dat enkel kcal in/uit uitmaakt tijdens het cutten/bulken en dat de rest geen reet uit maakt en dat je dus ook met 90% koolhydraten
in een cut hetzelfde resultaat behaald als wanneer je macro verdeling in orde is.

Jij geeft aan dat de het qua gewichtsafname wel hetzelfde is, dit klopt en het zou zelfs kunnen zijn dat je gewichtsafname zelfs meer is (door spiermassa verlies) maar hier had ik het niet over. Wat maakt
een getal uit op de weegschaal als je er nog steeds dik uitziet. Of ben jij iemand die naar het strand gaat met een skinny fat fysiek en iedereen vol trots een fototje laat zien van zijn gewicht op de weegschaal? :p lijkt me niet hé

Het ging mij er dus om om aan te geven dat een juiste macro verdeling wel degelijk uitmaakt (wat dus beweerd wordt van niet) Het gaat dus niet enkel om de kcal in/out als je goed resultaat wilt behalen.

Ik ben met je eens dat een goede macro verdeling zeker een ander resultaat qua look gaat geven (vet\spiermassa). Echter niet qua totaal gewicht dat je dropt. Maar je geeft aan het hier met me eens te zijn dus dat is geen punt meer nu :D

Maar waar gaat dit over.. We zitten op een BB forum, iedereen hier streeft er naar om zo optimaal mogelijk te cutten. Niemand zal zich als testpersoon aanbieden door alleen op carbs, eiwit of vet te cutten. We weten hoe het werkt toch.

KCAL en macro's zijn niet overrated.

Waar je over kan discuteren is het aantal maaltijden. De ene zal zeggen dat je minstens 6 maaltijden per dag moet hebben, de andere zal zeggen dat ook 4 maaltijden voldoende kunnen zijn als je daar je macro's/kcal mee binnen hebt.

Zelf ben ik van mening dat je niet per se 6 maaltijden nodig hebt, als je maar je macro's haalt!

Waar je over kan discuteren is het aantal maaltijden. De ene zal zeggen dat je minstens 6 maaltijden per dag moet hebben, de andere zal zeggen dat ook 4 maaltijden voldoende kunnen zijn als je daar je macro's/kcal mee binnen hebt.

Zelf ben ik van mening dat je niet per se 6 maaltijden nodig hebt, als je maar je kcal haalt!

Zo hoort het :p

Zelf ben ik van mening dat je niet per se 6 maaltijden nodig hebt, als je maar je macro's haalt!

Die mening deel ik 100% Wie zegt dat dat wel een must is, is gewoon te eigenwijs om van gedachte te veranderen, en dat met de kennis die we nu hebben.. Als het gaat om mealtiming en frequency.

Dus over de dag heen verdeeld je macros eten heeft volgens jullie hetzelfde effect als in 1 maaltijd 200 gr eiwit binnen krijgen?

voeding maakt niets uit. 90% talent.

kcals en macros zijn zo ver van overrated als maar kan

het zijn de twee belangrijkste van de factoren die een dieet succesvol of niet succesvol maken

Koolhydraten en eiwit na de training is ook overrated dus?

Terug
Naar boven