- Waardering
- 1.061
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 15%
Dit is ongeveer hoe belangrijk wat is:
60% kcal in vs out
30% Macros
8% Timing
2% Supplements
Dus als ik dit doe wordt ik buff!?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit is ongeveer hoe belangrijk wat is:
60% kcal in vs out
30% Macros
8% Timing
2% Supplements
Haha geniaal, typisch internettopic. Een stelling totaal niet afkaderen en definiëren waardoor iedereen door elkaar begint te roepen, en iedereen laat je nooit in de steek![]()
(verbazingwekkend dat nog niemand daarover is begonnen) vraag ik me af of het überhaupt zin heeft om hier energie in te stoppen met een serieus antwoord...Dat dus. En als de topicstarter het in zijn openingstopic heeft het over 'meervoudig verzadigde vetten'(verbazingwekkend dat nog niemand daarover is begonnen) vraag ik me af of het überhaupt zin heeft om hier energie in te stoppen met een serieus antwoord...
Los van wat ik hierboven zei: de vraagstelling is onzinnig. Want waar doel je op als je hebt over "overrated", bedoel je in de zin van "overrated" voor je gezondheid? Want ik lees nergens (ook niet hier op dbb) dat mensen hun Kcal inname baseren op wat gezond is. Kcal inname ziet alleen op energie. Voor je gezondheid zijn micro's belangrijker. Kortom: voor het bulken/cutten op zich maakt het geen reet uit wat je eet (kcal in vs Kcal out), voor je gezondheid wel. Niemand overrate kcal![]()

Dus als je gaat cutten waarvan 90% van je macro nutriënten bestaan uit koolhydraten behaal je hetzelfde resultaat
als wanneer je de juiste verdeling aanhoud en de eiwitten hoog houd om spierverlies te minimaliseren?
Als het niks uitmaakt dan nodig ik je graag uit om het te proberen en voor-na foto's te posten van het resultaat![]()
over het algemeen qua gewichtsafname wel. of je nou 90% van je cals uit carbs, vet of eiwit pakt boeit niet. is het gezond/verstandig? is vraag 2. nee dus, want vetten en eiwitten zijn te belangrijk om ze maar 10% van je dieet te laten wezen. je zult meer spiermassa verliezen dan je lief is. terwijl je, wanneer je je E/K/V verhouding wél op orde hebt, meer vet- dan spiermassa verliest, dat wil je juist. nog niet gesproken over libido etc. de getallen die je op de weegschaal ziet droppen zijn nagenoeg hetzelfde, de inhoud ervan niet.
lijkt me niet hé
KCAL en macro's zijn niet overrated.
Waar je over kan discuteren is het aantal maaltijden. De ene zal zeggen dat je minstens 6 maaltijden per dag moet hebben, de andere zal zeggen dat ook 4 maaltijden voldoende kunnen zijn als je daar je macro's/kcal mee binnen hebt.
Zelf ben ik van mening dat je niet per se 6 maaltijden nodig hebt, als je maar je kcal haalt!

KCAL en macro's zijn niet overrated.
Waar je over kan discuteren is het aantal maaltijden. De ene zal zeggen dat je minstens 6 maaltijden per dag moet hebben, de andere zal zeggen dat ook 4 maaltijden voldoende kunnen zijn als je daar je macro's/kcal mee binnen hebt.
Zelf ben ik van mening dat je niet per se 6 maaltijden nodig hebt, als je maar je macro's haalt!
Dus over de dag heen verdeeld je macros eten heeft volgens jullie hetzelfde effect als in 1 maaltijd 200 gr eiwit binnen krijgen?
Ja en volgens dit onderzoek, dat 72 onderzoeken heeft onderzocht ook.
Edit: afgezien van lichamelijke ongemakken zoals buikpijn oid, maar mbt cutten/bulken wel ja.
Bedoel meer qua opname, omdat er altijd gezegd wordt dat je maar een x aantal gram eiwit kan opnemen op een bepaald moment.
Bedoel meer qua opname, omdat er altijd gezegd wordt dat je maar een x aantal gram eiwit kan opnemen op een bepaald moment.