MuscleMeat

kcal overrated?

Koolhydraten en eiwit na de training is ook overrated dus?

Alles is overrated jonguh. :D

Training doet ook niets met je lichaam toch. Je hebt niets nodig verder. 1 bagger maaltijd van gevulde koeken per dag is voldoende, daarmee bouw je een superfysiek en blijf je gezond. Als je maar aan je macro's komt, suiker, transvet en witte bonen als eiwitbron in de gevulde koeken. Heb je alles om je lichaam goed te laten functioneren. Is door 72 onderzoeken bewezen dat dit echt werkt en gezond is.

Alles is overrated jonguh. :D

Training doet ook niets met je lichaam toch. Je hebt niets nodig verder. 1 bagger maaltijd van gevulde koeken per dag is voldoende, daarmee bouw je een superfysiek en blijf je gezond. Als je maar aan je macro's komt, suiker, transvet en witte bonen als eiwitbron in de gevulde koeken. Heb je alles om je lichaam goed te laten functioneren. Is door 72 onderzoeken bewezen dat dit echt werkt en gezond is.

Zitten er witte bonen in gevulde koeken?
Hmm, maakt ze wel minder lekker denk ik.. :(

Ja, ook dat is persoongebonden mbt energie of hongergevoel ed.

Heb het niet over hongergevoel en persoonsgebonden, jij zegt dat moment van inname niet belangrijk is zolang je maar aan je macros komt. Dus ochtend trainen en dan savonds voor slapen 3000kcal wegwerken heeft hetzelfde effect als over de hele dag door je macros krijgen? Lijkt mij toch apart.

Misschien netto qua gewicht aankomen afvallen wel maar niet qua opbouwen van spiermassa

Heb het niet over hongergevoel en persoonsgebonden, jij zegt dat moment van inname niet belangrijk is zolang je maar aan je macros komt. Dus ochtend trainen en dan savonds voor slapen 3000kcal wegwerken heeft hetzelfde effect als over de hele dag door je macros krijgen? Lijkt mij toch apart.

Misschien netto qua gewicht aankomen afvallen wel maar niet qua opbouwen van spiermassa

Nee, zolang je maar aan je kcal komt en niet te weinig macro's neemt.

Dus ochtend trainen en dan savonds voor slapen 3000kcal wegwerken heeft hetzelfde effect als over de hele dag door je macros krijgen? Lijkt mij toch apart.
Ja, voor spiermassa opbouw of vetverlies is dit hetzelfde ja, zolang je training hetzelfde is.

Het is, zoals ik al zei, persoonsgebonden wanneer je eet en OF het uberhaupt effect heeft op jouw training.

Als je een maand lang hetzelfde traint en in de ochtend traint en alleen in de avond 3000 kcal eet met voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten, dan krijg je hetzelfde resultaat als wanneer je in de maand daarna hetzelfde traint, in de ochtend 3000 kcal eet en in de middag traint, bijvoorbeeld.

Waarom denk je dat je niet in spiermassa kan aankomen, als je in de ochtend traint en in de avond 3000 kcal eet?
Het is niet zo dat die 3000 kcal binnen 2 uurtjes worden opgenomen en elke training na die 2 uur nutteloos is. Je lichaam gebruikt die voeding echt voor een langere tijd, voor spiermassa opbouw.

Ik zeg niet dat het niet kan ik denk alleen wel dat er verschil is en dat het resultaat niet hetzelfde is.

Doe ik meestal ook, je leest veel tegenstrijdige waarheden op internet zoals dit onderwerp ook. Ik zal jouw link eens doorlezen.

Hoe zit het dan met de opname van aminozuren verspreid over de dag vs alles in 1 keer? Zo een overschot wordt dab toch gewoon opgeslagen als vet en deels afgebroken etc

Doe ik meestal ook, je leest veel tegenstrijdige waarheden op internet zoals dit onderwerp ook. Ik zal jouw link eens doorlezen.

Hoe zit het dan met de opname van aminozuren verspreid over de dag vs alles in 1 keer? Zo een overschot wordt dab toch gewoon opgeslagen als vet en deels afgebroken etc

Niet opgeslagen als vet in ieder geval, hoe het verder zit weet ik niet, ik heb weinig kennis over aminozuren op zich, maar ik neem aan dat ook dit in discussie is gekomen tijdens dat onderzoek.

Voor zo ver ik weet worden die omgezet en een overschot opgeslagen

Koolhydraten en eiwit na de training is ook overrated dus?

koolhydraten wel een beetje ja aangezien er short term geen lading carbs nodig is om te herstellen/groeien van je training

wel belangrijk als je relatief snel weer moet trainen zoals mensen die meerdere keren per dag trainen of evt savonds en meteen de volgende ochtend weer ivm glycogeen

---------- Post added at 19:09 ---------- Previous post was at 19:08 ----------

goeie Stropopredenering weer martin

zegt maar weer hoeveel verstand van zaken jij hebt

of beter gezegd niet hebt

---------- Post added at 19:10 ---------- Previous post was at 19:09 ----------

aminozuren die opgeslagen worden als vet in een kcal surplus zal niet bijzonder veel bijdragen aan de vetopslag, veel waarschijnlijker/efficienter is dat in dat kcal surplus dan het vet uit het dieet of misschien een deel van de carbs uit het dieet opgeslagen worden als vet (in de praktijk is dit feit niet echt belangrijk, in de hypothetische situatie dat er inderdaad te weinig vet in je dieet zit dan worden andere kcal uiteindelijk wel opgeslagne als vet. you can't fool your bodies energy system.)

voor aminozuur naar vet moet je nogal door wat metabole hoepels springen

Volgens hell zou het dus netto niks uitmaken of je na je training of tien uur na training carbs en eiwitten noemt

• Topic Starter Topic Starter
Sorry dat ik pas een paar dagen later kan reageren en volgens mij heb ik mijn vraagstelling verkeerd geformuleerd. Ik zeg niet dat het niet nuttig is maar dat het een beetje teveel gehypt word. Dus dat er zoveel andere factoren zijn, waar kcal in en kcal out der een van zijn natuurlijk, maar macro's, micro's, eten naar behoefte etc.

Sorry dat ik pas een paar dagen later kan reageren en volgens mij heb ik mijn vraagstelling verkeerd geformuleerd. Ik zeg niet dat het niet nuttig is maar dat het een beetje teveel gehypt word. Dus dat er zoveel andere factoren zijn, waar kcal in en kcal out der een van zijn natuurlijk, maar macro's, micro's, eten naar behoefte etc.

Je vraagstelling was duidelijk genoeg denk ik.

Het verhaal cals in vs cals out wordt idd erg gehyped. De macro's(EKV) en totaal cals gaan voor alles en maakt niet uit waar ze uit vandaan komen. De vitamines en mineralen die je nodig hebt om die troep allemaal te verwerken en je lichaam te laten functioneren zijn totaal onbelangrijk volgens sommigen.

Je vraagstelling was duidelijk genoeg denk ik.

Het verhaal cals in vs cals out wordt idd erg gehyped. De macro's(EKV) en totaal cals gaan voor alles en maakt niet uit waar ze uit vandaan komen. De vitamines en mineralen die je nodig hebt om die troep allemaal te verwerken en je lichaam te laten functioneren zijn totaal onbelangrijk volgens sommigen.

:roflol:

Haal die plank voor je hoofd weg kerel.

Is niet overrated. Kcal is belangrijk, maar invulling van de kcal is net zo belangrijk, net zoals dat het belangrijk is dat wanneer je ineens 6x petr week ipv 3x per week gaat trainen dat dan ook je verbruik omhoog gaat. Als je dan nogeens elke dag gaat fietsen naar je werk moet je ook weer meer eten. De som van kcals + type kcals + timing kcals + rust + training bepaald vooruitgang. Als een van deze klote is ga je gewoon niet vooruit. In deze sport moet alles nu eenmaal op elkaar aansluiten.. Wat je vaak ziet is dat men een voedingsschema heeft en dat het elke keer week hetzelfde is, dat is imo het meest onhandige wat je kan doen, je gaat toch meer eten als je sterker wordt? Dat is weer de angst voor de hoeveelheden eten en een paar gram vet gains naast de spiergains :) Op tijd gas terugnemen is dan weer de kunst, anders wordt je alleen maar vet.

Dat sommige beweren dat timing niet belangrijk is zeggen dat waarschijnlijk omdat ze geen zin hebben om erop te letten. Kijk eens wat 9/10 coaches op dit soort sites zeggen (die wel verstand van zaken hebben, let niet op de reclame): www.tnation.com . Dit zijn geen pubertjes die eens iets gelezen hebben maar coaches die elk een flink aantal mensen coachen.

Ik heb hier ook weleens horen zeggen dat ik mijn genen meeheb. Zouden het nu echt mijn genen zijn of kan ik gewoon een stuk slimmer omgaan met wanneer ik wat eet? Volgens mij het laatste. Hier kan je ook van zeggen dat het genen zijn om theoretische zaken in de praktijk beter toe te kunnen passen, het gros hier lukt het niet dus zullen het wel genen zijn. Of onkunde van de ecto en endo.

Vanaf de jaren '80 weten zowel naturels als niet naturels dat de tijd om je lichaam vol te gooien met voer vlak na het trainen is en dat niet eten 's morgens de stofwisseling vertraagd. Op dbb vinden ze elke maand weer het wiel opnieuw uit :roflol: :roflol:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven