XXL Nutrition

Keer iets proberen

kareltje27

Advanced Bodybuilder
Waardering
32
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
Hey mannen en dames,

ik wilde wel eens iets nieuws proberen en heb zelf even een schemaatje bedacht wat mij fijn lijkt trainen en waar ik hopelijk gains mee maak. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Het idee is elk setje tot failure te trainen.

Ik neem borst als voorbeeld:
Bankdrukken, 2x12
schuine db press, 2x12
flyes machine, 2x12
schuine flyes, 2x12
dippen, 2x12

Dit alles in hoog tempo. Ik wil dus snel afwisselen. Eerst nadruk op borst moe maken, dan bovenkant pakken, daarna weer gewoon borst, weer bovenkant en als laatste onderkant.

12 herhalingen doe ik omdat ik al een tijd 6-8 reps heb gedaan en het is tijd voor verandering. 2 spiergroepen per training, 3 a 4 x per week trainen.

Komt u maar met vragen, op- en aanmerkingen.

skinnie zegt: gewoon doen!

apart schema, nog nooit zo een voorbij zien komen. Weinig volume per oefening, maar toch per spiergroep wel weer veel. Ik neem aan dat je traint voor bodybuilding?

Ik wens je veel succes, ik denk het niet slecht is om een paar weekjes zo te trainen, maar je traind zo wel meer op uithouding.

• Topic Starter Topic Starter
apart schema, nog nooit zo een voorbij zien komen. Weinig volume per oefening, maar toch per spiergroep wel weer veel. Ik neem aan dat je traint voor bodybuilding?

heb het zelf ook nog nooit gezien, maar het staat me wel aan vanwege de snelheid, variatie in oefeningen en hogere intensiteit per oefening. Train inderdaad op massa, niet zozeer op kracht. Ik voer de oefeningen ook zeer strikt uit en gebruik relatief lichte gewichten.

Ik wens je veel succes, ik denk het niet slecht is om een paar weekjes zo te trainen, maar je traind zo wel meer op uithouding.

Is dat zo? Ik lees altijd dat 8-12 reps voor massa is, en aangezien ik meestal aan de lage kant zit qua reps wilde ik dat nu eens omgooien. Maar massa is wel het doel. Uithouding alleen als het ondersteunend is.

Vandaag tweede training, schouders en biceps, ging lekker. Goede pomp, hoog tempo, lekker getraind.

Kerel, gooi een logje open hier op dit forum: krijg je altijd wel tips en goed commentaar op ;)

Terug
Naar boven