Fitness Seller

Kerk organiseert koranverbranding

Peiling Peiling In Nederland ook doen?

• Ja!

Stemmen: 19 11,1%
  • Ja, vergeet de bijbel trouwens ook niet!

Stemmen: 61 35,7%
  • Nee, dit gaat mij te ver.

Stemmen: 29 17,0%
  • Nee!

Stemmen: 22 12,9%
  • Zou een mooi begin zijn.

Stemmen: 13 7,6%
  • Geloof dien je te respecteren.

Stemmen: 27 15,8%

• Totaal stemmers
    171
Dit is een van de meest fantastische religieuze drogredeneringen die ik ken en echt helemaal nergens op slaat. Het doet lijken alsof ergens in geloven een compleet ander iets is dan 'wetenschappelijk bewezen zijn', daar zelfs onverenigbaar mee is. Volgens mij zijn het twee uiteinden van één spectrum.

Mensen die 'geloven' doen dat nl. ook met een 'reden'. Althans, ik ben nog nooit een gelovige tegengekomen die zegt vanwege 'helemaal niets' in een god te geloven. M.a.w.: er gaat altijd een argumentatie aan vooraf.

Het zij dat men nu eenmaal grootgebracht is met een bepaald geloof, of omdat men god zelf persoonlijk ervaart, dat het een 'ingesleten' systeem is, een manier om weerstand te bieden aan de schijnbare willekeur van lijden in de wereld, etc.

Het enige verschil in dat opzicht tussen 'geloof' en 'wetenschap' is het gemak waarmee men een bepaalde argumentatie voor redelijk of zelfs waar aanneemt. Dat is volgens mij ook een van de redenen waarom religieuze mensen zo snel op hun teentjes getrapt zijn: zelfs de meest simpele redenatie stelt hun diepste overtuigingen haarscherp aan de kaak.
In die zin is geloof dus vooral iets anders niet willen geloven.

1. Omdat ze zijn geindoctrineerd door ouders en omgeving.
2. De enige reden is, omdat het geschreven staat, verder niets.

If you could reason with religious people, there would be no religious people.

Bij protesten in Afghanistan tegen de plannen van de Amerikaanse dominee Jones om korans te verbranden is een dode gevallen. Hij werd gedood toen hij met een aantal demonstranten een NAVO- basis belaagde.

Eerder op de dag hadden al tienduizend mensen een anti-Amerikaanse betoging gehouden. Ze staken een vlag in brand en riepen " dood aan de christenen".

President Obama zei dat de " stunt" van Jones de Amerikaanse troepen in gevaar zou brengen en de terroristen zou helpen om nieuwe mensen te rekruteren. Minister Gates heeft met Jones gebeld om hem van zijn plan af te brengen.

:o.

Als we nou eens gelovigen in de fik gaan steken...

Dan zouden we erg onethisch bezig zijn

not_this_shit_again.jpg

Wat boeken verbranden, waar mensen zich wel niet druk om kunnen maken.

Gaat te ver. Ik vind het ook nergens op slaan.. wat bereik je er mee? Alleen maar meer 'haat' en onbegrip.

ik zie het nut er gewoon niet van in. Dit is real-life trollen. Er gaat reactie komen, dat weet je zo.

ik zie het nut er gewoon niet van in. Dit is equivalent aan trollen. Er gaat reactie komen, dat weet je zo.

Het had gewoon doodgenegeerd moeten worden. Aan de andere kant: Van mij mogen zo duizenden kopieën van "the god delusion" verbranden.:p
*wacht op reactie: "maar de koran/bijbel is heilig voor ze."*
Waarop ik kan zeggen:
Nou als god het zo erg vind, dan stopt hij deze man toch wel?

gaat mij te ver maar vanuit maerika daar begrijp ik het volledig..kan geen moslimshit ipv twintowers komen daar..dat is meer absurd dan een koranverbranding

Het had gewoon doodgenegeerd moeten worden. Aan de andere kant: Van mij mogen zo duizenden kopieën van "the god delusion" verbranden.:p
*wacht op reactie: "maar de koran/bijbel is heilig voor ze."*
Waarop ik kan zeggen:
Nou als god het zo erg vind, dan stopt hij deze man toch wel?

Paradox van Epicurus.

Maar het gaat er voor mij niet om de hoe, maar om de reden waarom en het gevolg. Provoceren gaat enkel een reactie en dus meer leed veroorzaken en heeft geen sociaal of politiek nut. Dat kinderen dit doen, ok, maar toch niet volwassen mensen...

Laatst bewerkt:
gaat mij te ver maar vanuit maerika daar begrijp ik het volledig..kan geen moslimshit ipv twintowers komen daar..dat is meer absurd dan een koranverbranding

het is niet ipv, het is nabij.

En het is natuurlijk zo dat alle Moslims terroristen zijn...

Nu kan ik dat met sarcasme zeggen, maar een deel van teh Mericans beweert dat dus echt. Als je de Qu'ran en een Moskee ongenuanceerd associeert met wat er op 11september is gebeurd, ben je een idioot met een gebrek aan retorisch vermogen. Islamofobie op zijn best.

En wat een kanjer van een dt-fout had ik geschreven.

Laatst bewerkt:
Voor sommige mensen is het meer dan "gewoon een boek". Begrijp je dat?

Als mensen wat boeken willen verbranden wat is daar dan zo erg aan?
Je kan je beter afvragen wat je ermee bereikt om je er druk over te maken.

Voor jou kan het misschien een "boek" zijn.. voor Islamitische mensen heeft dat boek veel waarde. Ik zou het ook niet bepaald fijn vinden als bijv. een Islamitisch gemeenschap op Hemelvaartsdag een Bijbelverbranding zal organiseren.

Het heeft geen enkel nut om dat te doen? Vind het te kinderachtig voor woorden eigenlijk.

Voor jou kan het misschien een "boek" zijn.. voor Islamitische mensen heeft dat boek veel waarde. Ik zou het ook niet bepaald fijn vinden als bijv. een Islamitisch gemeenschap op Hemelvaartsdag een Bijbelverbranding zal organiseren.

Het heeft geen enkel nut om dat te doen? Vind het te kinderachtig voor woorden eigenlijk.

Waarom zou een gelovige zich druk maken dat een ongelovige of andere gelovigen boeken verbranden, zolang je zelf er in geloofd is dat toch voldoende?

De intentie is idd kinderachtig. Maar als je het niet kan hebben dat iemand een boek verbrand en je dan helemaal overstuur raakt ben je ook wel behoorlijk ver heen. Maargoed, people don't like their version of reality ****ed with.

het is niet ipv, het is nabij.

En het is natuurlijk zo dat alle Moslims terroristen zijn...

Nu kan ik dat met sarcasme zeggen, maar een deel van teh Mericans beweert dat dus echt. Als je de Qu'ran en een Moskee ongenuanceerd associeert met wat er op 11september is gebeurd, ben je een idioot met een gebrek aan retorisch vermogen. Islamofobie op zijn best.

En wat een kanjer van een dt-fout had ik geschreven.

nee klopt ...maar een groep kan het wel wel voor de rest verpesten:cool:
ken genoeg aardige moslims (dan dan wel 99% van pizzatenten en shoarmatenten)
ik vind dat we wat daar gebeurd is niet moeten relativeren en ze zouden er absoluut niet eens aan mogen denken om daar nu een moskee of wat het ook was daar neer te zetten

De intentie is idd kinderachtig. Maar als je het niet kan hebben dat iemand een boek verbrand en je dan helemaal overstuur raakt ben je ook wel behoorlijk ver heen. Maargoed, people don't like their version of reality ****ed with.

Daar ben ik het zeer zeker met je eens. Maar mensen zullen allereerst wel "geschokt" reageren, dat is een natuurlijk en menselijke reactie. Omdat het toch een soort van belediging is, gericht op jouw geloofsovertuiging. En dat is niet niks.

Indeed.

Terug
Naar boven