- Waardering
- 410
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
naïef op een bepaald punt "moraalridder". Je begeeft je op het niveau bascross, waarbij je niemand serieus neemt die op een bepaalde, in jouw ogen vreemde, manier in het leven staat.
Niet serieus te nemen op die punten, duidelijk. Maar om zo iemand dan gelijk te dekwalificeren en in zijn totaliteit naïef te noemen.
Er is een discussie over dat de Koran verbrand moet worden, dat vind ik onzin. Dat de Koran met de aanslag van 11 september in verband word gebracht vind ik uberhoud al onzin, omdat de Koran moorden/aanslagen en andere geweldplegingen zeker niet goedkeurd. Die mensen die de aanslagen gepleegd hebben zie ik daarom ook niet als moslims maar puur als terroristen met een enorme zieke geest.
Dat jij de geschriften van de Bijbel onzin vind, dat zegt meer over jou en een gebrek aan kennis van zaken dan over de Bijbel zelf.
Kijk, dat is dus weer zo'n gristen opmerking waar ik slecht tegen kan, maargoed. Blijf maar lekker in je veilige wereld:Godje wacht op je en de hemel bestaat met heel veel engeltjes. Maar als je stout bent, dan ga je naar de hel!

Er is een discussie over dat de Koran verbrand moet worden, dat vind ik onzin. Dat de Koran met de aanslag van 11 september in verband word gebracht vind ik uberhoud al onzin, omdat de Koran moorden/aanslagen en andere geweldplegingen zeker niet goedkeurd. Die mensen die de aanslagen gepleegd hebben zie ik daarom ook niet als moslims maar puur als terroristen met een enorme zieke geest.
Dat jij de geschriften van de Bijbel onzin vind, dat zegt meer over jou en een gebrek aan kennis van zaken dan over de Bijbel zelf.
Niet serieus te nemen op die punten, duidelijk. Maar om zo iemand dan gelijk te dekwalificeren en in zijn totaliteit naïef te noemen.

dit is nogal een drogreden waarom geloof naïef is. Ofwel omdat het GELOOF is en je geen waarheden kunt claimen is het naïef?Twistofchaos zei:Een gelovige is naïef omdat een gelovige positie filosofisch niet stand houdt (onder andere omdat je metafysisch nu eenmaal geen waarheden kunt claimen) en gediskwalificeerd omdat je dus willens en wetens "intellectually dishonest"/oneerlijk moet zijn om zo'n positie vast te houden.
twistofchaos. Heb jij ooit de bijbel helemaal gelezen want dat lijkt er nl wel op nu je je tot deze discussie laat verleiden.
ten eerste. Wanneer je maar een beetje kennis hebt dan moet dit genoeg zijn voor die quote van je (..) "EPICURUS. (341-271vc)".
verder lijkt het voor sommigen moeilijk te spellen maar correct gespeld is het 'christen' (wat je daar verder dan ook van vind).
dit is nogal een drogreden waarom geloof naïef is. Ofwel omdat het GELOOF is en je geen waarheden kunt claimen is het naïef?
En ja ik accepteer geloof, wetenschap en logica. Alleen doe ik dit wel door er op een 'gelovige' manier naar te kijken en het geloof op de eerste plaats te zetten en zo de rest bekijken. Dit mag in jouw ogen dan selectief zijn, maar volgens mij is het eerder een kwestie van prioriteiten stellen.
Nee, je verdraait het weer. Het is hetzelfde als ik beweer dat het vliegende spaghettimonster bestaat, of dat derek ogilvie echt met doden kan praten. Ook niet serieus te nemen. En ik vind dat het eens afgelopen moet zijn met het verdedigen van iets dat gewoon onzin is, en waar geen discussie over bestaat of het onzin is.
Het is een geloof, niet wetenschappelijk aangetoond. Iedereen met een gezond verstand zegt, het is verzonnen. Mensen die geloven geloven het.
Oops, hoorde dat het niet door ging.
http://www.depers.nl/buitenland/507620/Predikant-zet-koranverbranding-door.html