MuscleMeat

Kerk organiseert koranverbranding

Peiling Peiling In Nederland ook doen?

• Ja!

Stemmen: 19 11,1%
  • Ja, vergeet de bijbel trouwens ook niet!

Stemmen: 61 35,7%
  • Nee, dit gaat mij te ver.

Stemmen: 29 17,0%
  • Nee!

Stemmen: 22 12,9%
  • Zou een mooi begin zijn.

Stemmen: 13 7,6%
  • Geloof dien je te respecteren.

Stemmen: 27 15,8%

• Totaal stemmers
    171
nee klopt ...maar een groep kan het wel wel voor de rest verpesten:cool:
ken genoeg aardige moslims (dan dan wel 99% van pizzatenten en shoarmatenten)
ik vind dat we wat daar gebeurd is niet moeten relativeren en ze zouden er absoluut niet eens aan mogen denken om daar nu een moskee of wat het ook was daar neer te zetten

wat is er gebeurd? Een bende Soennitische fundamentalisten hebben een aanslag gepleegd. Is die groep representatief voor de moslims in New York, waarvoor deze moskee zou dienen? Nee.
Dat argument is gewoon een textbook hasty generalisation fallacy.

Hetzelfd als Opus Dei een religieuze aanslag pleegt zijn ineens alle Christenen terroristen?

Laatst bewerkt:
Zo werkt het alleen in negatieve gevallen idd. Als je daarna een "goede" moslim ontmoet dan is het een uitzondering. Als je een "slechte" ontmoet dan zijn het allemaal terroristen. Zo werkt dat al sinds het begin der tijden.

Daar ben ik het zeer zeker met je eens. Maar mensen zullen allereerst wel "geschokt" reageren, dat is een natuurlijk en menselijke reactie. Omdat het toch een soort van belediging is, gericht op jouw geloofsovertuiging. En dat is niet niks.

Indeed.

Maar dat stelt je dan wel weer in de gelegenheid om je eigen overtuigingen te revalueren, wat natuurlijk nooit kwaad kan. Als het je zoveel doet, zal er een vorm van twijfel ten grondslag liggen en als je daar dieper op ingaat kom je wellicht bij een 'betere' overtuiging en groei je weer als persoon. Ieder nadeel heeft z'n voordeel, of beter gezegd, niets is goed of slecht. Eating from the tree of the knowledge of good and evil is one and only true sin;)

Laatst bewerkt:
Epic three.

:roflol: Zie correctie

Maar dat stelt je dan wel weer in de gelegenheid om je eigen overtuigingen te revalueren, wat natuurlijk nooit kwaad kan. Als het je zoveel doet, zal er een vorm van twijfel ten grondslag liggen en als je daar dieper op ingaat kom je wellicht bij een 'betere' overtuiging en groei je weer als persoon. Ieder nadeel heeft z'n voordeel, of beter gezegd, niets is goed of slecht. Eating from the tree of the knowledge of bad and evil is one and only true sin;)

Of dat een "betere" overtuiging is, weet ik zo niet. Maar als het een groot impact (op lange termijn) op je heeft, dan ben ik ook zeker van mening dat je er zelf niet voor de volle 100% achter staat c.q. je twijfels hebt over jouw (geloofs)overtuigingen. En dan kan je dat "nadeel" inderdaad achteraf als voordeel beschouwen / gaan kunnen zien. Je kan of 1) je twijfels negeren en doorgaan met wat je altijd al deed / geloofde, of 2) j twijfels accepteren, jezelf afvragen waar deze vandaan komen.. en er wat mee doen.

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Haha, had het al veranderd voor je, kan gebeuren! :D

Laatst bewerkt:
Of dat een "betere" overtuiging is, weet ik zo niet. Maar als het een groot impact (op lange termijn) op je heeft, dan ben ik ook zeker van mening dat je er zelf niet voor de volle 100% achter staat c.q. je twijfels hebt over jouw (geloofs)overtuigingen. En dan kan je dat "nadeel" inderdaad achteraf als voordeel beschouwen / gaan kunnen zien.

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Haha, had het al veranderd voor je, kan gebeuren! :D

Je overtuigingen revalueren of je nou moslim, christelijk, agnost, atheist of whatever bent kan nooit kwaad. Het is zo makkelijk en comfortabel om ergens te blijven hangen, je eigen diepste overtuiging aan de kaak stellen kan een angstaanjagend proces zijn. Imo moet je twijfels nooit negeren en er altijd dieper op in gaan, als je de waarheid wilt achterhalen iig. Jammer dat mn laatste zin geen openbaring voor je was, dat een nieuw licht op de bijbel gooit maar het was een leuke poging ;)

Je overtuigingen revalueren of je nou moslim, christelijk, agnost, atheist of whatever bent kan nooit kwaad. Het is zo makkelijk en comfortabel om ergens te blijven hangen, je eigen diepste overtuiging aan de kaak stellen kan een angstaanjagend proces zijn. Imo moet je twijfels nooit negeren en er altijd dieper op in gaan, als je de waarheid wilt achterhalen iig. Jammer dat mn laatste zin geen openbaring voor je was, dat een nieuw licht op de bijbel gooit maar het was een leuke poging ;)

Wat zeg ik dan? Lees mijn post.. ;)
Ik heb ook mijn twijfels gehad, heb dat niet lopen negeren.. maar ben juist op onderzoek gegaan. Iedereen heeft twijfels, of je nou religieus bent of niet.. want zeg nou zelf; Ken jij de ultieme waarheid? Weet jij 100% zeker of er leven na de dood is?

Hoi Snoezepoes! :wave:

want zeg nou zelf; Ken jij de ultieme waarheid? Weet jij 100% zeker of er leven na de dood is?

Niemand weet dat, maar om daarom een boekje te gaan geloven dat nog uit een tijd gemaakt is wanneer men alles dat men niet begreep op een God stak, en waarvoor enige vorm van logica 100 gaten vind, is gewoon de gemakkelijke weg zoeken naar iets om je schrik te beantwoorden.

Sterk atheisme, daarentegen, is net zo "dom" als wat ze van theisten vinden.

Daarom bestaat er iets als agnosticisme. Toegeven dat men het nog niet weet, en in de wetenschap vertrouwen dat we het of ooit gaan weten, of met die eeuwige vraag moeten leven(en vooral sterven).

Laatst bewerkt:
Wat zeg ik dan? Lees mijn post.. ;)
Ik heb ook mijn twijfels gehad, heb dat niet lopen negeren.. maar ben juist op onderzoek gegaan. Iedereen heeft twijfels, of je nou religieus bent of niet.. want zeg nou zelf; Ken jij de ultieme waarheid? Weet jij 100% zeker of er leven na de dood is?

Weet jij 100% zeker of er wel een 'jij" is, een persoon. Dat moet je je eerst afvragen voordat je je kan afvragen of "jij" ook nog bestaat als je dood bent. Ben jij echt? Wie ben jij? Ben jij je meningen, overtuiging, gedachtes, je uiterlijk, je angsten etc? Hebben deze ook daadwerkelijk enige substantie, enige realiteit? Wat ligt ten grondslag aan dat allemaal? Leven en dood is het zelfde. En ja er is ultieme waarheid.

Niemand weet dat, maar om daarom een boekje te gaan geloven dat nog uit een tijd gemaakt is wanneer men alles dat men niet begreep op een God stak, en waarvoor enige vorm van logica 100 gaten vind, is gewoon de gemakkelijke weg zoeken naar iets om je schrik te beantwoorden.

Sterk atheisme, daarentegen, is net zo "dom" als wat ze van theisten vinden.

Daarom bestaat er iets als agnosticisme. Toegeven dat men het nog niet weet, en in de wetenschap vertrouwen dat we het of ooit gaan weten, of met die eeuwige vraag moeten leven(en vooral sterven).

Geloof me, het is alles behalve makkelijk. Ik ben niet iemand die "blindelings" geloof en de Bijbel is een heel ingewikkeld boek om te lezen.. ook ik heb nog veel vragen, maar alleen al "openbaringen" is een afschuwelijk ingewikkeld hoofdstuk. De bijbel is niet gemaakt om alles te letterlijk te lezen, het is één grote puzzel waarbij je moeite moet doen om de essentie te begrijpen. Het is makkelijker om niet te geloven, dan te geloven (op de manier wat ik doe). Want het is idd makkelijk om mee te lopen met de menigte en niet kritisch te zijn t.o.v. het leven, jouw overtuigingen en je eigen persoonlijkheid.

Jij bent een agnost? ;)
Haha, op bepaalde gebieden kan ik mezelf dan ook een agnost noemen..

---------- Toegevoegd om 20:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------

Weet jij 100% zeker of er wel een 'jij" is, een persoon. Dat moet je je eerst afvragen voordat je je kan afvragen of "jij" ook nog bestaat als je dood bent. Ben jij echt? Wie ben jij? Ben jij je meningen, overtuiging, gedachtes, je uiterlijk, je angsten etc? Hebben deze ook daadwerkelijk enige substantie, enige realiteit? Wat ligt ten grondslag aan dat allemaal? Leven en dood is het zelfde. En ja er is ultieme waarheid.

Heb ik mezelf vaak genoeg afgevraagd.. en ik vind het leven soms ook een bizar iets. Veel vragen, niet genoeg antwoorden. We denken dat we alles weten, maar uiteindelijk weten we niets. We worden al gek bij de gedachte / vraag, of er iets groters is dan het heelal. Als Jahweh God bestaat, wie heeft Hem dan gemaakt, heeft Hij dan ook een maker? Of niet, omdat Hij beweert de Eerste en de Laatste zijn, de Alfa en de Omega. Wat als er Niets was? Maar HOE kan dat,.. hoe is dat; het bestaan van: "Niets'? Wat is volgens jou dan de ultieme waarheid? :)

Om gek van te worden en niemand die HET antwoord / alle antwoorden weet.

Niemand weet het antwoord, niemand komt ooit achter het antwoord. Dus leef je leven op de manier waarop jij gelukkig wordt, en gun dat anderen ook. Heb ik zo even alle problemen van de wereld in 1x opgelost. Ik snap dat hele "gezoek naar antwoorden" sowieso niet. Binnen 80 jaar ben je dood en maakt het allemaal niets meer uit. Who cares waarom je er bent, je bent er, verzin voor jezelf maar iets over het "waarom" als je daar gelukkig van wordt. Niemand die kan claimen dat het niet waar is.

Nu is het wachten tot de eerste persoon met een absurd voorbeeld komt

Laatst bewerkt:
Waarom zou een gelovige zich druk maken dat een ongelovige of andere gelovigen boeken verbranden, zolang je zelf er in geloofd is dat toch voldoende?

Het gaat niet per se om "zich druk maken om..", maar zich gekwetst voelen door, denk ik. En ja, daar ben ik het met je eens. :)

Maar toch vind ik het niet van respect betuigen, zo'n koranverbranding.

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:03 ----------
Niemand weet het antwoord, niemand komt ooit achter het antwoord. Dus leef je leven op de manier waarop jij gelukkig wordt, en gun dat anderen ook. Heb ik zo even alle problemen van de wereld in 1x opgelost. Ik snap dat hele "gezoek naar antwoorden" sowieso niet. Binnen 80 jaar ben je dood en maakt het allemaal niets meer uit. Who cares waarom je er bent, je bent er, verzin voor jezelf maar iets over het "waarom" als je daar gelukkig van wordt.

Nu is het wachten tot de eerste persoon met een absurd voorbeeld komt

Halleluja. Als ik je 100x karma had kunnen geven, had ik dat zonder enige twijfel gedaan! ;)

Wat jij wil. (zie hoe makkelijk dat is jongens)

Twee volkomen uit de lucht gegrepen statements, zonder enige onderbouwing..

Het gaat niet per se om "zich druk maken om..", maar zich gekwetst voelen door, denk ik. En ja, daar ben ik het met je eens. :)

Maar toch vind ik het niet van respect betuigen, zo'n koranverbranding.

Nee maar moet je boven staan.
Dus zou mij weinig interesseren, vind het dus eerder een gebrek van gelovigen die zich dit aantrekken.

Oh, hoi Daniel! :wave:

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:12 ----------

Nee maar moet je boven staan.
Dus zou mij weinig interesseren, vind het dus eerder een gebrek van gelovigen die zich dit aantrekken.

Zeker. Als je daar agressief op zou gaan reageren, ben je nóg kinderachtiger bezig en haal je jezelf juist naar beneden, ben ik met je eens. :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven