Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geloof me, het is alles behalve makkelijk. Ik ben niet iemand die "blindelings" geloof en de Bijbel is een heel ingewikkeld boek om te lezen.. ook ik heb nog veel vragen, maar alleen al "openbaringen" is een afschuwelijk ingewikkeld hoofdstuk. De bijbel is niet gemaakt om alles te letterlijk te lezen, het is één grote puzzel waarbij je moeite moet doen om de essentie te begrijpen. Het is makkelijker om niet te geloven, dan te geloven (op de manier wat ik doe). Want het is idd makkelijk om mee te lopen met de menigte en niet kritisch te zijn t.o.v. het leven, jouw overtuigingen en je eigen persoonlijkheid.
Jij bent een agnost?
Haha, op bepaalde gebieden kan ik mezelf dan ook een agnost noemen..
):
.
)dat zie ik best vaak voorbij komen in jouw posts 'geloven op de manier dat ik dat doe', alsof jij op een intellectuele manier gelooft en alle bullshit van de nuttige dingen kan onderscheiden, wat duidelijk niet het geval is.
Mensen die op de 'intellectuele' manier geloven, geloven namelijk in god, jezus en heel het good/evil gedoe, maar houden zich bitter weinig bezig met de kerk en alle belachelijke regels en focussen zich meer op het geloof in goede morele waarden (die je onder andere als moralen van de parabels kan vinden)
Ook nemen ze alle wetenschap zonder morren aan en houden god enkel voor de dingen die men (nog) niet kan verklaren (pre-bigbang enzo), maw god is eerder gewoon een vangnet voor hun angst voor het onverklaarbare, de zin van het leven, de dood,...
3 redenen waarom jij niet tot deze klasse behoort (laat staan hoeveel redenen ik zou kunnen bedenken als ik wat meer informatie over je had dan enkel posts op een internetforum):
- ik krijg het schijt van je posts, terwijl je mij bitter weinig commentaar zou zien geven op een persoon die op de 'intellectuele' manier gelooft, want zulk geloof zie ik op zich niet als een slecht iets.
- weigering van de evolutietheorie aan te nemen
- geen coïtus voor het huwelijk en daarbij ook nog eens een enorme waarde hechten aan het huwelijk
(hoewel ik ten zeerste betwijfel dat dit laatste een keuze is, aangezien je zelfs nog nooit een vriendje gehad hebt lijkt het mij eerder gewoon een excuus, maar dat is dan weer mijn gedachte)
zucht...komtie weer, geloof me, ik ga niet eens de moeite doen om jouw post te lezen. Jij bent sowieso 'exit' voor mij, ugh, krijg de kriebels van jou.
Twee volkomen uit de lucht gegrepen statements, zonder enige onderbouwing..
----------
Halleluja. Als ik je 100x karma had kunnen geven, had ik dat zonder enige twijfel gedaan!![]()
Alleen jammer dat de gemiddelde gelovige precies het tegenovergestelde doet van hetgeen waar jij karma voor wilt geven: Leef je leven zoals jij dat wilt? Als het aan de gristen-partijen ligt dan moeten we ons allemaal aan die regeltjes houden. Niet persoonlijk bedoelt verder, want ik ken je niet.
Ik vind het overigens wel epic hoe erg je overtuigd kan raken in dat boekje van je en dat gaat verdedigen. Denk toch eens na, de oorzaak van dat hele geloof is onwetendheid en angst voor de dood. De mensen die de bijbel hebben geschreven dachten dat de aarde plat was en in het midden van het universum lag!!!
Gast je weet niet waar je het over hebt, de bijbel gaf al aan dat de aarde rond was (Jesaja 40:22a)ruim 2000 jaar voordat wetenschappers en dergelijke aan begonnen te nemen dat de aarde rond was. Verdiep je eigen er eerst is in voordat je van die onzinnige uitspraken doet.

Tja, de schrijvers van de bijbel waren echt niet stom ofzo. Maar als het het woord van god was, waarom heeft de profeet dan niet geholpen bij het schrijven en is de Bijbel pas veel later na zijn dood tot stand gekomen?
Gast je weet niet waar je het over hebt, de bijbel gaf al aan dat de aarde rond was (Jesaja 40:22a)ruim 2000 jaar voordat wetenschappers en dergelijke aan begonnen te nemen dat de aarde rond was. Verdiep je eigen er eerst is in voordat je van die onzinnige uitspraken doet.

ruim 2000 jaar dan nog wel, zelfs de oude grieken wisten al dat de aarde rond was.Gast je weet niet waar je het over hebt, de bijbel gaf al aan dat de aarde rond was (Jesaja 40:22a)ruim 2000 jaar voordat wetenschappers en dergelijke aan begonnen te nemen dat de aarde rond was. Verdiep je eigen er eerst is in voordat je van die onzinnige uitspraken doet.
Bedoel je deze zin: Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen?
Maar het boeit het geen **** wat er in de bijbel staat, het is een boek met mythische verhaaltjes en meer niet. Als je denkt dat er een hogere macht is die iets te maken heeft met dat boekje dan ben je of gewoon te dom om alles op een rijtje te zetten, of je negeert bewust gewoon alles. Als je je namelijk gewoon verdiept in de geschiedenis kan je nooit tot een conclusie komen dat de bijbel iets met een hogere macht te maken heeft. Echt walgelijk vind ik dat gelovigen dan als tegenargument met hun verhaaltjes uit de bijbel komen. Ga eens leven in de echte wereld.

Wat vind je van Richard Dawkin's "God als Misvatting" Snoezepoes (vertaling Nederlandse versie) ?
Ik heb de Bijbel zo goed als geheel gelezen, heb jij je ook wel eens verdiept in serieuze tegenhangers van je levensovertuigingen?
Wat vind je van Richard Dawkin's "God als Misvatting" Snoezepoes (vertaling Nederlandse versie) ?
Ik heb de Bijbel zo goed als geheel gelezen, heb jij je ook wel eens verdiept in serieuze tegenhangers van je levensovertuigingen?
Geloof er n-i-k-s van, hoelang heb je daar over gedaan dan? Er zijn mensen jaren bezig om de Bijbel te "ontrafelen" en jij denkt dat omdat jij het zo goed als geheel gelezen hebt, jij er genoeg over weet?
Oh en Richard Dawkin's ja daar heb ik weleens van gehoord, maar heb mij niet echt in hem en zijn leerstelling verdiept. Ik ben nu bezig met iets anders.. want ook ik ben nog op "zoek".
Ik vind jou nog dommer, aangezien je alle gelovigen over één kam scheert en jij denkt dat jouw overtuigingen en ideeen over het leven wel "waar" zijn, asjeblieft zeg.
Ik lees de Bijbel nooit meer, maar dat heb ik wel gedaan en ik heb er veel (positiefs) van geleerd.. het is echt niet zo dat iedere gelovige een domme schaap is of "alles" negeert. En wat is dat "alles"? En kan je dan ook niet zeggen over JOU dat jij "alles" negeert? Jij denkt dat alles wat jij zegt klopt, maar geloof me, dat dénk je alleen maar.. misschien is het een goed idee om wat positiever in het leven te staan, óók naar gelovigen toe?
Je komt zwaar kinderachtig over nu, echt.
Maar eerlijk is eerlijk, hier moest ik wel even om lachen. Sommige dingen in de Bijbel worden inderdaad op een rare manier beschreven, haha.