AndroidHealthClinic

Ketose dieet vraag

Shred

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
105kg
Beste BB'ers,

Ik zit te twijfelen of ik wel of niet afval, want ik lees dat sommige mensen op een gegeven moment niet meer afvallen, en dat ze dan over gaan op een ketose dieet, en dat ze dan wel weer afvallen..

Ik ben nu 4maand en 3 week bezig, het is niet alleen een cut, ik ga 3x per week naar de sportschool uurtje KT en 21minuten crosstrainer. Verbrand iedere keer rond de 400kcal volgens de crosstrainer. Ik ben van 112 kilo naar 102,5 gegaan.

Stel ik beland in zon periode dat ik niet meer afval, wil ik overgaan op een ketose dieet, zou iemand hier mij kunnen uitleggen in het kort, wat zon ketose dieet nou precies is? + is het zo dat als je een ketose dieet gaat volgen, dat je laag in proteins moet zitten? Stel dat dat zo is, dan heeft het toch alleen maar een negatief effect op je KT?

Alvast bedankt en met sportieve groet,

Shred

Je hoeft niet perse n ketodieet te volgen, je kunt ook 200-300 calorieen uit je schema halen dan zou je weer af
moeten vallen

Je hoeft niet perse n ketodieet te volgen, je kunt ook 200-300 calorieen uit je schema halen dan zou je weer af
moeten vallen

Yep.

Keto is niet een doel, maar een middel. Voordeel van een keto-dieet is dat het soms makkelijker is om minder te eten en minder honger te hebben. Nadeel is dat mensen waterverlies voor vetverlies gaan aanzien, en lage glycogeen-niveaus bevorderen prestaties nu niet bepaald (maar goed, daar heb je dan refeeds voor).

Ik ben nu ook 2 weken bezig met het ketose dieet, in het weekend heb ik mijn refeeds. Mijn ervaring tot nu toe dat ik meer energie heb dan als ik me helemaal vol prop met koolhydraten. Ik heb meer kracht/energie/ slaap beter en kan eindelijk in 3 jaar makkelijk me bed uit komen! Geen idee waarom ik dit niet eerder heb gedaan, want voel me echt super!
Helaas reageert ieder lichaam er anders op... maar ik voel me top!

10 kg kwijt in bijna 5 maanden is niet spectaculair.

Misschien dat je huidige voedingsschema nog te veel calorieën bevat, daar lees ik namelijk niks over terug.

Je kan ook altijd de cardio nog opschroeven.

Keto Dieët vond ik zelf makkelijk vol te houden, ook goede resultaten mee geboekt in het verleden.

Nog tips:

Lees het topic wat hierboven wordt gegeven al eens goed door. Stel een goed voedingsschema op (Mja dat moet je altijd doen). Om te zien of je in een ketogeno fase zit zou je ketostrips kunnen bestellen!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven