XXL Nutrition

Kevv's trainingslog: Op naar de 90kg 🚀

Dankje Marina. Baal er flink van, nu al 3 weken toch al wel aan het kwakkelen.
Samen met de schoonfamilie een weeklang een mooi huis gehuurd een uurtje van Florence in Italië. Eerste stop was Maranello en Modena voor de Ferarri musea, en daarna doorgereden naar het huis.
Het heerst momenteel wel erg. Hoor ook veel keelpijn/koorts klachten.
Nadeel is ook dat dit net t begin is van de periode waarin veel mensen kwakkelen... 😮‍💨🤧 Beterschap.

Mooie omgeving en florence is echt de moeite waard om te zien (buiten t toeristen seizoen om).
En... welke Ferrari heb je uitgezocht??😜
Heb ooit eens in een Ferrari gezeten maar vond t niks... laag en elke hobbel voelde je.
Maar als je goed (te) hard rijdt glij je over de weg 😆

• Topic Starter Topic Starter
Het heerst momenteel wel erg. Hoor ook veel keelpijn/koorts klachten.
Nadeel is ook dat dit net t begin is van de periode waarin veel mensen kwakkelen... 😮‍💨🤧 Beterschap.
Ja merkte het hier ook hoor. 1/3 van mijn PT klanten heeft sessies geannuleerd omdat ze ziek waren. Waarvan ook een paar een week of 2 wat vermoeidheidsklachten.
Gezien het klachtenbeeld vrijwel zeker van dat ik dat ook te pakken heb (gehad). Maargoed, ook dat komt in bloedonderzoek naar voren. En uitsluiten of er niet (ook) iets anders aan de hand is.
Mooie omgeving en florence is echt de moeite waard om te zien (buiten t toeristen seizoen om).
En... welke Ferrari heb je uitgezocht??😜
Heb ooit eens in een Ferrari gezeten maar vond t niks... laag en elke hobbel voelde je.
Maar als je goed (te) hard rijdt glij je over de weg 😆
Ja was echt prachtig! Eerste keer Italië maar positief verrast.
Hahah ik houd het voorlopig nog maar even bij de fiets. Vind supercars mooi om te zien, maar zie me er zelf niet zo snel in rijden (no pun intended). Behalve op het circuit wellicht :)

Hahah ik houd het voorlopig nog maar even bij de fiets. Vind supercars mooi om te zien, maar zie me er zelf niet zo snel in rijden (no pun intended). Behalve op het circuit wellicht :)
Het is ook niet mijn ding. Maar op de middelbare school... jaren 90 op een schoolplein (vriend van me kreeg een ritje cadeau) was t best "cool" er even in te zitten.😎

Maar hou t zelf wel bij een simpel brikkie🙃

Mooiste blijf ik mijn trouwauto vinden... Bentley Mark IV (2 kleuren blauw).☺️
311096-1601140209-1230233.jpg

Laatst bewerkt:
Bij de huisarts geweest, conclusie: Hardnekkige luchtweginfectie. Deze week aan de antibioticia en "rest, nourish, hydrate" voorgeschreven gekregen.
Dat wordt week #4 zonder gym en baal als een stekker. Maargoed, prioriteit is nu herstel.

Bij de huisarts geweest, conclusie: Hardnekkige luchtweginfectie. Deze week aan de antibioticia en "rest, nourish, hydrate" voorgeschreven gekregen.
Dat wordt week #4 zonder gym en baal als een stekker. Maargoed, prioriteit is nu herstel.
Ja, dat wordt best een flinke onderbreking ..... beterschap en succes met hydrateren :D

Zal maar eens wat van me laten horen :wave: Eigenlijk tot afgelopen weekend minimale energie gehad. Zondag zo'n beetje voor het eerst weer het gevoel gehad dat ik hersteld was. Rusthartslag volgt ook precies dit patroon, wat voor mij wel bevestigd dat rust nemen de enige juiste keuze was. Bet weekend weer wat begonnen met stretch/mobiliteitsoefeningen, en maandag no een extra dag van de gym genomen uit voorzichtigheid.

Omdat ik zo'n lange periode niet getraind heb, ben ik deze week weer begonnen met een soort "reverse deload". Niet omdat ik nou een deload nodig had, maar omdat ik zo de intensiteit opbouw. Dinsdag en vandaag upper/lower gedaan op 50% load en 50% volume. Dat lijkt goed te gaan. Morgen en zondag opnieuw/upper lower en dan alleen load 50%. Als dat goed gaat, volgende week terug naar 3 RIR en weer opbouwen naar 0-1 RIR.

Gewicht schommelt nu een beetje tussen de 80 en 81.5kg afhankelijk van hoeveel carbs/ hoe laat m'n laatste meal was. Qua gewicht dus mooi op onderhoud gezeten afgelopen weken.
Wat ik nu in de spiegel zie word ik niet heel blij van. Volheid is natuurlijk volledig weg, maargoed dat is over een paar weken wel weer anders, als het goed is :)
Klein voordeel: Hamstring lijkt iig weer volledig hersteld. Schouders gaan ook de goede kant op.

Upper (dinsdag)
1759411731235.png

Lower (donderdag)
1759411749501.png

We zitten weer op de goede weg. Afgelopen week goed doorgekomen met deload trainingen. Lichaam reageerde er prima op. Hamstring ook geen problemen ondanks de 100kg SLDL.
Energie zit ook prima. Pieken en dalen in energie lopen nu gelijk met drukke(re) dagen, zoals het hoort.

Vanaf deze week een experimentje: Laag volume, hoog intensiteit. Max. 6-8 sets per spiergroep per week, alles tot falen. Doe schouders/borst 8 sets, rest 6 sets, aangezien borst/schouders achter lopen. De theorie (voornamelijk social media) is dat dit net zo effectief voor spiergroei is als hoger volume, zorgt voor lagere systemische vermoeidheid, en uiteraard kortere sessies (die zijn welkom op dit moment). Ik ben skeptisch - en dat is precies waarom ik dit doe - maar ga er open in.

Deze week wel nog 3 RIR, en per week opbouwen tot 0 RIR, om niet mezelf meteen een gat te graven. Ben benieuwd. Startgewicht schommelt zo rond de 80.5kg nu.

Upper B - Deload (vrijdag)
1759843255462.png

Lower B - Deload (zondag)
1759843270914.png

Push Phase - Week 14 - Upper A
(vandaag)
Kracht viel niet tegen :)

1759843288838.png

Push Phase - Week 14 - Lower A
Dat was me er eentje :fire: Eerste week terug op 0-1 RIR en meteen een PR op de leg curl, leg extension en squat.

1760016780776.png

Training van gisteren nog:

Push Phase - Week 14 - Upper B
Prima. Trainingen voelen sterk :)

1760217072791.png

Push Phase - Week 14 - Lower B
Dit was bijna kotsen na de split squats. Merk wel wat onzekerheid in die SLDL maar misschien ook niet zo gek.. Hip thrusts zonder mith gedaan.

1760304050314.png

Push Phase - Week 15 - Upper A
Goeie intensiteit en doordat ik zo weinig volume per sessie draai merk ik dat ik nog meer focus op kwaliteit van de set heb.

1760367716221.png

Je hele BW+60 kg staat op één been hè? Dat is ongeveer gelijk aan squatten met 200 kg, en dan nog het evenwicht.....o nee -> smith ;)
Als je het zo zegt :roflol:

De trainingen van begin deze week:

Push Phase - Week 15 - Lower B
Bruut, maar iets minder bruut dan lower A.
Moet zeggen dat ik zo laag volume / hoge intensiteit wel echt leuk vind om te doen. Zullen zien of het ook effectief is, maar iig wel weer een goede motivatie te pakken.
Binnenkoort ook maar eens aan de gympin, want ab crunches al op z'n zwaarst en nu ook richting de max. op de leg curls.

1760622811956.png

Push Phase - Week 15 - Upper A
Gay gewichtjes op de shoulder press, op advies van de physio. Gaan weer rustig aan schouder belasting oppakken. Links is met 2kg al zwaar.. Flinke optater gehad.
Rest PR regen: Cable fly, row, rear delt, pushdown en curl. Zegt niet zoveel in de eerste weken van dit programma. Toch wel leuk

1760622883249.png

Terug
Naar boven