AndroidHealthClinic

Kevv's trainingslog: Op naar de 90kg 🚀

Wekelijkse update
Opnieuw een lekker druk weekje. PT begint flink aan te trekken, nu bijna op 50% van m'n capaciteit en dat na nog geen 2 maanden.
Heel blij mee en vind het super leuk om met zoveel verschillende mensen te werken aan iets waar ik écht gepassioneerd over ben, maar blijft flink wennen dat de dagen en weken zo znel veranderen. En meeste uren in de avond, hoort er natuurlijk bij.

Wat beschouw je als volle capaciteit, en werk je nog altijd met Kahunas?

• Topic Starter Topic Starter
Push Phase - Week 5 - Pull A
Lekker lekker. Goede energie, super gefocust.
Alles omhoog in gewicht en/or reps en kneiter harde lat en biecp pomp :)

1751293769384.png

Wat beschouw je als volle capaciteit, en werk je nog altijd met Kahunas?
Volle capaciteit is max. aantal uren dat ik wil doen, maar heeft meer met in-person PT te maken. Daar heb ik voor mezelf een max. opgezet omdat die uren een stuk minder flexibel zijn dan online coaching - Iedereen die ik nu PT geeft heeft vaste tijden, vooral savonds of zaterdag. Uiteindelijk is mijn doel dat die mensen de consistentie opbouwen, en hun techniek zo ontwikkelen, dat ze daar niet meer 2-3x per week een sessie voor nodig hebben - en dan eventueel online verder met ze als nog wel behoefte hebben aan sturing.

Gebruik nog steeds Kahunas ja, hoewel dat nu mijn eigen coaching app is in de App Store ;) Iedereen die ik nu coach is daar tevreden mee - althans ik heb de laatste tijd toch geen negatieve feedback gehad. De meeste mensen die ik nu train/coach trackten nog niet of amper, dus voor hen is het fijn dat alles (workouts, eten, etc.) in één app staat. In de paar gevallen waar er wat "frictie" was, kwam dat door de check-in formulieren die ik had ingesteld, en die zijn makkelijk aan te passen.

Hoe gaat het bij jou? Lekker progressie aan het maken? En meen me te herinneren dat jij ook aan coaching dacht, daar nog iets mee gedaan?

Volle capaciteit is max. aantal uren dat ik wil doen, maar heeft meer met in-person PT te maken. Daar heb ik voor mezelf een max. opgezet omdat die uren een stuk minder flexibel zijn dan online coaching - Iedereen die ik nu PT geeft heeft vaste tijden, vooral savonds of zaterdag. Uiteindelijk is mijn doel dat die mensen de consistentie opbouwen, en hun techniek zo ontwikkelen, dat ze daar niet meer 2-3x per week een sessie voor nodig hebben - en dan eventueel online verder met ze als nog wel behoefte hebben aan sturing.

Gebruik nog steeds Kahunas ja, hoewel dat nu mijn eigen coaching app is in de App Store ;) Iedereen die ik nu coach is daar tevreden mee - althans ik heb de laatste tijd toch geen negatieve feedback gehad. De meeste mensen die ik nu train/coach trackten nog niet of amper, dus voor hen is het fijn dat alles (workouts, eten, etc.) in één app staat. In de paar gevallen waar er wat "frictie" was, kwam dat door de check-in formulieren die ik had ingesteld, en die zijn makkelijk aan te passen.

Mooi dat het lekker gaat, want het is al bij al een grote stap die je gezet hebt! Zelf was ik best ook wel tevreden van die Kahunas app, Handigste van al is dat alles in 1 app zit idd.

Hoe gaat het bij jou? Lekker progressie aan het maken? En meen me te herinneren dat jij ook aan coaching dacht, daar nog iets mee gedaan?

Gaat best wel goed, de weegschaal tikt al goed aan haha. Momenteel even 14d op non-actief. De gewrichten en pezen van m'n semi-oude lijf gaan daar zeer tevreden mee zijn. :p
Verder kun je m'n contest log hier volgen.

Wat betreft coaching, daar ben ik nog steeds voor in opleiding bij NHA. Niet meteen de beste optie (heb ik gemerkt), maar het was uiteindelijk helemaal niet duur en ik leer wel bij. Ook nog van plan om elders een deftige PT cursus te volgen, maar nog niet nagedacht over waar precies. De bedoeling is om in 2026 1 à 2d aan online PT te wijden en als dat goed loopt m'n huidige job af te bouwen.

Mooi dat het lekker gaat, want het is al bij al een grote stap die je gezet hebt! Zelf was ik best ook wel tevreden van die Kahunas app, Handigste van al is dat alles in 1 app zit idd.

Gaat best wel goed, de weegschaal tikt al goed aan haha. Momenteel even 14d op non-actief. De gewrichten en pezen van m'n semi-oude lijf gaan daar zeer tevreden mee zijn. :p
Verder kun je m'n contest log hier volgen.

Wat betreft coaching, daar ben ik nog steeds voor in opleiding bij NHA. Niet meteen de beste optie (heb ik gemerkt), maar het was uiteindelijk helemaal niet duur en ik leer wel bij. Ook nog van plan om elders een deftige PT cursus te volgen, maar nog niet nagedacht over waar precies. De bedoeling is om in 2026 1 à 2d aan online PT te wijden en als dat goed loopt m'n huidige job af te bouwen.
Goed om te horen!
Denk nu alvast na over hoe je klanten gaat werven. Online coaching is mega competitief, en "verzadigd" met ervaren coaches. Waar ga je mensen vinden - of beter nog, waar gaan mensen jou vinden - en wat gaat je onderscheiden van al die andere coaches die ze kunnen kiezen. Dat is by far de grootste uitdaging die ik en vele coaches met mij heb, zelfs met élke dag video's etc. posten op social media. Tenzij je echt een goed netwerk hebt die direct bij je willen starten, is het hard werken aan klant acquisitie.

Dat is één van de redenen dat ik in-person PT erbij ben gaan doen - in mijn ervaring veel simpeler om klanten te werven, en de MRR (maandelijks terugkerende omzet) is een stuk hoger.. Gemiddelde klant betaalt €300-€400 per maand, en dat is een laag (uur)tarief hier in de regio - dat kan zomaar verdubbelen de komende jaren. Omgerekend naar uurtarief overigens vergelijkbaar, minder schaalbaar, maar dat betekent wel dat je de helft van de klanten nodig hebt om dezelfde omzet te halen.

Laatst bewerkt:
Check-in foto's van vanochtend - 77.5kg. Zie dit toch als de echte start van de push fase nu calorieën flink omhoog zijn.

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Laatst bewerkt:
Goed gedaan man! Flinke biceps ook in verhouding.

Push Phase - Week 5 - Push A
Vroegere training vandaag. Vanavond hele avond PT en dit kwam beter uit met maaltijden en andere taken.
Was weer een goede. +1 op de side raise, flink wat meer reps op de chest press (3e set verhoogd tov vorige week), incline press gematcht. Flyes wel een klein stapje terug, maar borst/triceps waren aardig op. Rear delts omhoog en gewicht en overhead extensions ook - hoewel dat nog ff zoeken is naar het juiste gewicht.

1751370383929.png

Push Phase - Week 5 - Legs
PRoductief. Op alle lifts een PR gezet. Oke.. niet helemaal fair want smith squats en SLDL toe ik pas twee weken, maar toch.
Squats ff stapje terug gedaan omdat ik vorige topset buiten de rep range viel. Nu mooi in de 8-12 rep range.
Smith squat en SLDL achter elkaar is wel heavy op de erectors. Even aankijken of dit beter aanvoelt naar mate de erectors wat meer gewend zijn, of dat ik wat moet aanpassen.

1751548694608.png

Smith squat en SLDL achter elkaar is wel heavy op de erectors. Even aankijken of dit beter aanvoelt naar mate de erectors wat meer gewend zijn, of dat ik wat moet aanpassen.
Hoeveel last heb je er van? Heb nu al maandje op 1 van m'n lower dagen SLDL 180+ met Smith Hipthrust 200+ waarna ik nog smith calf raises doe met 170+ en ik kan je vertellen dat het niet went, herstel wel gewoon volledig voor ik m'n erectors weer belast. Moet zeggen dat het bij mij voornamelijk in de training zelf erg te merken is

Hoeveel last heb je er van? Heb nu al maandje op 1 van m'n lower dagen SLDL 180+ met Smith Hipthrust 200+ waarna ik nog smith calf raises doe met 170+ en ik kan je vertellen dat het niet went, herstel wel gewoon volledig voor ik m'n erectors weer belast. Moet zeggen dat het bij mij voornamelijk in de training zelf erg te merken is
Niet genoeg om er nu iets voor te veranderen. Wel iets wat ik in de gaten ga houden, zeker als de gewichten omhoog gaan. Merk het vooral in de training ja, eerder falen door de erectors dan door de quads/hams. Geen spierpijn erna oid.

En vind ik ook niet gek allemaal - een jaar lang geen direct erector werk gehad

Push Phase - Week 5 - Pull B
Vandaag weer in de ochtend getraind. Einde middag en vanavond PT sessies, waaronder paar nieuwe mensen. Vind het dan fijner om eerder te trainen en mezelf iets meer ruimte te geven.

Merk dat overdag de energie wat lager is nu de calorieën weer op de 3300-3400 zitten. Maar neemt totaal niet weg van de trainingen. Had dit vorige push fase overigens ook, zeker richting de 4k kcal.
Paar extra repjes op de SA pulldown, +5kg op de BOR, SA row iets verhoogd (maar viel zwaar), en extra reps op de rear delts + curls. Pulldowns per ongeluk zwaarder gepakt - de +2,5kg pin zat er nog in - dus heel tevreden.

1751631392162.png

Wekelijkse update
Opnieuw goede week. Gemiddeld 8:00 slaap gepakt en over het algemeen goede slaapkwaliteit - paar dagen wat moeite gehad met in slaap vallen, maar meestal op de dagen dat ik tot 21:00 PT geef.
Energie wel ietsie lager, vermoed dat ik weer even moet wennen aan de stijging in kcal. Trainingen gaan overigens wel lekker. Trainingen zijn weer leuk met deze oefeningen.
Weekgemiddelde op 77.6kg (+0.3kg / +0.4%), dat is de stijging die ik wil zien. Kcal blijven min of meer gelijk.

Maak wel een kleine aanpassing in traininggschema. Ga van push/ pull/ legs/ off/ push/ pull/ off naar push/ pull/ off/ legs/ push/ pull/ off. Woensdagen ben ik consistent kapot, dus pak dan rustdag ipv benen.

Slim om dan rust te pakken op woensdagen

Slim om dan rust te pakken op woensdagen
Onder het mom van herstel is groei

Push Phase - Week 5 - Push B
Man wat een lekkere. Ab crunches hebben we gemaxt (tijd voor een gym pin), PR op de lateral raise, shoulder press en smith incline. Vooral die shoulder press voelde heel sterk.
Lateral raise ietwat slordige form, maar vanaf hier opbouwen. Smith had ik iets meer op gehoopt, maar ach. Teken voor progressie op elke lift - zélfs op de tricep extensions. Daar hing ik echt al maanden rond hetzelfde gewicht/reps. Doe vandaag lekker helemaal niks meer :cheer:

1751801789124.png

Push Phase - Week 6 - Pull A
Progressie progressie. Extra reps op topset pulldown, extra gewicht 2e set. Reps omhoog op SA pulldown en SA rows, pullovers. PR op de seated row.
Alleen biceps stapje terug. Dat gaat echt elke week op en neer.

1751897565363.png

Mooie dingen hier, gym @home en coaching begint lekker te lopen!

Mooie dingen hier, gym @home en coaching begint lekker te lopen!
Ja zit er lekker in atm :)

Push Phase - Week 6 - Push A
Val in de herhaling laatste tijd, maar opnieuw veel progressie. Side raises verhoogd en reps behouden (zelfs +1 op 3e set), idem voor de chest press. Alleen de smith incline viel daarna wat tegen.
Verder mega tevreden, voelde goed, voel me sterk en heerlijke pomp

1751988252689.png

Full House Workout GIF

Push Phase - Week 6 - Legs
Zo, hier moest ik ff van bijkomen :roflol: Retezwaar, maar vloog deze training.
Crunches paar reps, leg curl verzwaard + extra reps, squat alle 3 sets verzwaard, SLDL en extensions verzwaard + extra reps. Lig vanavond op tijd in bed en verwacht aardige spierpijn morgen.

1752164375655.png

Terug
Naar boven