XXL Nutrition

Kevv's trainingslog: Op naar de 90kg 🚀

• Topic Starter Topic Starter
Nou, gaan met die banaan dan :)
:banana::banana:

Wekelijkse update
Was een fijne week. Weer lekker terug aan het trainen, cardio sessies allemaal gedaan. Deze week voelde als een soort van bonusweek ofzo.. Had natuurlijk verwacht dat de fat loss fase klaar zou zijn, maar we gaan dinsdag pas starten met de nieuwe push fase. Eigenlijk zorgde dat wel voor een wat vrijer gevoel.. Hoewel ik me nog steeds 99% aan het plan heb gehouden, voelde het wat minder streng. Gisteren ook ff wat andere oefeningen gedaan, gewoon omdat het kon.

Gewicht nog iets verder gedropt, maar niks schokkends - Weekgemiddelde is nu 77.9kg. Dus nog eens 0.2kg eraf (-0.3%) t.o.v. vorige week. Zin in de nieuwe fase, benieuwd welke aanpassingen gaan komen in het schema en hoeveel de kcal worden verhoogd. Op naar de 90kg in 2026 😎

Fat Loss Phase - Week 14 - Push B
Deze was ook weer even geleden (2 weken). Kracht niet helemaal top, maar ook niet slecht. Niet goed gehydrateerd vantevoren, wel lekker uitgerust dit weekend.
Gewicht op rear delt & chest fly verhoogd. Verder redelijk behouden.

1748806425020.png

Wat bedoel je precies met volume 7.5k?

Wat bedoel je precies met volume 7.5k?
Totaal verplaatste aantal kg, denk ik ;)
Is idd totaal volume van een training, dus sets x gewicht.
OK. Ik vind kilo's van biceps curls of deadlift compleet onvergelijkbare kilo's, maar vooruit....
Eens, maar daarom zou je ook alleen dezelfde training met elkaar over tijd moeten vergelijken. Een andere vorm van progressive overload "meten".

Push Phase - Week 1 - Push A
De nieuwe push fase begint vandaag - Hieronder meer info daarover. Drukke dag, zometeen een paar PT sessies, dus thuis moeten trainen. Hier hebben we niet alle apparaten, dus een klein beetje gefreewheeld. Lekker PR gepakt op de rear delts - verder alles zoals verwacht progressie t.o.v. vorige week (was een 3 RIR sessie). Heerlijke pomp na de smith chest press al 😱

1748967996067.png

Dus.. De nieuwe push fase. Opzich verandert er niet heel veel.
Cardio wordt teruggeschroefd van 4x 30 min. naar 4x 20 min - Op mijn verzoek er nog wel ingehouden. Vind het wel lekker om de dag met cardio te beginnen nu.

Voeding gaat nu iets omhoog. Voor nu niet heel veel, want output gaat ook iets omlaag.
TD: 2750 kcal (200p/ 375c/ 50) - Was 2650, alleen wat carbs erbij
NTD: 2540 kcal (200p/ 300c/ 60f) - Was 2440

Trainingsschema is minimaal aangepast. Reden hiervoor is dat je niet alle oefeningen opnieuw moet aanleren, maar nu kunnen we voortzetten waar we afgelopen maanden aan gewerkt hebben, met een paar nieuwe oefeningen om toch wat nieuwigheid te hebbben. Trainingen:

Push A
Hanging leg raise 4x
Machine lateral 3x 10-15
Smith machine bench press 3x 8-12 (nieuw)
Incline machine chest press 2 8-12
Machine fly 2x 10-15
Rear delt fly 3x 12-20
Single-arm tricep extension 4x 12-20

Pull A
Lat pulldown 2x 10-15 (nieuw)
Single-arm pulldown 2x 8-12
Chest-supported t-bar row 2x 8-12
Single-arm lat row machine 3x 10-15 (nieuw)
Single-arm cable pullover 2x 10-20
DB preacher curl 3x 10-15
Single-arm cable curl 3x 10-15

Legs
Cable crunch 4x 12-15
Seated leg curl 2x 8-12
Hack squat 1x 8-12
Leg press 2x 12-20
Leg extension 2x 10-12
Adductor 2x 10-15

Push B
Cable crunch 4x 10-15
DB lateral raise 3x 10-15 (nieuw)
Shoulder press machine 3x 8-12
Incline machine chest press 2x 8-12
Rear delt fly superset machine fly 3x 10-15
Single-arm tricep extension 4x 10-15

Pull B
Single-arm pulldown 3x 10-15
Bent-over row 2x 8-12 (nieuw)
Single-arm cable row 2x 8-12
Lat pulldown 2x 12-20
Rear delt fly 3x 10-15
Hammer curl 4x 10-15

Fucking veel zin in. Op naar de 90kg begin 2026 :cheer:

Laatst bewerkt:
Succes.

Op hoeveel kcal was je vorige push geëindigd? 2750kcal lijkt me wel bitter weinig

Succes.

Op hoeveel kcal was je vorige push geëindigd? 2750kcal lijkt me wel bitter weinig
Bedankt baas!

Laatste push eindigde we op 4010 kcal TD en 3790 NTD.

De eerste stap is nu cardio iets omlaag en voeding iets omhoog (~100 kcal per dag) t.o.v. laatste week cut.
Laatste week op die 2600ish kcal is bw niet zoveel meer gedaald, maar volgende week/weken kijken hoe bw reageert op deze aanpassing en op basis daarvan kcal verder verhogen. Denk dat we wel redelijk snel weer richting de 3000+ gaan.

Op 2600 kcal overigens nauwelijks honger ofzo. Qua verzadiging eigenlijk perfect op dit moment.

Push Phase - Week 1 - Legs
Dit was een lekkere. De baseline voor de push fase is gezet :)
Hik op een hoop oefeningen tegen PRs aan. Vandaag wel PR op de leg curl en volgens mij ook +1 op m'n hack squat PR.
Enorm goede pomp, voelde allemaal lekker.

1749053819470.png

Push Phase - Week 1 - Pull B
Vanmiddag komen m'n ouders voor 5 dagen, dus even in de ochtend getraind. Niet m'n favoriete dagdeel om te trainen.
Desondanks toch een lekkere sessie. Gewicht verhoogd op SA pulldown, mooi wat extra reps op de BOR. Rear delts en hammer curls verhoogd, maar viel zwaar na de rest. Heerlijke pomp wel :fire:

1749121975933.png

Push Phase - Week 1 - Push B
Snellere training even tussen alles door. Prioriteit is dit weekend lekker genieten dat m'n ouders er zijn :)
Voeding probeer ik zo goed mogelijk te doen, maar let er niet echt op. Trainingen probeer ik wel aan te houden.

Was een goede training. Voelde lekker allemaal.

1749297975872.png

Push Phase - Week 2 - Pull A
Dat was me het weekendje wel. Super gezellig, 3 dagen niet getracked en niet getraind. Gewicht is nog wat gedaald zelfs..
Vandaag eerste keer deze training, met wat aanpassingen t.o.v. voorheen. Lekker om te beginnen met die lat pulldowns, pomp zat er al lekker in. Dit is de baseline nu, vanaf hier gaan we omhoog :)

Komende weken/maanden ook niets gepland qua tripjes enzo. Dus zonder gekkigheden kan ik nu een tijd lang focussen op het plan :)

1749576281385.png

Push Phase - Week 2 - Push B
Kannonnen, wat een lekkere pomp. Flink wat extra volume op de ab crunches shoulder press, paar extra reps op de DB lateral raise en chest fly, gewicht verhoogd op de rear delts. Productieve sessie :)
Deze week ff wat sessies omgewisseld door m'n planning, zodat ik wel alle trainingen kan doen maar hier en daar wat efficienter ben met m'n tijd.

1749657716727.png

• Like
Waarderingen: Krnl
Push Phase - Week 2 - Legs
Drukke week heeft wat impact op herstel. Legs was toch wel een brute sessie.
Retezwaar, gewicht verhoogd t.o.v vorige week op elke oefening. PR op de adductor. Knikkende knietjes op de fiets naar huis - was niet heel fijn heuvelop fietsen :roflol:

1749826553882.png

Push Phase - Week 2 - Pull B
Gisterenavond summer party gehad van m'n oude werk. Was gewoon een festival, dus beetje later in bed en overgestimuleerd thuisgekomen, daardoor iets lastiger in slaap gekomen dan normaal.
Vanochtend rustigaan gedaan, paar uurtjes PT gegeven en meteen door naar de gym. Energie en motivatie was niet top, maar toch tevreden met de training.

Extra reps op de SA pulldown en hammer curls, en +5kg op de BOR. Lat pulldown totaal verkeerde gewicht gepakt - Die 61kg deed ik toen ik 'm als eerste oefening deed. Kwam ik pas thuis achter.. Vond het al zo zwaar :roflol: Rear delts waren aardig op dus iets op in moeten leveren.

1749920626740.png

Wekelijkse update
Opnieuw een drukke week. Meeste dagen tot 20:00 - 21:00 gewerkt. Overdag bezig met dingen voor m'n bedrijf, content, etc. Meeste avonden PT sessies. Hoewel ik daar bewust voor heb gekozen, merk ik nu dat mijn eigen training iets naar de achtergrond gaat. Waar ik voorheen super strak op m'n schema zat, is dat nu allemaal wat losser. Opzich ook niet erg denk ik, heb op dit moment toch niet de ambitie en vooral tijd niet om een wedstrijd o.i.d. te doen.
Moet ook wel eerlijk bekennen dat ik deze week voor het eerst getwijfeld heb of ik wel door moet gaan met een coach. Komende weken eens kritisch kijken of ik daar uit haal wat ik wil, en vooral of ik dat het geld op dit moment waard vindt. Is toch een kleine €300 per maand.

Trainingen gaan verder prima. Overall progressie, hoewel misschien niet extreem. Gewicht zit de laatste dagen tegen de 79kg aan. Weekgemidelde is 78.5kg (+ 0.23kg / + 0.3% t.o.v. vorige week). Kleine 0.6.kg hoger dan einde cut. Zou een kleine verhoging in calorieën niet erg vinden.

:eek: €300 is wel érg duur voor wat online coaching.

300€ pm is vrij duur en zou je wel echt hele goede coaching voor moeten hebben. Ik betaal 60€ off season - 100€ prep (all in, voeding/supps/training/gear/etc) bij een bekende coach in de bb wereld en elke 5 dagen een check in.

Terug
Naar boven