MuscleMeat

Kickback (triceps) : naar buiten draaien van de pols bij het strekken van de elleboog

Best een aardig boek maar geen heilig boek.
Plus er staan wel meer oefeningen en variaties niet in.
Ik zelf doe liever op een normale manier mijn oefeningen.

Ik wil ook niet zeggen dat het een heilig boek is, of dat alles wat er in staat the shit is. Maar je komt er wel een end mee.
Ik denk dat als het proneren echt een aanrader was, dat het ook in het boek stond.

Heb je trouwens boeken die je WEL aanraadt? (Bijv. Starting Strength, Bill, etc.)

Waar staat dat dat moet voor grote massa?
Ik ken gasten die trainen met dumbbells van 16 kg hun biceps en hebben monsterlijke biceps.
Zegt allemaal niks!

Ben ik het niet mee eens. Je kunt een spier natuurlijk op allerlei manieren stressen maar hoe minder de lading hoe meer reps je nodig hebt. Als het aantal reps te hoog wordt ben je meer het uithoudingsvermogen van de spier aan het trainen dan iets anders. Bovendien doen lage gewichten echt helemaal niets voor kracht.

Doe mij maar closed grip presses met lekker veel gewicht.

Ben ik het niet mee eens. Je kunt een spier natuurlijk op allerlei manieren stressen maar hoe minder de lading hoe meer reps je nodig hebt. Als het aantal reps te hoog wordt ben je meer het uithoudingsvermogen van de spier aan het trainen dan iets anders. Bovendien doen lage gewichten echt helemaal niets voor kracht.

Helemaal mee eens! :thumb:

Zie die gasten gewoon net 10 reps maken, dus echt geen 20 reppers.
Kwestie van anders trainen.
Ik zelf train ook liever zwaar en minder reps hoor.
Alleen is niet bij iedereen even nodig.

Zie die gasten gewoon net 10 reps maken, dus echt geen 20 reppers.
Kwestie van anders trainen.
Ik zelf train ook liever zwaar en minder reps hoor.
Alleen is niet bij iedereen even nodig.

Waarschijnlijk zijn dat jongens die op praktisch alles wel goed reageren. Voor het gros van de mensen mag je IMO stellen dat als ze zich focussen op zoveel mogelijk gewicht in de compounds in een niet te hoge reprange, dat dat het beste resultaat oplevert.

Ik heb even gekeken in het boek "Krachttraining: Een anatomische benadering - F. Delavier", en daar staat niet bij dat je je pols eventueel naar buiten moet draaien. Meestal worden er in het boek wat variaties bij verschillende oefeningen gegeven, maar deze keer niet. Dus trek je conclusies...

dat boek heb ik ook, (is een schoolboek voor mij) en daar staan wel veel oefeningen in en goede oefeningen maar niet alle goede oefeningen staan erin dus het is geen bijbel ofzo ;)

Waarschijnlijk zijn dat jongens die op praktisch alles wel goed reageren. Voor het gros van de mensen mag je IMO stellen dat als ze zich focussen op zoveel mogelijk gewicht in de compounds in een niet te hoge reprange, dat dat het beste resultaat oplevert.

eens!

Ik vond dit een beetje onzin.
Onzin op grond waarvan? Je lult dus gewoon maar wat.

Er is bepaald dat de triceps brachii beter contraheert wanneer de onderarm zich in een geproneerde positie bevindt; er wordt gespeculeerd dat dit door de musculus anconeus veroorzaakt wordt.

Onzin op grond waarvan? Je lult dus gewoon maar wat.

Er is bepaald dat de triceps brachii beter contraheert wanneer de onderarm zich in een geproneerde positie bevindt; er wordt gespeculeerd dat dit door de musculus anconeus veroorzaakt wordt.

Ja als je maar veel moeilijke woorden gebruikt lijkt het al heel wat :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
ik hou de draai er lekker uit, ik merk hier ook niet veel enthousiasme.

kickbacks hou ik er wel in, goede oefening !(naast je heavy weight triceps oefeningen)

Terug
Naar boven