MuscleMeat

Kickboks en Krachttraining

Benoit133

Cool Novice
Waardering
0
Train nu reeds 1jaartje op kickboks gecombineerd met krachtraining
NU het vakantie is valt alles goed samen vandaag heb ik heavy bag gekocht en besefte van als het terug sezoen is ik teveel zou trainen = overtraining

Vraag is 2x per week Kickboks

en dan de 2x per week krachtraining alleen specifieke oef. (zoals compunds) gecombineerd met touwtje springen en rondes op de zak werkt dat niet tegen ergens krachttraining en veel cardio op dezelfste training dag/moment gewoon continue bezig zijn

Doe da nu al soms (zonder vaste planning) en voelt goed aan gewicht heffen tussenin stoten, touwtje springen.

EN zou nog 1x per week lopen of zwemmen of allebei

zou krachtraining baseren op Rosboxing en topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f206/boksen-fitness-199044/index2.html

Iemand verdere tips idee's voor ik een schema maak, ( aloewel ik soms ook doe op gevoel kan da kwaad ?)

smorgens fitnessen en savonds boksen :)

• Topic Starter Topic Starter
De oefeningen dat ik zou willen doen

Powerclean Press
Bench Press
Deadlifts
Squats
Dips
Rows
Dumbbell snatch
Barbell punching en rotation

Snel zwaar en explosief
gecombineerd met enkele rondes zaktraining(iemand toevalig MP3 bestand met 2min rondes ofzo??) - situps - springtouw

NU doe ik ook als soort van deze trainingen maar nog met schema met curls enz..

Maar hoe zou ik het best verdelen op 2 trainignen

Doe dinsdag en zaterdag boks ,, had gedacht aan maandag en woensdag KT en dan zondag eens gaan lopen.

Of gewoon op gevoel af en oefeningen variëren lijkt me leuker maar hoe ga je er dan vanuit dat je goed getraind heb of gewoon 1uur constant bezig zijn .. zovizo als je ene oefening doet neem je toch al meerdere spieren samen..

Grtz

Zie nu pas dat topic's zijn specifiek voor MMA kickboks ...

DutchBodybuilding.com Forum> Andere Populaire Topics > AllerleiMMA, Vechtsport en WWE Wrestling

Excuses voor de zoveelste dubbele pôst van kt en KB

Zal nog verder lezen en schema maken op gevoel met 1 a 2 basis oefeningen(compound) waarmee progressie kan merken.

---------------------------------------------------------

Net gekeken voor mijn bokszak optehangen ,, hoe gaan jullie ervanuit van hoogte voor hem optehangen,, heb net gekeken waar ik dacht en er zit een balk in de weg waardoor de haak te laag hang = ketting+bokszak zullen zeer laag hangen... oplossing steunbalk wegzagen ???..

en voor handschoenen , gebruik ik mijn trainingshandschoenen 14oz of beter om stoothandschoenen van bij decathlon te halen?

Kan de bokszak niet ophangen op de gewenste plaats er zitten steunbalken van het dak in de weg waardoor het bevestegings kader te laag hangt en de ketting van de bokszak op ooghoogte hangt niet echt ideaal ...

Iemand oplossing ???

Anders in de garage hangen( appartement) ,, maar wouw trainingen combineren met PT enkele oefeningen en boksen tussen in ,, of pas ik mijn schema aan zodat ik het eerste kartje naar de garage ga en daar 3 rondes boksen doe ( heb bass ruten CD's afgehaald) en dan de training verder doen met PT op mijn zolder of omgekeerd eerst enkele coumpounds oefeningen doen en dan afwerken met boksen..

Binnenkort het nieuw schema zou ik niet willen het trainen thuis van boksen en Powertraining niet willen splitsen van dagen want anders wordt het teveel want ga 2dagen gaan kickboksen 1dag gaan lopen afwisselend met zwemmen en 2dagen zou ik dan thuis trainen gewichten/boksen..

Kan precies moeilijk verwoorden wat ik bedoel maar jullie snappen waar ik heen wil hoop ik ...

Alle tips zijn welkom :o

schema,
zou 2dagen gaan kickboksen 2dagen powertraining en 1 dag lopen

kan de week indeling nog niet vastleggen omdat ik nog niet weet wat en wanneer ik zal werk vinden en wat doen

alvast het schema voor powertraining in de week

WORKOUT A
enkele rondes Boksen met Bas rutten cd's
Powerclean Press 4x8
Chin up *x*
BB Rows 4x8
DIPS *x*
Deadlifts 4x8
buikspieren *

WORKOUT B
enkele rondes Boksen met Bas rutten cd's
Squats 4x8
Chin up *x*
DB snatch 4x8
Barbell punching motion 4x8
Incline DB press overvloeiend naar head press 4x8
buikspieren *

Snel en explosief heffen,, tussen door beweeg ik continue of snel effen springtouw.

Wat denken jullie ?

Terug
Naar boven