MuscleMeat

Kickboksen of boksen?

Bezoekers in dit topic

FreeYourMind

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 mrt 2007
Berichten
3
Waardering
0
Ik wil graag gaan boksen of kickboksen, maar ik kan dus niet goed kiezen..

Wat is precies het verschil, afgezien van het feit dat je bij kickboksen ook met je voeten/benen aanvalt..

En welk van deze 2 sporten is beter voor je conditie?
 
Beide zijn goed voor de conditie,
maar kickboxen is een stuk blessuregeloeliger.
en met kickboxen zijn de handschoenen vaak nog wat kleiner,
hardere klappen en een trap op je benen is toch weer ff wat anders
Anders ging mike tyson nog wel een paar keer beuken in de K-1 :P
maar aangezien hij niet zijn benen tot pulp wil hebben laat hij het afweten :)
 
Ik wil graag gaan boksen of kickboksen, maar ik kan dus niet goed kiezen..

Wat is precies het verschil, afgezien van het feit dat je bij kickboksen ook met je voeten/benen aanvalt..

En welk van deze 2 sporten is beter voor je conditie?

vind ik het grootste verschil

omdat je bij boksen niet je voeten gebruikt om te schoppen(wel op te bewegen natuurlijk) ga je bij boksen meer in op de sla tecknieken en bij kickboksen krijg je gewoon meer tecknieken.
 
Wat lijkt je het leukste om te gaan doen?
Misschien zou je bij beide sporten een keer een lesje kunnen meedraaien, kijken wat je het best bevalt!
Ik doe zelf boksen, kickboxen leek mij altijd leuker maar vanwege blessures aan mijn benen hou ik het toch maar bij gewoon boksen, en dat bevalt mij prima :)
Ik denk dat je voor conditie bij beide sporten wel terecht kan ;)
 
Ik zit zelf aan boksen te denken, maar vriendinnen zeggen juist dat kickboksen leuker is. En beter, omdat je dan je beenspieren meer traint. (Een kennis van een vriendin van mij doet namelijk aan kickboksen.)
 
Mijn ervaring is dat je gewoon moet kiezen wat je het leukste vindt!
Met gewoon boksen train je je benen ook wel mee, maar je zal er geen gigantische spieren van krijgen over het algemeen ;)
en ja met kickboksen train je je benen meer, dat is ook logisch, je leert er ook mee aanvallen / verdedigen, bij gewoon boksen spelen je benen een heel andere rol.
Ga voor de lol eens met die kennis van die vriendin mee trainen, weet je gelijk hoe het bevalt!
ik weet niet of het een beter dan het anders is, hangt ook maar net van je doelen af :)
 
En trouwens, welkom op DBB! :D
 
Ben je ook van plan wedstrijden te gaan draaien??
 
Boksen is nou eenmaal 'the noble art of self defense'... Wat dat kickboksen maakt weet ik niet ;)

Nee, op mij persoonlijk heeft klassiek boksen altijd meer aantrekkingskracht gehad, en ik doe het met veel plezier.
 
@ bbram: Ja, als ik goed genoeg ben wel. Maar ik wil sowieso wel sparren, dus niet alleen conditioneel (kick)boksen. Maarja, daarvoor moet je ook eerst de techniek onder de knie krijgen natuurlijk.
 
Ik zou wel willen boksen, maar als ik met een blauwe/rooie/paarse kop terrug kom kijken ze een beetje raar op bij me stage:D
 
Wat lijkt je het leukste om te gaan doen?
Misschien zou je bij beide sporten een keer een lesje kunnen meedraaien, kijken wat je het best bevalt!
Ik doe zelf boksen, kickboxen leek mij altijd leuker maar vanwege blessures aan mijn benen hou ik het toch maar bij gewoon boksen, en dat bevalt mij prima :)
Ik denk dat je voor conditie bij beide sporten wel terecht kan ;)

mooie post, ik kon het zelf niet beter zeggen!
zelf kijken wat je leuk vind
ik doe zelf aan muaythai en heb wel eens last van kwetsuurtjes ja :D
 
mooie post, ik kon het zelf niet beter zeggen!
zelf kijken wat je leuk vind
ik doe zelf aan muaythai en heb wel eens last van kwetsuurtjes ja :D

dan moet je op dammen gaan :D

of natuurlijk de gevaarlijke variant kick-dammen ;)
 
Vragen

halllo ik heb voor mijn einexamen een werkstuk over kickboxen en ik zou daar wta meer over willen weten zou u mij wat nuttige informatie kunnen sturen ???


Gr. Celiene:rolleyes:
 
Ik wil graag gaan boksen of kickboksen, maar ik kan dus niet goed kiezen..

Wat is precies het verschil, afgezien van het feit dat je bij kickboksen ook met je voeten/benen aanvalt..

En welk van deze 2 sporten is beter voor je conditie?

Kickboxen is een Japanse uitvinding.
De technieken van Karate werden aan Muay Thai toegevoegd samen met technische ideëen van het engels en het frans boxen.

De rituele thaïse dans eromheen werd weggelaten.
Het is dus een samenvoeging van het oosten (Karate/ Muay Thai) en het westen (Engels- en Frans-boxen).

Men maakt gebruik van vuisten, voeten en het scheenbeen.
Op de dij is alleen de low kick toegestaan.

Alle andere technieken dienen boven de gordel te treffen.
Als één of beide vechters op de grond belanden, wordt de partij onderbroken.

Misschien wel van alle sporten, maar zeker van de vechtsporten is boksen de oudste.

De boksers mogen elkaar niet raken op het achterhoofd, in de nek, op de rug en onder de gordel.
Je mag ook niet slaan met de rug of met de binnenkant van de handschoen.

Het verschil tussen beide sporten is best groot.
Het is niet enkel het gebruik van benen dat het verschil maakt.

Combinaties, manier van staan, dekking, techniek, regels en dergelijke verschillen.

Het gaat er om wat jou het meest aanstaat.
Kickboxen wordt meer onderwezen en op hoger niveau dan het boksen in Nederland.

Er zijn simpelweg niet veel goede bokstrainers, de scholen waar goed wordt les gegeven zijn op een hand te tellen.

Wat betreft conditie zijn beide zwaar, voor fysiek en geest. Is ook hoever je zelf wilt gaan.
Denk dat de aanslag op het lichaam groter is bij kickboxen doordat je gebruik maakt van onder- en bovenlichaam.

Nogmaals, ga proberen. Neem een paar proeflessen en bekijk dan wat je leuk vindt.

Succes!
 
Sorry voor de liefhebbers...... maar boksen is toch de sport die je opa vroeger deed.
 
:rolleyes:

Ik kan je niet het een of het andere adviseren buiten het feit dat het Thai boksen hier in Nederland op top niveau beoefend word en het boksen niet ... eenmaal dat overwogen werkt boksen met hardstampen uitstekend :D
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar boksen ...

(aub niet zeuren of het niet kunnen ontvangen van lowkicks bitte)
 
halllo ik heb voor mijn einexamen een werkstuk over kickboxen en ik zou daar wta meer over willen weten zou u mij wat nuttige informatie kunnen sturen ???


Gr. Celiene:rolleyes:

Ik weet niet uit welk deel van Nederland jij komt, eventueel zou ik wat voor je kunnen regelen. Om bij gala's en/ of trainingen te zijn van bekende vechters. Verder is er op internet veel informatie te vinden. Of als je verder nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel.
 
zijn allebei leuke sporten, alleen zeer verschillend. kick box is meer techniek voor benen, boks meer voor dekking, stoten, houding,.. logisch
 
Back
Naar boven