Fitness Seller

Kickboksen of fitnessen? +voedsel hulp

Firewolx

Cool Novice
Waardering
4
Heey iedereen, ik zit met een probleempje. Ik zit te twijfen of ik moet gaan kickboksen en gaan fitnessen. Ik kan niet kiezen want, als ik 16 (ben nu nog 15) word wil ik gaan fitnessen om een zegmaar een gespierder lichaam te krijgen. Maar tegelijkertijd wil ik kickboksen om sterker te worden. Kickbox doe ik nou al 3 jaar, maar ik ga afentoe met tegenzin naar de training toe, maarja dit komt waarschijnlijk bij alle sporten wel voor. Zou iemand kunnen zeggen wat jullie in deze positie zouden doen? En ps. Ik kan waarschijnlijk niet alletwee nemen, mijn ouders betalen het zegmaar en ze willen niet voor alletwee betalen, en ik heb gehoord dat het toch niet zo heel goed te combineren valt.

Ook wil ik waarschijnlijk een klein beetje geen dieëten, niet dat ik dik ben, maar ik heb wel een klein beetje bobbeltjes in me buik die ik vroeg niet had en ik wil die weer wegwerken. Nu kan ik wel alles gaan zoeken in jullie forum, maar al jullie dingen zijn veel te extreem voor mij. Ik ben gewoon van plan om minder te gaan snoepen, want een echt dieët begin ik niet aan. Nu zoek ik van die kleine tips waaraan ik me kan houden, ik kan namelijk niet kiezen van we eten dit en dat 's avonds. En trouwens, weet iemand iets wat ik kan eten als ik opeens trek heb in een snack ofzo, om chips of zoiets te vervangen?

Groete Joey

gewoon allebei doen als het je financieel lukt. Een extreem voedingsschema hoef je idd niet te doen, maar zorg er wel voor dat je een 'gezond' voedingspatroon op nahoud. Dus is het misschien verstandig om toch wat te gaan verdiepen in voeding. Je zal pas vet verbranden als je lichaam meer verbrand dan je binnenkrijgt.

Als je je lichaam wil veranderen zal je opofferingen moeten maken. Spelenderwijs zal het in 95% van de gevallen niet lukken. Lees de stickies effe door en "make up your mind" zou ik zeggen. Succes!

Ja je moet toch echt kiezen. Ik kan me niet voorstellen dat je na 4 x los gaan per week in de gym dat je ook nog puf hebt om te kickboxen.

Tja, je moet zelf een beetje weten waar je prioriteiten liggen. Ga je voor massa en symmetrie, doe dan aan bb. Ga je meer voor conditie, kracht en snelheid, blijf dan kickboksen. Wil je een goede conditie, veel kracht, snelheid en tegelijkertijd massa winnen, ga voor beide.

Maar ik zou zeggen, blijf kickboksen. Na een paar jaar kan je eventueel beide mengen als je gaat werken. Info over voeding vindt je in de Voeding-sectie, uiteraard.

En dit is de juiste sectie btw: http://forum.dutchbodybuilding.com/f134/.

Laatst bewerkt:
Blijf lekker kickboksen.
Als je 16 bent neem je een bijbaantje op zaterdag en neem je een fitnessabo..
Ga dan gewoon 2 keer per week fitness erbij doen.

Als je zin hebt in iets en je wilt iets gezonds nemen, neem dan een hardgekookt ei.

Wat je nu alvast kunt doen is jezelf optrekken/opdrukken/sit-ups/etc.etc.

Terug
Naar boven