XXL Nutrition

Killastyle's Fat Loss Challenge

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Killastyle

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m87
Massa
91kg
Vetpercentage
14%
Hoi !
Ik wil een logje van mijn trainingen en vorderingen bijhouden. Dit om zo mijn motivatie hoog te houden (waar ik nu totaal geen gebrek aan heb) en mijn vorderingen, vooral voor mijzelf, bij te kunnen houden qua foto's en training stats.

(Sport)Verleden:
Ik heb vanaf mijn 6e tot mijn 17e fanatiek aan judo gedaan, op een gegeven moment 6 dagen p/week. Vanaf mijn 12e kwam daar ook nog 1x in de week (na judotraining) kickboxen bij. Toen ik 17 was merkte ik dat stappen ook erg leuk was en ik zakte totaal in met judo ivm motivatie. Ik deed niets meer qua sport wat dus resulteerde in een dikke buik, dikke kop etc. Vanaf mijn 21e heb ik nog een jaartje in de sportschool krachttraining gedaan, maar niets serieus. Er was gewoon simpelweg geen motivatie.

Januari 2012 ongeveer woog ik rond de 120kg, ik bewoog amper, at bourgondisch en hield van een lekker pilsje drinken in het weekend. Ik had al een paar jaar heel vaak last van maagzuur en ben daarvoor in maart 2012 naar de dokter gegaan voor een maagonderzoek (ik zit aan de omeprazol medicijnen, en wilde daar vanaf). Eerste conclusie was gelijk van de dokter "Je bent te dik en moet afvallen". Ik deed toen al minimaal aan hardlopen en woog toen ondertussen 117kg. Na een maagonderzoek bleek dat mijn maagklep niet goed sluit. Dat betekend dus dat ik lifetime aan medicijnen zit. Om het enigzins te verminderen moest ik gewoon afvallen. Dit was het signaal voor mij dat dit het moment is om van me luie reet af te gaan.

Doel
Mijn doel is om onder de 100 kg te gaan, mooiste zou zijn 94kg oid. Mijn vetpercentage wil ik tussen de 11-15% krijgen. Ik wil meer spierdefinitie en zou graag mijn aderen meer uit willen laten komen. Ook wil ik mijn duurconditie op pijl houden, ik wil dus geen spierbundel worden die na 5 minuten hardlopen al helemaal kapot is.
Mijn doel is om rond April toch wel echt een heel duidelijk verschil te zien.

Stats op dit moment
Gemeten op 07 januari 2013
Lengte: 187cm
Gewicht: 100kg (eigen analoge weegschaal gemeten op vlakke stenen ondergrond, niet nuchter en na trainen)
Vetpercentage: 22-26% (Via verschillende methodes gemeten)
Krachtstats: Geen id, ga het vanaf nu goed bijhouden

Voeding-en Trainingschema
Voeding:
Mijn voedingsschemaheb ik als bijlage bijgevoegd. Zit standaard wat lager in energiebehoefte, kan altijd wat meer eten dan :)

Training:
Ik doe splitschema, 3 dagen (ma, wo, vrijdag) kracht. En 2 dagen (di, donderdag) cardio dmv hardlopen en op de cardio apparaten. Na de krachttraining ook altijd 20 minuten cardio. Herhalingen is 6-8x, niet tot falen.

Maandag:
Rug en Biceps:
Deadlift, Pullups, Barbell row, Dumbbell row, Dumbbell shrugs, barbell curl, Dumbbell incline curl, Hammer curl

Woensdag:
Borst, schouders en triceps
Bench press (medium grip), incline dumbbell press, Dips, Military press, Side laterals, Rear laterals, Skullcrusher, Bench press (close grip)

Vrijdag:
Benen
Squats, Leg press, Leg extension, Leg curl, Stiff/straightleg deadlift, Standing calf raise, Seated calf raise,
Supplementen
Omega 3, Ripped!, CLA, L-Argininine, Opti-Men, Green tea tabs

Het lijkt me leuk als jullie mijn log volgen en tips/tricks geven ! Ik zal in deze post mijn stats bijhouden zodat het overzichtelijk voor mij blijft :)

Foto's
Ik heb totaal geen ervaring met poseren voor de foto, heeft iemand een goed voorbeeld hoe ik het goed uit kan voeren? Ik had vooral moeite om met me rug alles goed aan te spannen en recht te staan. De foto's zijn vandaag gemaakt en is echt puur ter vergelijking :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Training maandag 7 januari

En dan gelijk mijn eerste training vandaag !
Kwam uit de cyclus van 3 nachtdiensten dus heb slecht geslapen, 7uur erin, 12 uur eruit. Ontbeten dmv 450ml melk met brinta en een appel en Whey Perfection Shake.

Even "warming up" dmv opdrukken en goed rekken en strekken.
Training:
Eerste training met dit schema, dus was even pielen qua gewichten.
Deadlift: 8*70kg - 8*90kg - 6*110kg
Pullups: Zonder extra gewicht 3 sessies tot falen
Barbell row: 8*50kg - 8*70kg - 7*80kg
Dumbbell row: 8*28kg - 8*30kg
Dumbbell shrugs: 8*40kg - 8*40kg - 8*40kg
Barbell curl: Vergeten te doen (had niet in me iPhone app gezet) :O
Dumbbell incline curl: 8*18kg - 7*20kg - 8*18kg
Hammer curl: 8*18kg - 8*18kg
20 minuten fietsen, hartslag tussen 140-160

Was even wennen allemaal, heb lekker gezweet. Ben benieuwd naar de spierpijn morgen :)

Cardio trianing 8 januari

08:30 uit bed (op me vrije dag :D), niet ontbeten, alleen een shake Whey Perfection en een Ripped! fatburner ingenomen. Om +- 08:50 begonnen met hardlopen. Ging zwaar beroerd, heb veel last van me hamstrings (sinds vrijdag al) dus kwam moeilijk vooruit. Na ong 15 minuten sloeg de kou op mijn longen, last van kortademigheid en moeilijk kunnen ademen. Mijn doel van 5km heb ik in ieder geval behaald. Al met al niet te beroerd dus. Nu lekker me brinta opeten met een mandarijntje en lekker douchen :)

Klik hier voor mijn route op RunKeeper

Borst, schouders en triceps 9 jan

8:30u me bed uit, brinta met melk en een appel genomen en om 09:30 begonnen met mijn borst, schouders en triceps workout.

Training:
Wide grip bench press: 8*60kg - 8*70kg - 8*72,5kg
Incline dumbbell press: 8*32kg - 8*32kg - 8*34kg (Heb vaak moeite met het "in positie" komen, dus de dumbbells de eerste keer omhoog, iemand een tip?
Bench Dips
Standing Militairy press: 8*20kg - 8*40kg - 8*40kg
Side lateral raise: 8*14kg - 8*16kg
Rear laterals: 8*10kg - 8*10kg
Skullcrusher: 8*10kg - 8*20kg - 8*30kg
Bench press (close grip): 8*40kg - 8*60kg - 8*60kg

Was voor sommige oefeningen mijn eerste keer, dus was de eerste set even uittesten met gewichten. Ging wel redelijk moet ik zeggen. Ben alleen geen fan van ochtend workouts. Maar ik moest wel, want heb nu middagdienst.

Cardio 10 januari

Na mijn ochtenddienst een cardiotraining gedaan. Nog steeds redelijke last van me hamstring (???). 20 minuten Crosstrainer no problem, 20 minuten joggen op 7,5-8,2 km/h no problem. 20 minuten fietsen ging wel moeilijk maar het is me gelukt :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven