MuscleMeat

Kinderen overal mee naartoe?

Peiling Peiling Jengelende babies/kiddo's in restaurants geoorloofd?

• Ja moet kunnen, ik hoor niks

Stemmen: 20 22,2%
  • Nee is irritant

Stemmen: 59 65,6%
  • Weet niet

Stemmen: 11 12,2%

• Totaal stemmers
    90
Ik heb echt een bloedhekel aan kinderen en kom ze dus het liefst nooit tegen. Helaas...

De meeste ouders van tegenwoordig voeden hun kind ook niet op. Als ik iets uitvrat, kreeg ik op mijn donder. Nu wordt er 500 keer gevraagd of het kind misschien eens op wil houden met door de trein te rennen, of met frietjes door het restaurant te gooien. Als het kind niet luistert, wordt het gewoon nog een keer gevraagd, als de ouders dat al doen.
Mijn moeder zou me hardhandig op een treinbank neerzetten, een standje geven en me vertellen dat als ik het nog een keer probeerde, we uitstappen en naar huis gaan (wat ze dus ook echt deed). Of, in het geval van de frietjes, frietjes afpakken, tik op de hand geven en waarschuwen vooral niet te gaan huilen (Janken? Krijg je een tik, kan je pas janken!).

En je hoeft je kind natuurlijk helemaal niet mee te nemen naar een (semi)duur restaurant, een theater- of bioscoopvoorstelling, een museum of wat dan ook. Dat is voor het kind toch helemaal niets? Je mag er niet luidruchtig zijn, je mag er niet rondrennen, je moet netjes zitten en stil zijn.
Laat kinderen kinderen zijn, maar wel in een omgeving waar dat kan!

Wie kent het niet: Je bezoekt een restaurant, betaalt het nodige extra voor de lekkere spijzen en goede bediening en ja hoor, daar aan de overkant zit een gezelschap met pieterpeuter kleine kinderen. Ze jengelen, ze rennen rond of zetten het op een onnavolgbaar blèren als ze hun favoriete ijsje niet krijgen of niet van tafel mogen.

Of babies die in babywagens geparkeerd staan naast de tafel en niet kunnen ophouden met bleren. Vreemd genoeg doen de ouders het eerste uur niets want die zijn dat gewend van thuis. En wat thuis gebeurrt is normaal dus kan dat ook in ieder restaurant.

Ik vind dat dus niet kunnen. Andere mensen betalen een goed bedrag om te genieten van een goede maaltijd met dito sfeer en bediening en als dat verpest wordt door dit soort stoorzenders dan moeten ouders daar maatregelen tegen nemen. Óf ze betalen mijn diner.

yeah!

en Ghostrider heeft ook nog eens brutal grammar skills.

Ja, maargoed, jij keurt ook een of andere drol die in een zwart pak met 300+ over de snelweg scheurt ook goed. Dus wat dat betreft ben jij Mr. Tolerant.

Waar keur ik dat goed and besides that die "gast" kiest er zelf voor.
Een kind weet op jonge leeftijd nog niet hoe en wat dus valt er voor dat kind niet te kiezen.
DBC plaatste in dat topic over vissen dat kinderen niet met stokken mogen gooien ( hijzelf heeft ook nooit vervelende dingen gedaan toen hij kind was ) en vervolgens een topic over restaurant/musea etc,etc bezoek waarbij hij een hekel heeft aan kinderen die schreeuwen,jengelen enz,enz.
DBC zou een goeie vader zijn alleen jammer dat de opvoedende tik niet meer gezien wordt als opvoedende tik, maar als mishandeling.
In een openbare gelegenheid weet je dat dat soort dingen voorkomen en je kunt het op 1 manier ontlopen door er niet naar toe te gaan ;)
Ik kan ook wel gaan klagen over de grote hoeveelheid etterende,klagende, smith-machine/squat-rek biceps curlende Br3EzeRs, maar ik kan ze ook gewoon negeren.
Je weet zelf wel denk ik wat het beste werkt ;)

dan stap je naar die lui toe en zeg je dat je je irriteerd aan dat kind. of je vraagt aan de bediening een tafel aan de andere kant van de tent waar die kinderen niet zitten. zitten ze er wel en komen ze in de buurt, pak je er 1 vast schud je m door elkaar en zeg je dattie zn mond moet houden en weg moet wezen. probleem opgelost. voldoende tips voor een rustige avond.
of de makkelijkste manier, roep een ober, zeg dat je je ergert en dat je als er niks aan gedaan word vertrekt zonder te betalen omdat je van een tent met een goede rustieke sfeer verwacht dat ze voor dit soort problemen een oplossing bieden. verder kan je ook gewoon thuisblijven, maar dat verhelpt het probleem niet

Tazz dbc maak je niet druk jonge
De zon schijnt, hets prachtig weer, koop een ijsje ofzo
Niks om druk over te maken, alleen als het in jouw nadeel is natuurlijk he
Dan is het opeens niet zo zonnig meer :roflol:

Ik heb echt een bloedhekel aan kinderen en kom ze dus het liefst nooit tegen. Helaas...

De meeste ouders van tegenwoordig voeden hun kind ook niet op. Als ik iets uitvrat, kreeg ik op mijn donder. Nu wordt er 500 keer gevraagd of het kind misschien eens op wil houden met door de trein te rennen, of met frietjes door het restaurant te gooien. Als het kind niet luistert, wordt het gewoon nog een keer gevraagd, als de ouders dat al doen.
Mijn moeder zou me hardhandig op een treinbank neerzetten, een standje geven en me vertellen dat als ik het nog een keer probeerde, we uitstappen en naar huis gaan (wat ze dus ook echt deed). Of, in het geval van de frietjes, frietjes afpakken, tik op de hand geven en waarschuwen vooral niet te gaan huilen (Janken? Krijg je een tik, kan je pas janken!).

En je hoeft je kind natuurlijk helemaal niet mee te nemen naar een (semi)duur restaurant, een theater- of bioscoopvoorstelling, een museum of wat dan ook. Dat is voor het kind toch helemaal niets? Je mag er niet luidruchtig zijn, je mag er niet rondrennen, je moet netjes zitten en stil zijn.
Laat kinderen kinderen zijn, maar wel in een omgeving waar dat kan!

Prima verwoord!
Ik vind kinderen prima, maar ze hoeven niet overal bij te zijn.
De ouders hebben de volledige verantwoordelijkheid over het gedrag van hun kind. Dus gedrag corrigeren als het vervelend is. Lukt dat niet dan ga je maar naar huis, maar verpest niet de avond van anderen.
Het is zelden het kind dat me irriteert, maar het niet ingrijpen van de ouders.

Ah, topic treft 't vandaag. Wij gaan zometeen eten in een redelijk keurig restaurant. Vorige keer ook al van die storende kinders, hopelijk vanavond eens níet.

Maar gezien het lekkere weertje en de vele mensen die al terrassen bezoeken zie ik het ook in de restaurants somber in.

Van geluk gesproken loopt er altijd een wat oudere kelner rond, een vriendelijke opa doch met een nors gezicht en dito snor die de kinders met een gespeeld autoritaire blik altijd de mond weet te snoeren :D

Zo iemand moesten ze in elk restaurant hebben.

Als je uit eten gaat moet je er gewoon grote rekening mee houden dat dit gebeurt en als je er geen rekening mee houdt ligt het niet aan "die kinderen" maar echt aan jezelf.

Wat een slap gelul,gozer.

Ik heb 2 koters van mn vriendin en de eerste keer dat we uit eten gingen was het ook zo'n drama waarbij ik me nog meer ergerde dan ieder ander in die tent en heb me meteen voorgenomen dat bij een 2e x die gasten geen grappen zouden moeten maken.

Inmiddels nog 300x uit eten geweest en die gasten zijn nu voorbeeldige kids....zoals het hoort dus.

Moraal van het verhaal;

Gewoon je kinderen goed opvoeden en zorgen dat ze een ander niet tot last zijn en jou niet voor gek zetten.

Ik schaam mn ogen mn kop uit als die gasten er een zooitje van maken dus laat dat gewoon niet gebeuren....1 grafblik van mij is tegenwoordig voldoende....heerlijk die rustige kinderen om je heen.:D

Ik heb 2 koters van mn vriendin en de eerste keer dat we uit eten gingen was het ook zo'n drama waarbij ik me nog meer ergerde dan ieder ander in die tent en heb me meteen voorgenomen dat bij een 2e x die gasten geen grappen zouden moeten maken.

Inmiddels nog 300x uit eten geweest en die gasten zijn nu voorbeeldige kids....zoals het hoort dus.

Moraal van het verhaal;

Gewoon je kinderen goed opvoeden en zorgen dat ze een ander niet tot last zijn en jou niet voor gek zetten.

Ik schaam mn ogen mn kop uit als die gasten er een zooitje van maken dus laat dat gewoon niet gebeuren....1 grafblik van mij is tegenwoordig voldoende....heerlijk die rustige kinderen om je heen.:D

Jij lijkt me wel een coole papa ! :D

als ik 50 euro of meer per persoon betaal dan verw8 ik in alle rust en in een goede sfeer mijn eten te kunnen nuttigen

geen kinderen dus!

als je al in zo'n restaurant zit kan de 10 euro voor de oppas er ook nog wel af.

Moraal van het verhaal;

Slap gelul?
We zitten in een economie die 24 uur per dag doordraait en waarbij de vrouw ook een carriëre ambieert en vaders ook een job heeft.
De kinderen zien ze niet veel want die stoppen ze in creches of op naschoolse opvang de momenten dat de ouders samen met de kinderen zijn, zijn de ouders veel toegevelijker dan ouders waarbij de moeder nog thuis is.
En in dat soort situaties laat je veelal meer toe!
En dat jij je ergerde aan de kids van je vriendin komt volgens mij voort vanuit schaamte i.p.v irritatie.
Maar je kunt mij niet wijs maken dat DBC vroeger een voorbeeldige peuter/kleuter en later puber was die nooit geen kattekwaad uitvrat en altijd netjes was.
Als kind zijnde tenminste ik had dat dan let je niet op de anderen dan ga je voor je eigen plezier.
En als baby zijnde heb je al helemaal niet het besef dat je anderen schaadt met je gejank als je je luier hebt volgescheten of gezeken.
Een kind kan er veelal niets aandoen, maar een volwassen persoon die zich lam zuipt en amok maakt kiest er zelf bewust voor, immers van te voren heeft diegene het besef dat als hij drank nuttigt hij wel eens voor problemen kan zorgen.
Ik heb meer een hekel aan ouders die hun kinderen afsnauwen, terwijl die kids niet eens het besef hebben dat ze fout bezig zijn, terwijl de volwassene die schreeuwt beter moet weten dat je met schreeuwen niet veel bereikt!

Zoals Bassie zou zeggen:

Hou je rustig,rustig,rustig, hou je rustig kalm en stil

die rotpoepmachines moeten hun bek es dicht houden. in isolatiecel gooien tot ie een keer is uitgehuilt. zijn vocht moet toch een keer opgaan:D . en anders een shotgun tegen zijn slaap houden.:p

Nee ik vindt het wel irritant helemaal als ik zit te eten. heb een keer meegemaakt in een restaurant en dat k*tkind kwam al binnen en ik wist het al. mam!!! mama!! ik wil dit. nee ik wil dit mama!! maaaammmmmmmmm!!!!
daarna kreeg ze het niet en begon ze te janken en op de tafel te slaan en die ouders maar van doe maar niet schatje neej ookee je krijgt die. Kind bleef maar dwars doen dus heb ik er wat van gezegd. daarna nauwelijks iets gehoort.

Of van die rotbaby's die uren lopen te janken terwijl de ouders niks doen en gewoon dooreten (en dat is nog het ergste) geef dat kind gewoon een ram. hoe eerder je begint hoe eerder ze het leren:D :p phoe dat lucht op;)

Wij vragen om een andere tafel of als koters en het rennen zijn dan zeggen we er luid wat van hopende dat de mensen het horen.

Ik haat die k*t koters in een restaurant. Betaal je 50/100 piek om met z'n 2tjes te eten en dan krijg je dat gejengel erbij van k*t koters die aan het rennen zijn of aan het janken.

Het moet natuurlijk wel kunnen maar ben met jullie eens dat het erg irritant kan zijn

Wij gaan wekelijks gaan eten en ons zoontje van 13 maanden gaat altijd mee, nog nooit problemen mee gehad . Hangt volgens mij ook van een groot deel van de opvoeding van de ouders af.

idd ligt ook eigenlijk voor 90% aan de ouders. maar alleen al het feit dat ze er niks van zeggen vindt ik zooo erg. En die kinderen hebben intussen wel ontdekt dat ze alles kunnen berijken van hun lakke ouders als ze maar hard genoeg huilen. als je zo'n kind gelijk bij de eerste keer aanpakt (geen ram ofsow maar trapje voor de reed ofsow) dan weten ze dat als ze weer gaan zeiken weer een trap krijgen en dan doen ze het ook niet.

Tazz dbc maak je niet druk jonge
De zon schijnt, hets prachtig weer, koop een ijsje ofzo

Dat lijkt me nou niet verstanding. Er is een hele grote kans dat hij daar kinderen treft, en zo'n massa monster met roid rage die niet tegen kinderen kan... ik zie de nieuwskoppen al :D

Aan de meeste reacties te zien hebben de meeste nog geen kinderen :rolleyes:

Net wat al gezegd is, onder de 2 jaar kan je er niet veel aan doen, maar daarboven ligt het aan de opvoeding, en moet je er gewoon wat aan doen als ouder zijnde.

Terug
Naar boven