Het is gewoon normaal, dat ouders hun kinderen in de hand houden in een omgeving waar dat gewenst wordt! Als je naar een begrafenis gaat, dan laat je je kinderen toch ook niet rondrennen en verstoppertje spelen achter de kist ofzo? In een restaurant is het niet gewenst, dat kinderen zich zo gedragen en dan horen ouders hun kinderen daarop aan te spreken.
Mijn beste vriendin is alleenstaande moeder van 3 kids en die kinderen gedragen zich keurig als we uiteten gaan. Natuurlijk flikken ze ook weleens iets wat niet mag, maar dan zegt zij er meteen wat van en zonodig wordt er gewoon eentje bij zijn oren gegrepen en die mag in een hoekje gaan nadenken waarom hij daar moet staan. Als wij met de kids weg zijn, hebben we nooit problemen omdat mams ze gewoon goed onder controle weet te houden. Ze zijn trouwens 6 en een tweeling van 8, dus ook niet de makkelijkste leeftijden. Toen ik klein was, moest ik me ook gedragen als we uiteten gingen of wat dan ook. Waarom hoeven de kinderen van tegenwoordig dat dan niet? En als je weet dat je de kinderen niet in de hand kan houden of je wilt dat ze juist gaan rondrennen en kunnen spelen, ga dan lekker met je kids naar een Mac of een pannekoekenhuis. Maar niet naar een luxe Japans restaurant zoals in mijn geval!