MuscleMeat

Kinderen overal mee naartoe?

Peiling Peiling Jengelende babies/kiddo's in restaurants geoorloofd?

• Ja moet kunnen, ik hoor niks

Stemmen: 20 22,2%
  • Nee is irritant

Stemmen: 59 65,6%
  • Weet niet

Stemmen: 11 12,2%

• Totaal stemmers
    90
Wie kent het niet: Je bezoekt een restaurant, betaalt het nodige extra voor de lekkere spijzen en goede bediening en ja hoor, daar aan de overkant zit een gezelschap met pieterpeuter kleine kinderen. Ze jengelen, ze rennen rond of zetten het op een onnavolgbaar blèren als ze hun favoriete ijsje niet krijgen of niet van tafel mogen.

Of babies die in babywagens geparkeerd staan naast de tafel en niet kunnen ophouden met bleren. Vreemd genoeg doen de ouders het eerste uur niets want die zijn dat gewend van thuis. En wat thuis gebeurrt is normaal dus kan dat ook in ieder restaurant.

Ik vind dat dus niet kunnen. Andere mensen betalen een goed bedrag om te genieten van een goede maaltijd met dito sfeer en bediening en als dat verpest wordt door dit soort stoorzenders dan moeten ouders daar maatregelen tegen nemen. Óf ze betalen mijn diner.

IMO ligt dat aan de opvoeding van de ouders :)
Natuurlijk kun je het niet altijd tegengaan dat een baby begint te huilen maar ga dan even met de baby naar een ander vertrek.

Waar ik persoonlijk ook van walg is dat ouders het toestaan dat hun kind in het restaurant met de handen in het eten zit etc. Dat eten valt dan weer op de grond en dan onstaat daarover weer een hoop ophef.

Mijn ouders hebben mij van kinds af aan geleerdt om netjes te eten en mijn mond dicht te houden. Je wilt toch niet dat iedereen in het restaurant je een boze blik toewendt omdat jij je kind niet stil kunt houden? :rolleyes:

Al met al wil ik hiermee zeggen dat je je kind best overal mee naar toe kunt nemen maar dat je wel rekening zult moeten houden met het overige gezelschap. :)

Even offtopic :D :

Toevallig hebben Duck en ik gisteren nog genoten van een hapje en een drankje in een chique restaurant. En ook hier rende de koters door het restaurant.
Ouders merkte niets op en hun geblaat ging dan dus ook gewoon verder :rolleyes:
Nu wil het zelfs zo erg zijn dat de bediening de kinderen terecht moest wijzen.

De koters rende over de stoelen en bankjes heen, schreeuwden en wisten van geen ophouden.
Totdat Muus hen even groot nieuws bracht:"Ey psst, kom eens. Weet je dat Sinterklaas niet bestaat?" :D
Je raadt het al. Het stel ging met een beteuterd gezicht naar hun tafel toe en heeft de rest van de avond snikkend deelgenomen aan het resterende avondmaal :D

Opa, ik hoor je nog wel als je zelf kids hebt. Het blijft natuurlijk altijd makkelijk om af te geven op andermans kinderen, en rond te bléren dat JIJ het allemaal wel beter aan zou pakken, en ze netter op zou voeden.

Ik zal je eens wat vertellen, je kan je kinderen nog zo net opvoeden, maar onze lieve heer heeft ieder kind gezegend met een eigen wil.

Ja, kinderen moeten altijd mee. Desnoods moet ieder restaurant een ballenbak krijgen, gesponsord door Right to play.

Moeilijke discussie weer eens.

Heb zelf 2 kinderen en zou dus eigenlijk moeten zeggen dat ze overal mee naartoe moeten kunnen en dat niemand moet zeiken.. Maar dat doe ik niet.

Ik vind wel zeker dat als je ervoor kiest een jonge baby of een vervelende peuter meeneemt naar een bepaalde gelegenheid dat je ervan bewust moet zijn dat het hinderlijk kan zijn voor andere mensen.

Ik kies er zelf dan ook voor om me vooraf te orienteren wat ik precies ga doen en of de kids daar bij passen ja of nee.

Vind wel trouwens dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen pasgeboren baby's en wat oudere peuters/kleuters. Een baby heeft nog weinig aan opvoeding gehad, maar een peuter moet al redelijk weten wat luisteren is. Ken je eigen kind en weet of het verstandig is ja of nee.

Ik heb ze in de leeftijden van 0 tot 6 dus enige ervaring is mijn deel. Maar, kinderen kunnen wel degelijk stilzitten en rustig aan doen. Alleen niet zo lang. Dus neem ik ze halverwege meestal even mee naar buiten om wat te lopen en te praten en zo. Daarna moeten ze dan de rest nog even rustig uitzitten. Maar veel langer dan anderhalf tot twee uur moet het niet duren.

Je moet dus ook niet al te chique gaan zitten, een steakhouse of Japanner is goed te doen. Wat me wel opvalt is dat de vrouwen vaak vertederd kijken en de mannen geërgerd.............krijgt het hert soms zin in kalfjes? :D

Maar je kunt mij niet wijs maken dat DBC vroeger een voorbeeldige peuter/kleuter en later puber was die nooit geen kattekwaad uitvrat en altijd netjes was.

Dat is helemaal de kwestie niet,kerel.

Als ik mn kinderen alles laat doen wat ik vroeger gedaan heb kunnen we wel stoppen met opvoeden en ze meteen in een gesticht gooien.:D

Punt is gewoon dat je als ouder zijnde je verantwoording dient te nemen als je kids luidruchtig en irritant bezig zijn.

In de MacDonalds is het ook helemaal geen probleem want dat is een toko waar kids gewoon hun gang kunnen gaan en dat weet iedereen maar als ik in mn nette kloffie opgedirkt uit eten ga wil ik niet door de halve tent weg gekeken worden omdat ik mn kids niet in de hand kan houden.

Het doet er helemaal geen moer toe hoeveel ik of mn vriendin werkt of in wat voor economie we leven want het is gewoon een kwestie van goed fatsoen.;)

Als ik mn kinderen alles laat doen wat ik vroeger gedaan heb kunnen we wel stoppen met opvoeden en ze meteen in een gesticht gooien.:D

Punt is gewoon dat je als ouder zijnde je verantwoording dient te nemen als je kids luidruchtig en irritant bezig zijn.
;)

volgens mij was jij een geval apart vroeger, en nu nog steeds!!

punt heb je volledig gelijk in!
;)

Overigens kom ik niet in een restaurant.

Ik moet me zelf namelijk ook gedragen, kan niet schrokken voor het echte 'laden', en ik hou niet van bescheidenheid als het op eten aankomt. Zowel qua kwaliteit, kwantiteit als tempo is een restaurant gewoon gay.

Buiten dat, na zo'n lekker maaltijd gooi ik vaak een goede hoeveelheid stront uit m'n donder. 15 minuten trek ik daarvoor uit. In zo'n restaurant voel je je dan toch nerveus en opgejaagd als bodybuilder.

Ik heb tijdens mijn verjaar in november nog bijna ruzie gekregen met een stel ouders om hun rondrennende kinderen bij de Japanner notabene!!

Als je Japans gaat eten verwacht je daar sowieso al geen jengelende kinderen, want wat moeten die koters bij zo hete plaat. Alleen maar gevaarlijk. Maar deze familie (Tokkie) had dus wel neefjes, nichtjes, broertjes, zusje, het hele ratteplan mee! Toen wij even in het loungegedeelte van ons ijsje zaten te genieten en de pruimenwijntjes rende er de hele tijd kinderen heen en weer om verstoppertje te spelen. Toen iemand van ons clubje iets tegen die kinderen zei, kwam moederlief even tussendoor (die maar op haar luie gat bleef zitten) dat we niet zo moeten zeuren. We hebben haar goed duidelijk gemaakt dat dit niet kon en ze vertrok een paar minuten later met een chagerijnige kop en kids. En ze kwam nog even terug om te vertellen dat we geen last meer van ze zouden hebben en op haar hondje (lees: vriendje) op te halen die daar op zijn dikke reet bleef zitten en geen woord uit kon brengen.

We werden nog bedankt door mensen die vlakbij ons zaten want die durfden er zelf kennelijk niks van te zeggen. Zo zie je maar dat er dus veel meer mensen zich ergerde aan die rondrennende kids.

Ik heb tijdens mijn verjaar in november nog bijna ruzie gekregen met een stel ouders om hun rondrennende kinderen bij de Japanner notabene!!

Als je Japans gaat eten verwacht je daar sowieso al geen jengelende kinderen, want wat moeten die koters bij zo hete plaat. Alleen maar gevaarlijk. Maar deze familie (Tokkie) had dus wel neefjes, nichtjes, broertjes, zusje, het hele ratteplan mee! Toen wij even in het loungegedeelte van ons ijsje zaten te genieten en de pruimenwijntjes rende er de hele tijd kinderen heen en weer om verstoppertje te spelen. Toen iemand van ons clubje iets tegen die kinderen zei, kwam moederlief even tussendoor (die maar op haar luie gat bleef zitten) dat we niet zo moeten zeuren. We hebben haar goed duidelijk gemaakt dat dit niet kon en ze vertrok een paar minuten later met een chagerijnige kop en kids. En ze kwam nog even terug om te vertellen dat we geen last meer van ze zouden hebben en op haar hondje (lees: vriendje) op te halen die daar op zijn dikke reet bleef zitten en geen woord uit kon brengen.

We werden nog bedankt door mensen die vlakbij ons zaten want die durfden er zelf kennelijk niks van te zeggen. Zo zie je maar dat er dus veel meer mensen zich ergerde aan die rondrennende kids.

Dit klinkt meer als afgunst en nog meer als stoerdoenerij ik durf te wedden dat het "heel" vriendelijk ging en zeker niet zoals je het hier beschrijft.
Mocht het wel zo gebeurd zijn zoals je het zegt dan ben je een aanwinst voor de sport en zo worden de vooroordelen bevestigt over hersenloze domoren die alleen maar kunnen schreeuwen als ze het gewicht niet meer omhoog krijgen en egoïstisch bezig zijn, maar wat zou er gebeuren als wij de rollen omdraaien en jij hebt wat te veel drank op en je "doet" lekker asociaal met je vrienden en jullie wordt verzocht een beetje kalm aan te doen.
Volgens mij is dan het hek van de dam:rolleyes:

Dat er mensen zijn die niet van kinderen houden, oke, dat kan. Maar dat er hier mensen zijn die opmerkingen durven te plaatsen als dood en isoleercel.....
Schaam je dood. Het is maar goed dat ik niet weet waar de desbetreffende persoon woont, want ik zou je opzoeken, en niet erg vriendelijk.( zal je ff een foto laten zien van een dood gewenst kind die dood is)
Wacht maar als je ouder bent, en je kind die je graag wilde is dood, dan piep je verdomme wel anders, en als je je irriteert aan jengelende jankende spelende kinderen. ga dan ergens anders zitten, daar zijn ze in een goed restaurant helemaal niet moeilijk in.
Ik ben een alleenstaande moeder, dus moet mijn kideren regelmatig meenemen, en ook die willen nog wel eens rondrennen, SO WHAT, een kind mag tegenwoordig geen kind meer zijn, moet zich maar aanpassen in deze verdomde gejaagde maatschappij.

ik lees normaal alleen maar mee op dit forum, maar nu moest ik gewoon reageren.

Laatst bewerkt:
Dit klinkt meer als afgunst en nog meer als stoerdoenerij ik durf te wedden dat het "heel" vriendelijk ging en zeker niet zoals je het hier beschrijft.
Mocht het wel zo gebeurd zijn zoals je het zegt dan ben je een aanwinst voor de sport en zo worden de vooroordelen bevestigt over hersenloze domoren die alleen maar kunnen schreeuwen als ze het gewicht niet meer omhoog krijgen en egoïstisch bezig zijn, maar wat zou er gebeuren als wij de rollen omdraaien en jij hebt wat te veel drank op en je "doet" lekker asociaal met je vrienden en jullie wordt verzocht een beetje kalm aan te doen.
Volgens mij is dan het hek van de dam:rolleyes:

Ik was daar met mijn moeder, beste vriendin en nog een heel goede vriendin. Ik praat geen poep jongen en ik weet niet waar je het vandaan haalt dat het er heel heftig aan toe ging. We hebben haar gewoon GEZEGD dat het niet kon, dat die kinderen zo in de rondte rennen want mensen irriteren zich daaraan. Daar was zij het kennelijk niet mee eens, maar we hebben haar er toch van kunnen overtuigen dat het wel zo was door gewoon goede argumenten. Zij was zo boos dat ze pissed kwam vertellen dat we geen last meer van hun zouden hebben. Mooi zo, opgerot staat netjes!!

En begin niet met vooroordelen over mijn sport, want je kent me niet eens., De mensen die mij kennen weten dat ik een rustig en spontaan iemand ben en zeker niet asociaal. Daarnaast zou ik nooit teveel drank op hebben, want ik drink niet!!!! :)

Dat er mensen zijn die niet van kinderen houden, oke, dat kan. Maar dat er hier mensen zijn die opmerkingen durven te plaatsen als dood en isoleercel.....
Schaam je dood. Het is maar goed dat ik niet weet waar de desbetreffende persoon woont, want ik zou je opzoeken, en niet erg vriendelijk.
Wacht maar als je ouder bent, en je kind die je graag wilde is dood, dan piep je verdomme wel anders, en als je je irriteert aan jengelende jankende spelende kinderen. ga dan ergens anders zitten, daar zijn ze in een goed restaurant helemaal niet moeilijk in.
Ik ben een alleenstaande moeder, dus moet mijn kideren regelmatig meenemen, en ook die willen nog wel eens rondrennen, SO WHAT, een kind mag tegenwoordig geen kind meer zijn, moet zich maar aanpassen in deze verdomde gejaagde maatschappij.

ik lees normaal alleen maar mee op dit forum, maar nu moest ik gewoon reageren.

Goed verwoord!
Karma voor jou;)

Ik was daar met mijn moeder, beste vriendin en nog een heel goede vriendin. Ik praat geen poep jongen en ik weet niet waar je het vandaan haalt dat het er heel heftig aan toe ging. We hebben haar gewoon GEZEGD dat het niet kon, dat die kinderen zo in de rondte rennen want mensen irriteren zich daaraan. Daar was zij het kennelijk niet mee eens, maar we hebben haar er toch van kunnen overtuigen dat het wel zo was door gewoon goede argumenten. Zij was zo boos dat ze pissed kwam vertellen dat we geen last meer van hun zouden hebben. Mooi zo, opgerot staat netjes!!

En begin niet met vooroordelen over mijn sport, want je kent me niet eens., De mensen die mij kennen weten dat ik een rustig en spontaan iemand ben en zeker niet asociaal. Daarnaast zou ik nooit teveel drank op hebben, want ik drink niet!!!! :)

Aha net wat ik dacht op het forum dikke reet dit, dikke reet dat en nu vertellen dat je het vriendelijk verzocht.
Dit bedoel ik dus 2 werelden van verschil altijd leuk om mee te gaan met de reacties van anderen.
Ik noem het meelopen behandel de personen in het echt en zeker ook eens op het internet zoals je zelf ook behandeld wil worden en dirk je verhaal niet op het is gewoon niet stoer om je "beter" voor te doen als dat je in het echt bent.

Beter als in dit geval meelopen met de andere negativo's totdat zij de partij zijn met kids waar tegen wordt gezegd dat de kiddo's stil moeten wezen.
Ik denk niet dat de mensen hier zich de les laten lezen door anderen en zeker niet als anderen vertellen hoe jij je kinderen moet opvoeden.
Het is altijd zo lekker makkelijk om af te geven op anderen, terwijl je zelf de situatie niet kent!

Enne "ik praat geen poep jongen" ik weet niet waar je wegkomt maar high van de leipe mocro flavour?:rolleyes:

Niet gaan eten in een restaurant dat kindvriendelijk is, probleem opgelost. Als er een kindermenu op de kaart staat geen tafeltje boeken.

opa is dus weer wezen wokken?:D

Terug
Naar boven