- Waardering
- 11
Wie kent het niet: Je bezoekt een restaurant, betaalt het nodige extra voor de lekkere spijzen en goede bediening en ja hoor, daar aan de overkant zit een gezelschap met pieterpeuter kleine kinderen. Ze jengelen, ze rennen rond of zetten het op een onnavolgbaar blèren als ze hun favoriete ijsje niet krijgen of niet van tafel mogen.
Of babies die in babywagens geparkeerd staan naast de tafel en niet kunnen ophouden met bleren. Vreemd genoeg doen de ouders het eerste uur niets want die zijn dat gewend van thuis. En wat thuis gebeurrt is normaal dus kan dat ook in ieder restaurant.
Ik vind dat dus niet kunnen. Andere mensen betalen een goed bedrag om te genieten van een goede maaltijd met dito sfeer en bediening en als dat verpest wordt door dit soort stoorzenders dan moeten ouders daar maatregelen tegen nemen. Óf ze betalen mijn diner.
IMO ligt dat aan de opvoeding van de ouders

Natuurlijk kun je het niet altijd tegengaan dat een baby begint te huilen maar ga dan even met de baby naar een ander vertrek.
Waar ik persoonlijk ook van walg is dat ouders het toestaan dat hun kind in het restaurant met de handen in het eten zit etc. Dat eten valt dan weer op de grond en dan onstaat daarover weer een hoop ophef.
Mijn ouders hebben mij van kinds af aan geleerdt om netjes te eten en mijn mond dicht te houden. Je wilt toch niet dat iedereen in het restaurant je een boze blik toewendt omdat jij je kind niet stil kunt houden?

Al met al wil ik hiermee zeggen dat je je kind best overal mee naar toe kunt nemen maar dat je wel rekening zult moeten houden met het overige gezelschap.

Even offtopic
:Toevallig hebben Duck en ik gisteren nog genoten van een hapje en een drankje in een chique restaurant. En ook hier rende de koters door het restaurant.
Ouders merkte niets op en hun geblaat ging dan dus ook gewoon verder

Nu wil het zelfs zo erg zijn dat de bediening de kinderen terecht moest wijzen.
De koters rende over de stoelen en bankjes heen, schreeuwden en wisten van geen ophouden.
Totdat Muus hen even groot nieuws bracht:"Ey psst, kom eens. Weet je dat Sinterklaas niet bestaat?"

Je raadt het al. Het stel ging met een beteuterd gezicht naar hun tafel toe en heeft de rest van de avond snikkend deelgenomen aan het resterende avondmaal