XXL Nutrition

Kipfilet lekker maken?

• Topic Starter Topic Starter
Broeders thanks voor advies, ik bakte altijd op hoge vlam idd, net even geprobeerd en was idd sappiger op laag vuur.. alleen hoelang laten jullie het meestal bakken? 6/7 minuten?
en nog een vraagje kan je ze ook rauw eten nadat je het gebakken hebt? ( volgende dag op brood bijvoorbeeld )

Broeders thanks voor advies, ik bakte altijd op hoge vlam idd, net even geprobeerd en was idd sappiger op laag vuur.. alleen hoelang laten jullie het meestal bakken? 6/7 minuten?
en nog een vraagje kan je ze ook rauw eten nadat je het gebakken hebt? ( volgende dag op brood bijvoorbeeld )

Ik doe altijd 's avonds stoom ik ze via vitacuisine met wat kipkruiden erop en dan volgende dag in van die plastic bakjes en dan eet ik ze koud op.Als ik de deur uitga.
Best lekker! ja, warm is lekkerder natuurlijk maar boeie...

als je het gebakken hebt is het niet meer rauw :P je bedoeld vast koud .en ja dat gaat hoor gewoon lekker plakjes snijden en op brood doen

ik zou ook graag n keer kip willen stomen, moet ik daar iets speciaals voor aanschaffen of hoe doe ik dat?

ja ik heb wel zoiets waar mn oma bijv worst mee warm maakt enzo, soort van zeefje die je in een pannetje kan zetten en er onder een laagje water.
Hoe Lang moet ik kip stomen voordat het gaar is? Kan ik m van te vooren kruiden of dr na beter?

ik heb laatst een grill ( kleintje) aangeschaft prima te doen hoef geen olie ervoor te gebruiken. goed te doen!

kippenfilet Lekker maken gwn een beetje melk,pindakaas goed doorroeren en erover gieten :D

-Paneren
-Satesaus dr bij
-Cordon blue (gevuld met ham/kaas)
-Cajun kruiden (gewoon in de supermarkt te halen)
-Grillen
-Chicken Tonight dr bij (klein beetje voor de smaak)

de kip minder heet en met deksel op de pan bakken , en zeker niet te lang !!!!!!!
een minuut of 10 , hangt van de dikte van je kipfilet af , en dan 3 min met deksel nagaren zonder vuur .
voor de rest kan je het met alle kruiden en magere sauzen eten.
droog worden van de kip heeft dus met je bak technieken te maken !

Heel fijn snijden, en op heel hoog vuur heel kort bakken. Buitenkant lekker krokant, binnenkant, lekker mals. Beetje sweet chili saus of wat je ook maar lekker vind, en vreten.

Ik kook m'n kipfiler altijd in water. Leg de kipfilter in een pannetje met heet water (ong 1 liter), gooi er een kippen bouillon blokje bij en laat het ongeveer 45 minuten staan pruttelen (zacht koken). Soms doe ik er nog wat soepgroenten doorheen om er direct een soep van te maken, maar hoeft niet.

of gewoon appelmoes bij je kippenfilet dat is lekkaah of pindasaus gwn wat melk en pindakaas wat roeren en in de oven et voila.

Terug
Naar boven