XXL Nutrition

klacht ingediend door mevrouw met hoofddoek

Mja, als we dingen op de letter van de wet gaan nemen, dan zou ik eerst wel eens willen zien hoe de letter van de islamtische wetten de VERPLICHTING tot het dragen van een hoofddoek uit een zet.

Dat werd reeds uitgelegd in de vorige antwoorden (lees maar eens terug). Maar dat doet er tevens niet toe. Het is niet aan een leek om aan een boeddhist, hindoe, christene,... te zeggen wat de verplichtingen zijn binnen diens geloof.

De reden waarom iemand een hoofddoek draagt doet er niet toe. De wet (letterlijk en ook de geest) heeft iemand het recht een hoofddoek te dragen zolang de vwn vervuld zijn. en dat zijn ze!

maw: de verplichting tot het dragen van een hoofddoek is NIET in de koran terug te vinden?

ergo: de verplichting tot een hoofddoek is een interpretatie van de koran.

maw: de verplichting tot het dragen van een hoofddoek is NIET in de koran terug te vinden?

ergo: de verplichting tot een hoofddoek is een interpretatie van de koran.

Inderdaad, dat heb je goed begrepen. er zijn er die zeggen: het staat er letterlijk in en er zijn er die zeggen dat het een interpretatie is van een oud woord. Maar zodra iemand gelooft dat het verplicht is en deel uitmaakt van zijn religie, dan heeft hij volgens het internationaal en nationaal recht het recht die hoofddoek te dragen, zolang de persoon in kwestie de vwn repecteert.

komt geen einde aan. :P

moeilijkdoenerij van conservatievelingen dus. bah.
'Ik ben moslim, geloof in de koran, waar NIET in staat dat ik verplicht ben een hoofddoek te dragen, maar toch verplicht ik (of iemand anders...) het mezelf en klaag ik mensen aan als ze me, omwille van mn eigen moeilijkdoenerij, weigeren.'

ik HAAT dat soort voorgeschreven regels door 'godsdiensten'. beklemmender kan het niet...

'Ik ben moslim, geloof in de koran, waar NIET in staat dat ik verplicht ben een hoofddoek te dragen, maar toch verplicht ik (of iemand anders...) het mezelf en klaag ik mensen aan als ze me, omwille van mn eigen moeilijkdoenerij, weigeren.'

Vanaf nu ben jij mijn held :D

bij deze wil ik een ieder adviseren deze discussie te staken. je komt (ook met argumenten) geen steek verder. Ik heb ooit met zwakzinnigen gewerkt en dit doet me een beetje daar aan denken. Zo was er ooit de jongen die zei "frans bauer is een beter muzikant dan mozart omdat hij in nederland meer cd's had verkocht"
Deze uitspraak was niet te weerleggen volgens de persoon en het is mij een weekend dienst lang ook niet gelukt. Frustreer jezelf niet.

het is inderdaad beter deze discussie te staken; beide kanten werden niet overtuigd door de gebruikte argumenten , dus deze discussie kan niks nieuw meer aanbrengen.

het is inderdaad beter deze discussie te staken; beide kanten werden niet overtuigd door de gebruikte argumenten , dus deze discussie kan niks nieuw meer aanbrengen.

not true, ik heb op basis van zwart op wit informatie mijn mening over hoofddoeken behoorlijk bijgesteld.

hmmz dit topic loopt volledig uit de hand:D:D:D

@ thinkalot:think some more;):p...ik ben het totaal niet eens met de scheiding van kerk en staat, maar het is er wel, dus moet je er mee leren leven (en de feiten een beetje kennen)...
Dus ik ben het eens dat het zever is, maar jizza had een goed punt, buiten dat ene (waar jij gelijk in had), daar hebbik dan ook uitleg over gegeven (om jou gelijk te geven), en nu ga jij die post afbreken...raar ventje;)

Loopt dit topic nog steeds?

Ja, maar zonder jou is er niets aan Dientje. ;)

@ thinkalot:think some more;):p...ik ben het totaal niet eens met de scheiding van kerk en staat, maar het is er wel, dus moet je er mee leren leven (en de feiten een beetje kennen)...
Dus ik ben het eens dat het zever is, maar jizza had een goed punt, buiten dat ene (waar jij gelijk in had), daar hebbik dan ook uitleg over gegeven (om jou gelijk te geven), en nu ga jij die post afbreken...raar ventje;)

Moet ik dit nog kunnen volgen? :D

LEER JE TAAL: een migrant is iemand die zijn eigen land verlaat om zich ergens anders te vestigen . Ik ben hier geboren en getogen dus ben ik per definitie geen migrant. Als ik er één ben, dan ben jij dat ook. Iedereen die opkomt tegen racisme is hier op dit forum een migrant, een moslim, of een extreem linkse,...

ik bedoelde immigrant.. als je hier dan toch geboren bent en de taal spreekt kun je toch wel zelf in geest die "im" toevoegen..

Terug
Naar boven