Fitness Seller

klacht ingediend door mevrouw met hoofddoek

zeg je bent hier wel actief é.. ben je ook zo actief in je work outs?

Allé tis hier een toffe one vs all show geweest maar topic related die vrouw die klacht indiend heeft is volledig verkeerd.
als je zo een functie uitvoert laat je dat doekje maar thuis. Dat is gewoon provoceren.
Moest het enige andere persoon geweest zijn met bv een hoed op zijn hoofd zouden ze juist hetzelfde vragen

Btw we weten allemaal wel waarom in het midden oosten vrouwen daar doeken of boerkas moeten dragen.
Dat is voor mij een doorn in het oog. Discriminatie ten top tegenover de vrouw.
Maar dat heeft niet veel met deze discussie te maken. Er zijn veel meer onterechte dingen in de wereld

en spijt me hoor maar nonnen moet je buiten deze discussie beschouwen hoor. Dit is peren vergelijken met bananen + het is hier nog altijd een katholieke staat en geen islamitische ( maar dat lijkt er ooit aan te komen ;p )

& als ik dat hier allemaal hoor is het toch erg gesteld met dat geloof bij moslims hoor. Altijd zo aggressief en hun gedachtegoed der willen door duwen. Wij gaan toch ook niet in marokko kerken bouwen en mensen zeggen dat ze die doeken moeten afnemen. Je past je in enige mate aan..
Geloof is dezer dag nergens meer goed voor..

Laatst bewerkt:
zeg je bent hier wel actief é.. ben je ook zo actief in je work outs?

Allé tis hier een toffe one vs all show geweest maar topic related die vrouw die klacht indiend heeft is volledig verkeerd.
als je zo een functie uitvoert laat je dat doekje maar thuis. Dat is gewoon provoceren.
Moest het enige andere persoon geweest zijn met bv een hoed op zijn hoofd zouden ze juist hetzelfde vragen

Btw we weten allemaal wel waarom in het midden oosten vrouwen daar doeken of boerkas moeten dragen.
Dat is voor mij een doorn in het oog. Discriminatie ten top tegenover de vrouw.
Maar dat heeft niet veel met deze discussie te maken. Er zijn veel meer onterechte dingen in de wereld

en spijt me hoor maar nonnen moet je buiten deze discussie beschouwen hoor. Dit is peren vergelijken met bananen + het is hier nog altijd een katholieke staat en geen islamitische ( maar dat lijkt er ooit aan te komen ;p )

& als ik dat hier allemaal hoor is het toch erg gesteld met dat geloof bij moslims hoor. Altijd zo aggressief en hun gedachtegoed der willen door duwen. Wij gaan toch ook niet in marokko kerken bouwen en mensen zeggen dat ze die doeken moeten afnemen. Je past je in enige mate aan..
Geloof is dezer dag nergens meer goed voor..

Provocatie? Dat is alleen maar provocatie als je het als dusdanig ervaart. Zo kan je in alles een provocatie zoeken. het is niet de intentie van de persoon i kwestie te provoceren. Ze wil gewooon deelnemen aan de maatschappij en zich integreren maar dat mag blijkbaar niet.

Boerkas hebben idd een discriminerende werking, zeker als ze verplicht worden. maar er zijn heel veel vrouwen ter wereld die de hoofddoek dragen en die geemancipeerd zijn en dit dragen uit vrije wil.

Katholieke staat? Ben je op je hoofd gevallen? zelf al hebben we "katholieke roots", er is hier geen kat meer die de religie serieus neemt. De kerken lopen niet voor niets leeg.

Marokko? Daar zijn er kerken, mogen christenen dragen wat ze willen, les geven aan kinderen zonder dat de ouders schrik hebben dat hun kinderen gaan beinvloedt worden door deze christelijke vrouw. Er is meer vrijheid tav andere religies in marokko dan wij Belgen hier hebben voor andere religies.

Maar ja, om dat te weten moet je het land al eens bezocht hebben of tenminste zich niet louter baseren op de eenzijdige beeldvorming hier in het westen.

Laat iedereen dragen wat hij wil zo lang hij zijn werk maar goed doet! Dat is toch zo in een meritocratie?!

OMG dat vindek om te bescheuren..
in marokko meer vrijheid qua religies.
Jong toch nu heb je der volledig gelegen

tis niet omdat bepaalde mensen religie nietmeer serieus nemen dat we hier een andere godsdienst moeten vestigen é .. ;-)

OMG dat vindek om te bescheuren..
in marokko meer vrijheid qua religies.
Jong toch nu heb je der volledig gelegen

tis niet omdat bepaalde mensen religie nietmeer serieus nemen dat we hier een andere godsdienst moeten vestigen é .. ;-)
Op wat baseer jij je om te zeggen dat er minder godsdienstvrijheid is in marokko?
En wie zegt dat, omdat wij onze religie niet meer serieus nemen, we een andere moeten vestigen? Ik toch niet. Ik zeg gewoon:: als je in een democratie gelooft en leeft dan moet je verschillen kunnen aanvaarden. leven en laten leven. (zonder natuurlijk je kop in het zand te steken voor de problemen)
In de jaren zeventig en tachtig waren er minder hoofddoeken te bespeuren in het straatbeeld dan nu. Sociologen verklaren dit dor te stellen dat, hoe meer men op de kap van een allochtone groep zit, ho
e sterker ze zich terug zullen plooien naar hun "roots". dus: hoe minder je klaagt over de hoofddoek, hoe minder je hem zal zien.

doe me eens een lol en ga eens naar de skyblogs gaan kijken. daar zitten vooral Marokkanen die in Marokko wonen, maar ook Belgen, en fransen, van Marokkaanse origine en je zal heel vel foto's zien van hoe "liberaal" ze zich kleden. Soms coïtusier dan onze meiden.
bijv: Skyblog de nouna1987 : un petit bou de ma vie a vous offrir

als je links kijkt dan kan je nog meer logs bekijken. daar kan je zien hoe de huidige marokkanen in frankrijk en Belgie en Marokko omgaan met hun niet marokkaanse vrienden;

geen zin om hier nog iets te posten..
we weten allang hoe thinkalot-not! "denkt"..
Ben je soms gebrainwasht door linkse fundamentalistische gekken?
Want op alles heb je blijkbaar een "goed geargumenteerd" antwoord klaar.
De essentie is hier dat die vrouw provoceerde met haar doekje & het zeer logisch is dat ze zoiets moest afdoen.
Als het dan toch niet verplicht is.. Ze is er gewoon naartoe gegaan met de bedoeling om iets uit te lokken.

geen zin om hier nog iets te posten..
we weten allang hoe thinkalot-not! "denkt"..
Ben je soms gebrainwasht door linkse fundamentalistische gekken?
Want op alles heb je blijkbaar een "goed geargumenteerd" antwoord klaar.
De essentie is hier dat die vrouw provoceerde met haar doekje & het zeer logisch is dat ze zoiets moest afdoen.
Als het dan toch niet verplicht is.. Ze is er gewoon naartoe gegaan met de bedoeling om iets uit te lokken.
Blijkbaar heb je het moeilijk begrijpend dte lezen. De verplichting kan je al dan niet letterlijk uit de Koran halen. Maar zelf al staat het er niet in, dan nog doet het er niet toe. De wet stelt dat van zodra iemand gelooft dat het deel uitmaakt van zijn geloof, niemand moet zeggen wat wel en niet deel uitmaakt van die religie. het is niet aan een boeddhist te zeggen wat een christene verplicht is te doen.

Je spreekt over provocatie. Je zou evengoed kunnen zeggen dat Joden in het nazi duitsland ook provoceerden door religieuze kledij te dragen. Dat houdt geens steek. hoe kan je je nu geprovoceerd voelen door 1 vierkante meter stukje stof? Je zal zeggen; " het doekje staat voor iets. " Inderdaad, maar zodra de vrouw in kwestie haar job doet zoals het moet dan trek ik me geen reet aan wat ze aanheeft. Meritocratie heet dat!

Blijkbaar heb je het moeilijk begrijpend dte lezen. De verplichting kan je al dan niet letterlijk uit de Koran halen. Maar zelf al staat het er niet in, dan nog doet het er niet toe. De wet stelt dat van zodra iemand gelooft dat het deel uitmaakt van zijn geloof, niemand moet zeggen wat wel en niet deel uitmaakt van die religie. het is niet aan een boeddhist te zeggen wat een christene verplicht is te doen.

Je spreekt over provocatie. Je zou evengoed kunnen zeggen dat Joden in het nazi duitsland ook provoceerden door religieuze kledij te dragen. Dat houdt geens steek. hoe kan je je nu geprovoceerd voelen door 1 vierkante meter stukje stof? Je zal zeggen; " het doekje staat voor iets. " Inderdaad, maar zodra de vrouw in kwestie haar job doet zoals het moet dan trek ik me geen reet aan wat ze aanheeft. Meritocratie heet dat!

1 vierkante meter stof?
als ik je kerk binnenloopt met een **** me jesus t-shirt ga je toch redelijk provoceren hoor .
het gaat hem hier gewoon over aanpassen (integreren weet je wel).
ik loop ook geen moskee binnen in men bloot bovenlijf he

1 vierkante meter stof?
als ik je kerk binnenloopt met een **** me jesus t-shirt ga je toch redelijk provoceren hoor .
het gaat hem hier gewoon over aanpassen (integreren weet je wel).
ik loop ook geen moskee binnen in men bloot bovenlijf he

Met **** jesus op je shirt beledig je iemand en kwets je iemand. Een hoofddoek kwetst niemand. Ik ken genoeg vrouwen met een hoofddoek die goed geintergreerd zijn, en ik ken genoeg mensen die Belg zijn en helemaal niet geintegreerd zijn. Lees eens het boek van Yock Young: the exclusive society.
Kijk, er zijn hier duidelijk verschiellende opinies. Maar opinies doen er niet toe; De interantionale en nationale wetgeving geeft een vrouw het recht een hoofddoek te dragen, in de publieke sfeer, als ze zich aan de vwn houdt; Simpel!

belgen niet geintegreerd.
das zoals zeggen tegen een n*ger dat hij nie zwart genoeg is

damn die vergelijkingen hier :roflol:

kom op jongens.....

belgen niet geintegreerd.
das zoals zeggen tegen een n*ger dat hij nie zwart genoeg is
Omdat je Belg bent ben je automatisch geintegreerd in de Belgissche maatschappij, bedoel je dat?

COMMISSIE BLOK De onderzoekscommissie formuleerde de volgende definitie van het begrip ‘integratie’:

Een persoon of groep is geïntegreerd in de Nederlandse samenleving wanneer er sprake is van gelijke juridische positie, gelijkwaardige deelname op sociaal-economisch terrein, kennis van de Nederlandse taal en wanneer gangbare waarden, normen en gedragspatronen worden gerespecteerd.

Integratie is een tweezijdig proces: enerzijds wordt van nieuwkomers verwacht dat zij bereid zijn te integreren, anderzijds moet de Nederlandse samenleving die integratie mogelijk maken.

(Pag. 105)

DIJKSTAL De heer Dijkstal (minister van Binnenlandse Zaken in het kabinet-Kok 1):

“Integratie is noch segregatie, noch assimilatie. Je kunt kortweg kiezen voor gescheiden ontwikkeling of segregatie- sommige landen in de wereld hebben daarvoor gekozen – of voor assimilatie. In dat laatste geval ga je ervan uit dat de een die bij de ander komt, zich geheel aanpast aan de ander. Als je voor geen van de tweeën kiest, blijf integratie over als tweezijdig proces waarin de mensen die naar Nederland komen, worden verondersteld zich aan te passen aan de samenleving waarin zij terechtkomen en de ontvangende samenleving wordt verondersteld, ruimte te scheppen voor datgene wat bij die mensen hoort, zoals hun cultuur. Het integratiebeleid is een poging van degenen die daartoe geroepen zijn, dus meestal regeringen, colleges van B&W of colleges van gedeputeerden, om te proberen in een bepaalde maatschappelijke sector iets tot stand te brengen. Integratie kun je als woord op zichzelf definiëren als een doelstelling. In mijn definitie is het doel dat mensen geïntegreerd zijn in de samenleving waarin zij komen.”

oke wie hier dan aan het assimileren?

assimilatie (omgeving aanpassen aan jezelf) vs accomodatie (jezelf aanpassen aan de omgeving)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Omdat je Belg bent ben je automatisch geintegreerd in de Belgissche maatschappij, bedoel je dat?

COMMISSIE BLOK De onderzoekscommissie formuleerde de volgende definitie van het begrip ‘integratie’:

Een persoon of groep is geïntegreerd in de Nederlandse samenleving wanneer er sprake is van gelijke juridische positie, gelijkwaardige deelname op sociaal-economisch terrein, kennis van de Nederlandse taal en wanneer gangbare waarden, normen en gedragspatronen worden gerespecteerd.

Integratie is een tweezijdig proces: enerzijds wordt van nieuwkomers verwacht dat zij bereid zijn te integreren, anderzijds moet de Nederlandse samenleving die integratie mogelijk maken.

(Pag. 105)

DIJKSTAL De heer Dijkstal (minister van Binnenlandse Zaken in het kabinet-Kok 1):

“Integratie is noch segregatie, noch assimilatie. Je kunt kortweg kiezen voor gescheiden ontwikkeling of segregatie- sommige landen in de wereld hebben daarvoor gekozen – of voor assimilatie. In dat laatste geval ga je ervan uit dat de een die bij de ander komt, zich geheel aanpast aan de ander. Als je voor geen van de tweeën kiest, blijf integratie over als tweezijdig proces waarin de mensen die naar Nederland komen, worden verondersteld zich aan te passen aan de samenleving waarin zij terechtkomen en de ontvangende samenleving wordt verondersteld, ruimte te scheppen voor datgene wat bij die mensen hoort, zoals hun cultuur. Het integratiebeleid is een poging van degenen die daartoe geroepen zijn, dus meestal regeringen, colleges van B&W of colleges van gedeputeerden, om te proberen in een bepaalde maatschappelijke sector iets tot stand te brengen. Integratie kun je als woord op zichzelf definiëren als een doelstelling. In mijn definitie is het doel dat mensen geïntegreerd zijn in de samenleving waarin zij komen.”

dude stop met al die moeilijke woorden, ik ben pl'er en werk in de bouw dus heb ik een beperkte woordenschat.
ik wil maar zeggen belgen zijn belgen en immigranten of zijn het migranten kweetetnie komen in een vreemd land wonen dus ja zij zijn degenen die zich moeten aanpassen.
ik bedoel dit niet in extreme vorm en ik ben zeker niet racist maar vertel mij eens wat "de belg" moet doen om te integreren in zijn eigen land?

dude stop met al die moeilijke woorden, ik ben pl'er en werk in de bouw dus heb ik een beperkte woordenschat.
ik wil maar zeggen belgen zijn belgen en immigranten of zijn het migranten kweetetnie komen in een vreemd land wonen dus ja zij zijn degenen die zich moeten aanpassen.
ik bedoel dit niet in extreme vorm en ik ben zeker niet racist maar vertel mij eens wat "de belg" moet doen om te integreren in zijn eigen land?

Ja snap ik maar een Marokkaan die hier geboren en getogen is jkan je toch niet vragen zich aan te passen aan Belgie? Belgie is ook ZIJN land en Marokko is zijn vakantieland.

de belg die wil integreren (alsook marokkaanse Belg) moet gewon zorgen dat hij deelneemt aan de maatschappij, via werk, en dergelijke. Moet de wetten, rechten en plichten volgen. Daar heeft hij geen assimilatie voor nodig.

oke wie hier dan aan het assimileren?

assimilatie (omgeving aanpassen aan jezelf) vs accomodatie (jezelf aanpassen aan de omgeving)

je vergist je van discipline.

2. ASSIMILATIE EN ACCOMODATIE
Ieder mens wil volgens Piaget in evenwicht zijn met zijn omgeving. Twee processen spelen daarbij een rol:
Assimilatie: de waarneming aanpassen aan de innerlijke schema's
Accomodatie: de schema's aanpassen aan de waarneming
Dat wat je waarneemt moet passen in je cognitieve structuur. Klopt dit niet met de schema's die je hebt, dan kun je de waarneming zo aanpassen dat het wel klopt. Assimileren noemt Piaget dat.
Voorbeeld: De zevenjarige Franka is gek op Sonja die sinds kort stage loopt op de buitenschoolse opvang. Sonja staat altijd voor je klaar, wil altijd een spelletje met je doen als je daarom vraagt en is altijd vrolijk. Franka merkt niet eens op dat Sonja ook weleens wat minder enthousiast reageert. Pas als dat vaak gebeurt merkt ze dat er iets niet klopt met het beeld dat ze van Sonja heeft. Sonja is nu goed ingewerkt en doet niet meer alles wat de kinderen van haar vragen. 'Probeer het eerst maar eens zelf', krijgt Franka steeds vaker van haar te horen.
De nieuwe Sonja past niet meer in het schema 'Altijd Vrolijk, staat altijd klaar'. Het gebeurt nu te vaak dat Sonja daarvan afwijkt. Assimileren is niet meer de oplossing, er moet iets anders gebeuren. Tot nu toe heeft Franka de informatie van buitenaf aangepast aan haar schema. Maar nu zal ze haar schema moeten aanpassen. Accomoderen noemt Piaget dat. Het schema dat bij Sonja hoort wordt nu: Áardig, maar doet niet alles wat je vraagt'. Bij accomoderen past het kind dus zijn innerlijke schema aan. Zo ontstaan steeds nieuwe schema's. Een kind kan zo steeds ingewikkelder waarnemingen doen en zijn gedrag wordt steeds gevarieerder.

-----------------
er is inderdaad ook in de antropologie sprake van assimilatie en accomodatie: toen de mensen nog nomaden waren, dan kwamen we af en toe in ongerepte gebieden waar we nog nooit waren geweest. alle dieren moeten zich altijd aanpassen aan hun omgeving, de natuur, omdat ze niet de bekwaamheid hebben de natuur naar hun hand te zetten. Dat kan de mens echter wel. Toen we sedentair werden begonnen we aan landbouw te doen, en dammen te bouwen; We transformeerden onze omgeving en manipuleerden de natuur in ons voordeel. Daarop slaan de termen war jij over begint. De mens assimileert de natuur, de dieren accomoderen zich aan de natuur! get your facts straight

Laatst bewerkt:
oké

volgens mij houd thinkalot wel van een discussie :rolleyes:
no offence

yup, je hebt helemaal gelijk, ik heb het eens nagechecked, zoals jij het geeft is het de wetenschappelijke uitleg. weer een schijnbaar hiaatje ingevuld :D
Assimilatie is idd het (onder druk) opgaan van een bevolkingsgroep in een andere.

neemt niet weg dat ik de ass. vs acc. zoals ik em stel wel heel erg duidelijk zichtbaar vind in menselijk gedrag. Kijk om je heen. 'Aanpassers' en 'Bepalers'.
Beetje zwart wit natuurlijk, maar ik denk dat je wel snapt wat ik met mn doorvoering bedoel.

yup, je hebt helemaal gelijk, ik heb het eens nagechecked, zoals jij het geeft is het de wetenschappelijke uitleg. weer een schijnbaar hiaatje ingevuld :D
Assimilatie is idd het (onder druk) opgaan van een bevolkingsgroep in een andere.

neemt niet weg dat ik de ass. vs acc. zoals ik em stel wel heel erg duidelijk zichtbaar vind in menselijk gedrag. Kijk om je heen. 'Aanpassers' en 'Bepalers'.
Beetje zwart wit natuurlijk, maar ik denk dat je wel snapt wat ik met mn doorvoering bedoel.
Ja ik begrijp je en ik snap ook wel dat er problemen zijn waar we dringend iets moeten aan doen. Ik denk echter dat de vrouw met de hoofddoek niet al die aandacht verdient. Er zijn veel grotere issues waar we ons meoten op richten. Ik kan me bijv kwaad maken als iemand een werkloosheidsuitkering krijgt in vlaanderen maar de nederlandse taal niet kent. Daarom vind hij geen werk. Dat zijn zaken die we moetne aanpakken, niet de nederlandse sprekende moslima die geen uitkering wil maar wil werken.

Terug
Naar boven