Fitness Seller

Klacht scholieren wegens politie geweld

Ik zie dit topic nu pas dus laat ik mijn reactie ook maar geven.
Ik was aanwezig bij de demonstratie in Middelburg voor de school genaamd Nehalennia. Het begon allemaal vrij rustig iedereen had zich verzameld voor de school. Na een tijdje hadden een heleboel leerlingen van de csw(een andere middelbare school) zich bij ons gevoegd. Iedereen stond daar maar een beetje. Ik had ook gemerkt dat er politie aan beide kanten van de straat stond, dus aan het ene uiteinde en aan het andere uiteinde. De politie had de weg niet afgezet en vreemd genoeg lieten ze al het verkeer doorrijden. Wij stonden allemaal op stoep en op straat en moesten steeds aan de kant gaan. Ook vind ik het vreemd dat al die automobilsten door zo een drukke groep gaan rijden, ze konden net zo goed de volgende straat pakken. Dit ging allemaal vrij goed tot een incidentje. Ik weet niet zeker of dit klopt maar dit heb ik vernomen:
Een automobilist reed iets te snel door ons heen en reed een meisje aan. Mensen er om heen werden wil en sloegen tegen de auto (waar overigens geen schade aan gemaakt werd).
Een paar minuten later rende iedereen opeens langs me. Ik vroeg me af wat er aan de hand was en realiseerde me toen dat de politie iedereen weg aan het slaan was. Iedereen moest wegrennen. Dit was niet omgeroepen. Als je stilstond of niet hard genoeg rende kreeg je klappen. Ook meisjes en brugklassers kregen klappen en dat vind ik niet kunnen. Er is ook niks vernield hier in middelburg.
Ikzelf heb ook een klap gekregen toen ik aan de zijkant van de groep stond die niet hard genoeg doorliep.
Ik zie niet in waar het voor nodig was ons te slaan. Het was niet eens omgeroepen en het leek alsof de politie het goed vond dat we er stonden omdat ze in het begin alleen maar een oogje in het zijl hielden.

Ik ben erg teleurgesteld in het gedrag van de politie en vind dat ze op een vreemde manier gereageert hebben op iets wat gewoon vredig verliep.

Dan moet je gewoon niet blijven staan. IMO ben je dan gewoon aan het provoceren. Ik heb dat filmpje op TV gezien. Die sukkels kregen klappen nadat hun gezegd was dat ze op moesten rotten. Dat deden ze niet, dus ze kregen klappen. Hatsa, zo hoort dat!

Gister was ik toevallig daar in de buurt.. wat een kansloze k*tkinderen zeg.. niet te geloven. Ik moest een kwartier lopen omdat de trein er niet doorheen kon :(

Ja joh? Een lange wapenstok komt alleen iets harder aan dan een kindervuistje. Zeker als die aan het lichaam zit van een ondervoed fulltime snackbarklant, die te lui is om energie te steken in belangrijkere zaken dan de hele dag een beetje rond hangen en rukken aan zijn kleine, ongewassen derde beentje.;):D

Kindervuistje?
Jullie hebben een verkeerd beeld, bij ons waren het 16 jarige turken surinamers en marokkanen

Dan moet je gewoon niet blijven staan. IMO ben je dan gewoon aan het provoceren. Ik heb dat filmpje op TV gezien. Die sukkels kregen klappen nadat hun gezegd was dat ze op moesten rotten. Dat deden ze niet, dus ze kregen klappen. Hatsa, zo hoort dat!
Tja er waren iets van 500 man he, je rent daar niet zomakkelijk doorheen. Als zij langzaam lopen of stilstaan dat doe jij dat automatisch ook.
En er was niks omgeroepen.

Ja en daardoor was hier een meisje uit de tweede klas geknuppeld door de politie.
En door een politie paard vertrapt.
Dan mogen ze zeggen dat we zielig zijn en geen leven hebben, maar wat pas echt triest is,
als mannelijke agent een jong meisje slaan met een knuppel.

Ja en daardoor was hier een meisje uit de tweede klas geknuppeld door de politie.
Dan mogen ze zeggen dat we zielig zijn en geen leven hebben, maar wat pas echt triest is,

Moet je er maar niet gaan staan, wat begrijp je hier niet aan :scratch: .

Omg, ze wou naar school toe, maar ze kon er niet door snap je da nou niet

So? De Nederlandse jeugd moet de kiem gesmoord worden!

• Topic Starter Topic Starter
Omg, ze wou naar school toe, maar ze kon er niet door snap je da nou niet

Jaja ineens wouden de geslagen kindertjes naar school , pleurt op man met die t*fus smoesjes.
Ik hoop voor de volgende keer dat er nog meer klappen uit worden gedeeld aan die kleuters die zich misdragen en er kunnen geen ontschuldige scholieren bij zijn want ze hebben de gevolgen al gezien en mischien zelfs al gevoeld en zijn dus 110% op de hoogte van de risico's!

Het wordt eens tijd dat het grote geschut wordt bovengehaald in Nederland...

item-atoombom.jpg

Na verschijdene filmpjes gezien te hebben over jullie rellende scholieren zou ik zeggen knuppel er op los mag van mij part op de russise manier (blijven liggen:D) . Wat een stelletje rel idiooten plus dan die geweldige trash kindertjes zoals die dominicaanse hin in het geen sT filmpje.

Als je moet werken is het een 38-40 uren werk week ja je word er dan wel voorbetaald maar nooit genoeg. En dat extra uur maak je op school toch je huiswerk minder afleiding dan dat je thuis zit zou beter moete zijn.

di 27 nov 2007, 16:14
Deelname aan wilde actie kan 2000 euro kosten
ROTTERDAM - Middelbare scholieren die in Rotterdam mee doen aan spontane en wilde acties riskeren een taakstraf of een boete die kan oplopen tot 2000 euro. Dat blijkt uit de brief van de Rotterdamse wethouder Leonard Geluk van Onderwijs die hij dinsdag naar alle middelbare schoolleerlingen heeft gestuurd.

In de brief schrijft de wethouder dat de scholieren niet afwezig mogen zijn van school om mee te doen aan spontane en wilde acties. „Doe je dat wél, dan is dit schoolverzuim. Je zult dan door een leerplichtambtenaar van de gemeente worden opgeroepen voor een gesprek. Je riskeert daarmee een taakstraf of een boete”, schrijft de wethouder aan de leerlingen.

Geluk benadrukt dat deze maatregelen niet gelden voor acties die het LAKS organiseert.

Vraag me af wat ik hierbij moet denken...

Nog een bewijs dat de lesuren hard nodig zijn:

di 27 nov 2007, 13:55 | 63 reacties
Leraar bijna doof door bom
AMSTERDAM - Een leraar van een school in Zaltbommel heeft gisteren op de dag van de scholierenacties mogelijk blijvende gehoorschade opgelopen door een nitraatbom.

Het illegale vuurwerk werd afgestoken in de gang van de school aan de Van Heemstraweg, zo meldt Omroep Gelderland.

Een 15-jarige leerling heeft bekend de bom te hebben gegooid. Een 14-jarige jongen uit Ammerzoden gaf toe in illegaal vuurwerk te handelen. Bij hem thuis trof de politie 140 nitraatbommen aan.

Tegen de twee wordt proces-verbaal opgemaakt

Terug
Naar boven