Ik zie dit topic nu pas dus laat ik mijn reactie ook maar geven.
Ik was aanwezig bij de demonstratie in Middelburg voor de school genaamd Nehalennia. Het begon allemaal vrij rustig iedereen had zich verzameld voor de school. Na een tijdje hadden een heleboel leerlingen van de csw(een andere middelbare school) zich bij ons gevoegd. Iedereen stond daar maar een beetje. Ik had ook gemerkt dat er politie aan beide kanten van de straat stond, dus aan het ene uiteinde en aan het andere uiteinde. De politie had de weg niet afgezet en vreemd genoeg lieten ze al het verkeer doorrijden. Wij stonden allemaal op stoep en op straat en moesten steeds aan de kant gaan. Ook vind ik het vreemd dat al die automobilsten door zo een drukke groep gaan rijden, ze konden net zo goed de volgende straat pakken. Dit ging allemaal vrij goed tot een incidentje. Ik weet niet zeker of dit klopt maar dit heb ik vernomen:
Een automobilist reed iets te snel door ons heen en reed een meisje aan. Mensen er om heen werden wil en sloegen tegen de auto (waar overigens geen schade aan gemaakt werd).
Een paar minuten later rende iedereen opeens langs me. Ik vroeg me af wat er aan de hand was en realiseerde me toen dat de politie iedereen weg aan het slaan was. Iedereen moest wegrennen. Dit was niet omgeroepen. Als je stilstond of niet hard genoeg rende kreeg je klappen. Ook meisjes en brugklassers kregen klappen en dat vind ik niet kunnen. Er is ook niks vernield hier in middelburg.
Ikzelf heb ook een klap gekregen toen ik aan de zijkant van de groep stond die niet hard genoeg doorliep.
Ik zie niet in waar het voor nodig was ons te slaan. Het was niet eens omgeroepen en het leek alsof de politie het goed vond dat we er stonden omdat ze in het begin alleen maar een oogje in het zijl hielden.
Ik ben erg teleurgesteld in het gedrag van de politie en vind dat ze op een vreemde manier gereageert hebben op iets wat gewoon vredig verliep.