Fitness Seller

Klacht scholieren wegens politie geweld

Alsof die scholieren zulke lieverdjes zijn en zich zo beschaafd gedragen heben.

ze hebben niet die jeugd geslagen die rekken of dingen hebben vernield maar gewoon iedereen die voor huh neus kwam en niet snel genoeg doorliep

vind dat nogal een verschil en bazeer dit op videobeelden.

waarom word er gelijk de wapenstok bijgehaalt...... en ook nog eens geslagen op redelijk rustig demonstrerende jongeren
omdat ze vinden dat ze niet zouden mogen demonstreren?

nee er is echt te veel geweld gebruikt door de politie vind ik
ze moeten ook een beetje tegen verbaal geweld kunnen van de jeugd..

Ik ben voor het instellen van algemene verorderning om al dat rellend gespuis met de harde hand op te sluiten. Standaard na het oppakken hardhandig fouilleren met inwendig onderzoek. Natuurlijk wel met rubberen handschoen, maar dan zonder vaseline... Daarna eenzame opsluiting met om de 30 minuten een knersende pieptoon zodat er geen slaap gevat kan worden. Met een dagelijkse schoonmaaksessie waar gewoon een brandslang erop wordt gezet.

• Topic Starter Topic Starter
En hoeveel scholieren hebben er vandaag klappen gehad? :D

15 ongeveer in amsterdam, maar ook 2 agenten klappen gehad volgens mij eentje zelfs in zijn face gesneden en de hele pijp ( wijk in oud-zuid ) is vernield.

Maar dat vond ik echt te ver gaan auto's, gebouwen vernielen en alles.
Ik vind dat je alleen geweld tegen de overheid mag gebruiken, maar iemand anders eigendommen vernielen gaat te fur.

Ik vind dat je alleen geweld tegen de overheid mag gebruiken, maar iemand anders eigendommen vernielen gaat te fur.

Jij hebt ook echt het IQ van een veldmuis he? "alleen geweld tegen de overheid"....

NEWSFLASH: Geweld is niet goed en zeker in dit soort zaken zwakzinning en onnodig. Dat gaat zeker te vacht.

Als iedereen zoals jij denkt kun je meteen naar de anarchie... je uitspraken verwijzen naar het verstand van een stuk hout.

Mensen met deze mentaliteit mogen per direct een nekschot krijgen, de politie komt alleen maar optreden omdat scholiertjes zich misdragen en dan diit...

15 ongeveer in amsterdam, maar ook 2 agenten klappen gehad volgens mij eentje zelfs in zijn face gesneden en de hele pijp ( wijk in oud-zuid ) is vernield.

Mischien word het maar eens wachten tot de 1e agent een dodelijk schot lost op zo'n scholier , mischien snappen de scholiertjes dan de boodschap.

Nou wou ik eens op msn een constructief gesprek opstarten over, 'het waarom van de staking', met een Nederlandse breezer die me ooit heeft toegevoegd omdat ze me verwisselde met een Nederlandse naamgenoot van mij.

Blokkeert ze mij, jammer nu kan ik niet meer lachen met haar ellelange msn-nickname in de trend van 'dario, jij bent het mooiste paard' "staken was geak, alleen nu blaren op mijn voet" en dergelijke.

Ooit in je opgekomen dat de eigendommen van de staat bekostigd worden van onze belastingcenten?
Jullie moeten nog veel leren. Ik ga voor 2000 uur per jaar voor deze hardleerse kornuiten.

Ik zeg toch dat ik daar niet aan doe, ik ga echt niks vernielen.
Ik zou ook gek worden als dat bij mijn huis gebeurde.
En als er een scholier neergeschoten wordt, dan gaat de hel helemaal los hier.
Als jullie een beetje het nieuws over Amsterdam hebben gevolgd weten jullie wat er dan gaat gebeuren.

Ik zeg toch dat ik daar niet aan doe, ik ga echt niks vernielen.
Ik zou ook gek worden als dat bij mijn huis gebeurde.
En als er een scholier neergeschoten wordt, dan gaat de hel helemaal los hier.
Als jullie een beetje het nieuws over Amsterdam hebben gevolgd weten jullie wat er dan gaat gebeuren.

Volgens mij ben jij een kloon, want je replies slaan echt nergens op. Snap je niet dat de spullen die vernield worden en de mankracht die de politie inzet worden betaald door de burgers?

[Link niet meer beschikbaar]

Haha , zal je maar gebeuren dat je die gastjes voorbij ziet komen en je autoruit eruit slaan. Dat kind zal dan toch een paar kankerklappen krijgen echt de woede bruist gewoon al bij het idee :mad: Zitten overigens ook een paar tussen (die met de ME staan te praten) die wél snappen waar ze voor gekomen zijn.

Mensen met deze mentaliteit mogen per direct een nekschot krijgen, de politie komt alleen maar optreden omdat scholiertjes zich misdragen en dan diit...

PFFFFff geef mij die scholiertjes maar,een nekschot.:rolleyes:

Mischien word het maar eens wachten tot de 1e agent een dodelijk schot lost op zo'n scholier , mischien snappen de scholiertjes dan de boodschap.

Een dodelijk schot,want dan snappen ze de boodschap.:roflol::roflol:
Ja,laten we gewoon iedereen doodschieten die niet luistert.
Dan leren ze het wel af.:roflol::roflol:

[Link niet meer beschikbaar]

Haha , zal je maar gebeuren dat je die gastjes voorbij ziet komen en je autoruit eruit slaan. Dat kind zal dan toch een paar kankerklappen krijgen echt de woede bruist gewoon al bij het idee :mad: Zitten overigens ook een paar tussen (die met de ME staan te praten) die wél snappen waar ze voor gekomen zijn.

''Dominicaanse republiek, swa''? Maak die kinderen eens dood ofzo.

Een dodelijk schot,want dan snappen ze de boodschap.:roflol::roflol:
Ja,laten we gewoon iedereen doodschieten die niet luistert.
Dan leren ze het wel af.:roflol::roflol:

Je snapt de boodschap hier ookal niet: Enkele scholieren gaan steeds hoger in de geweldsspiraal omdat deze geen zin hebben om het doel van staken te gebruiken maar puur gaan voor de relletjes, deze gaan proberen op agenten te jagen en drijven er 1 dan eenkeer in het nauw... hopelijk reikt je intelligentie ver genoeg om het verhaal af te maken.

Je snapt de boodschap hier ookal niet: Enkele scholieren gaan steeds hoger in de geweldsspiraal omdat deze geen zin hebben om het doel van staken te gebruiken maar puur gaan voor de relletjes, deze gaan proberen op agenten te jagen en drijven er 1 dan eenkeer in het nauw... hopelijk reikt je intelligentie ver genoeg om het verhaal af te maken.

Ohh,zeg dat dan eerder.Je hebt gelijk,schiet ze maar dood.:rolleyes:

ma 26 nov 2007, 10:41 | 591 reacties
Agenten en docenten gewond bij leerlingenstaking
AMSTERDAM - UPDATE 18:00 Een puberopstand van stakende scholieren is op tientallen plaatsen in ons land uit de hand gelopen. De ME moest op veel plaatsen ingrijpen. In Amsterdam raakten twee agenten gewond.

De acties waren agressiever dan afgelopen vrijdag. In Amsterdam werd met vuilniszakken, fietsen en eieren gegooid. Verder trokken de 'actievoerders' een spoor van vernieling achter in de wijk de Pijp. De politie arresteerde in Amsterdam 21 scholieren voor openlijke geweldpleging en vernielingen. Een agent kreeg een klap op zijn hoofd, een ander werd verwond met een snee in zijn gezicht.

Burgemeester Job Cohen is zeer ontstemd over de rellen. „Hij heeft er geen goed woord voor over”, aldus zijn woordvoerder. „Op deze manier gooien de scholieren hun eigen glazen in.”

In Tilburg raakten drie docenten gewond toen ze werden belaagd door leerlingen van een andere school. De leraren werden geschopt en geslagen. De politie stelt een onderzoek in naar de daders.

In Panningen (Limburg) raakte een scholiere gewond bij de acties. Ze viel van een muurtje.

Bij de staking van ruim duizend middelbare scholieren in het centrum van Bussum was de sfeer was zo grimmig dat de politie pepperspray en wapenstokken moest gebruiken. Bij het stadhuis liepen jongeren over auto's.

Het treinverkeer tussen Naarden-Bussum en Hilversum heeft veertig minuten stil gelegen door scholieren die op de rails gingen staan. De Hema heeft vanwege de overlast de deuren anderhalf uur moeten sluiten. Er werd met eieren gesmeten, leerlingen namen winkelvlaggen mee en staken prullenbakken in brand. Ook werd (zwaar) vuurwerk in de mensenmassa gegooid en later ook naar de politie.

Op veel scholen zoals het Jan van Egmondcollege in Purmerend zijn de hekken dichtgegaan om te voorkomen dat de pubers toch de straat opgaan. In veel gevallen klommen ze gewoon over het hekwerk heen om te gaan protesteren.

Op het Leidse Stadhuisplein stonden 1000 boze leerlingen die vuurwerk en eieren gooiden. De politie van Leiden greep rond het middaguur in toen er jongeren riepen 'Hamas Hamas, joden aan het gas', zo meldt het Leidsch Dagblad op de site. Ook werd een hekwerk uit de grond gewrikt. Verder werd een winkelruit ingegooid. Twintig agenten slaagden erin vier arrestatie te verrichten.

Zo'n 2.000 scholieren gingen de straat op in Alphen aan den Rijn. De politie had vijf busjes met ME achter de hand. Het nieuwe Scala College is bestormd, want daar mochten de leerlingen niet weg.

In Hoorn verrichte de politie drie aanhoudingen tijdens de scholierenstaking. Hier waren ongeveer 150 leerlingen de straat op gegaan. Ook hier waren behalve de scholieren ook jongeren aanwezig die de confrontatie zochten met de politie en strafbare feiten pleegden. Daarom werden ook in Hoorn mensen opgepakt. Een jongen werd aangehouden voor een poging een parkeerautomaat met vuurwerk op te blazen. Ook gingen ramen aan diggelen bij het station en werd vuurwerk afgestoken.

in Rotterdam voeren leerlingen van verschillende scholen actie op de Coolsingel. Enkele honderden jongeren hebben zich daar maandag verzameld.

Op het Lauwers College in Buitenpost drukten actievoerende leerlingen op het brandalarm om iedereen naar buiten te krijgen. Vanaf het plein trok een grote groep door het dorp. In Heerenveen werden arrestaties verricht.

Ook in de regio Rotterdam en de Drechtsteden zijn stakingen gaande van scholieren. Onder meer in Brielle, Capelle aan den IJssel, Spijkenisse en Dordrecht hebben zij de schoolbanken verlaten.

Ruim 200 protesterende scholieren kwamen in Den Haag bijeen voor het gebouw van de Tweede Kamer. Enkele leerlingen op het Plein gooien eieren naar de hoofdingang van de Tweede Kamer. De ME dreef de scholieren uiteindelijk uiteen.

Ook in Velsen en Haarlem gingen leerlingen de straat op. In Haarlem werden raddraaiers gearresteerd. In Hoofddorp werd een ruit van een bibliotheek ingegooid en één scholier gearresteerd.

In Alkmaar werd op het Canadaplein gestaakt. Er werden dertien relschoppers aangehouden. De aanhoudingen waren onder meer voor het opblazen van een putdeksel, het vernielen van een raam van een auto, baldadigheid en het slaan en beledigen van politieagenten. Volgens de politiewoordvoerder liepen niet alleen stakende scholieren mee, maar ook jongeren die uit waren op een confrontatie met de politie en strafbare feiten pleegden.

De sfeer in Ede was volgens Omroep Gelderland 'rellerig'. De politie hield ook een aantal vandalen in Amersfoort aan.

Ook bij het Hillesum College in Deventer verlieten groepjes studenten de school. Het college heeft al gezegd dit als ongeoorloofd verzuim te beschouwen.Scholieren in Apeldoorn voerden eveneens actie. In Zwolle, Deventer en Hengelo werden acht scholieren gearresteerd. De directie van OSG in Hengelo geeft 'de media' de schuld van het eiergooien. De media zouden de scholieren op het idee gebracht hebben.

In Zeeland is het onrustig in Goes, Middelburg en Terneuzen . In Goes is opgeroepen om vanmiddag te demonstreren op de Markt.

Leerlingen van het Cambreurcollege in het Brabantse Dongen liepen alle vestiging af om medeleerlingen op te pikken. De leerlingen klommen zelf over de afgesloten hekken.

In Breda-Noord richtten stakende jongeren kleine vernielingen aan maar er werden geen aanhoudingen verricht.

150 scholieren in Roosendaal stonden voor het stadhuis. Enkele drongen naar binnen en richtten vernielingen aan. Eentje werd aangehouden.

Leerlingen in Oosterhout richtten vernielingen aan op straat; een aantal auto's werd beschadigd, ook werd straatmeubilair vernield. Daar zijn geen arrestaties verricht.

Bron: Telegraaf

Politie biedt excusses aan scholieren aan:

ma 26 nov 2007, 17:56 | 86 reacties
Excuses politie aan scholieren Middelburg
Middelburg - De politie in Middelburg biedt scholieren excuses aan voor het geweld waarmee vrijdag een protest tegen de 1040-lesurennorm is beëindigd. Dat heeft korpsbeheerder Koos Schouwenaar maandag gezegd.

Direct na de actie stelde de politie een onderzoek in naar het geweld. Een van de eerste resultaten van dat onderzoek is dat de politie in enkele gevallen te hard heeft opgetreden tegen de scholieren. Agenten gingen de stakers met wapenstokken te lijf.

Zolang het onderzoek nog niet af is, wordt geen actie ondernomen tegen betrokken agenten.

Tien scholieren hebben afgelopen weekeinde een klacht ingediend over de manier waarop ze door de politie werden behandeld. Enkele leerlingen meldden zich vrijdagmiddag al ziek op school, omdat ze naar eigen zeggen te hard in hun maag waren geslagen.

In Middelburg is dinsdag een extra raadscommissievergadering over het politieoptreden. PvdA en GroenLinks hebben vragen aan het college van burgemeester en wethouders gesteld.

Wahaha gewelidig filmpje, had hem nog niet gezien.
Zie die jongen op het begin staan met zijn rotkop toen ik nog op het Montesorri lyceum zat ( daar komen zowat al die kinderen vandaan oop het museum plein ) had ik altijd ruzie met die puistenkop en zijn vriendjes.
En jullie moeten niet zo zeuren alsof jullie niks afgereld hebben in jullie tiener tijd.

Terug
Naar boven