MuscleMeat

Klein bobbeltje elleboog na overstrekking

Gijsderoo

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m83
Massa
88kg
Vetpercentage
6%
Deze week was ik een beetje aan het ouwehoeren op school met een gozer die nogal goed in judo is en hij klemde mijn linkerarm in een overstrekte positie en deed dit nogal lomp. Toen mijn arm overstrekte, dus de tegenovergestelde kant op hoorde ik een knak en kreeg ik in de buurt van mijn elleboogaanhechtingen die vanaf je elleboog naar de onderarm lopen een klein vreemd bobbeltje en werd het dik en blauw. Het deed een beetje pijn, maar na een dag deed het geen pijn meer. Diezelfde dag nog rug en trapezius getraind, nergens last van. De dag erna borst en toen begon het weer pijn te doen en werd het weer wat dikker en zette het op. Nu heb ik het rust gegeven, en doe ik geen drukoefeningen meer. Maar ik heb geen idee wat het nou precies is. Het is een klein bobbeltje in de buurt van mijn aanhechtingen.
Ik ben bij de huisarts geweest, die dacht dat het een ontsteking of dergelijke was. Ik ga deze week naar de fysio maar ik maak me er nu toch zorgen om.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt

Hier een afbeelding btw [Link niet meer beschikbaar]
het zit dus op deze hoogte, je ziet ook dat het een beetje dikker en wit is

Gescheurde aanhechting?

Kan bij overstrekken vrijwel onmogelijk scheuren aan die zijde. Waarschijnlijk ontsteking van het trauma, er zit een beschadiging en dat roept een ontstekingsreactie op. Dus huisarts zit wel goed.
Het is niet verstandig zo blessures op te lopen. Als hij echt goed in Judo was had hij wel wat beheerster mogen doen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Kan bij overstrekken vrijwel onmogelijk scheuren aan die zijde. Waarschijnlijk ontsteking van het trauma, er zit een beschadiging en dat roept een ontstekingsreactie op. Dus huisarts zit wel goed.
Het is niet verstandig zo blessures op te lopen. Als hij echt goed in Judo was had hij wel wat beheerster mogen doen.

Ja, dat was ook het probleem. Het was niet bepaald beheerst. Maar wat kan je me aanraden, die plek niet belasten en rust geven?

Ja, dat was ook het probleem. Het was niet bepaald beheerst. Maar wat kan je me aanraden, die plek niet belasten en rust geven?

Dat weet jij het best, beoordeel wat je voelt. Rust is goed, dan herstelt het wel. Maar als trainen lukt, moet je dat misschien doen. Te lang eruit is niet wenselijk. Gewoon beheerst door trainen versnelt het herstel soms.
Net hoe het voelt. Als het pijn doet zou ik even rusten of rustiger aan doen, totdat het vrijwel hersteld is, zodat je het niet verder kapot maakt. Ga maar op je gevoel af.

Misschien wat masseren met een zalf. Warm houden, bij te grote zwelling koelen en evt. inpakken. Beetje de standaard blessure behandeling. Rustig aan weer beginnen. En niet meer onbeheerst knokken, in ieder geval niet zo dat je blessures oploopt. Vooral niet onnodige, is altijd jammer.

Laatst bewerkt:
eerst en vooral die kerel is GOED meppen en dan gwn niet belasten mss zalfje op smeren en dan zal dat ne n tijdje bel beteren

Dat weet jij het best, beoordeel wat je voelt. Rust is goed, dan herstelt het wel. Maar als trainen lukt, moet je dat misschien doen. Te lang eruit is niet wenselijk. Gewoon beheerst door trainen versnelt het herstel soms.
Net hoe het voelt. Als het pijn doet zou ik even rusten of rustiger aan doen, totdat het vrijwel hersteld is, zodat je het niet verder kapot maakt. Ga maar op je gevoel af.

Misschien wat masseren met een zalf. Warm houden, bij te grote zwelling koelen en evt. inpakken. Beetje de standaard blessure behandeling. Rustig aan weer beginnen. En niet meer onbeheerst knokken, in ieder geval niet zo dat je blessures oploopt. Vooral niet onnodige, is altijd jammer.

Ja, is inderdaad jammer. Het doet geen pijn, het is een beetje dikker dan bij de andere elleboog en er zit nog steeds een hard bultje. Als ik er op druk is het niet eens echt pijnlijk, en gister ook pijnvrij rug, biceps getraind en af en toe ingesmeerd met een zalfje. Ook als ik weer diezelfde beweging maakt die toen fout ging knakt het heel lichtjes, lijkt wel alsof er iets verplaatst is of klem zit. Want bij de overstrekking hoorde ik ook een duidelijke knak en toen werd het in een keer dik en blauw. Het lijkt wel een soort van irritatie of kleine ontsteking, alleen ik wil graag weten wat het precies is. Ik hoop morgen een afspraak bij de fysio te kunnen maken, want ik wil niet dat het in de toekomst me training gaat belemmeren.

Waarschijnlijk wat kraakbeen dat beschadigd is of het kapsel om het humero-ulnaire gewricht heen. Kan evt. ook een bot kneuzing zijn. Zit er dik in dat de regio in een ontstekingsfase zit.

Meestal herstellen zulk soort dingen goed, maar ik zou toch maar even niet te enthousiast strekken. Je provoceert het er alleen maar mee.

Succes morgen bij de screening bij de fysio. Die kan je waarschijnlijk ook gelijk op weg helpen met een therapieplan!

EDIT: Ik zie dat het al een tijdje geleden is, wat was de uitkomst van de fysiotherapeut? En hoe gaat het nu met de blessure?

De fysio zei dat het een irritatie was bij het botje en zei dat ik rustig aan moest doen, maar het doet ook helemaal geen pijn maar het zit er nog wel. Heb rustig aan gedaan en trainen en heb het wat lichter belast, geen pijn of wat dan ook. Ga volgende week weer langs om even te laten checken. Maar het zou inderdaad ook een irritatie van kraakbeen of dergelijke kunnen zijn. Maarja, het gaat opzich wel goed.

Terug
Naar boven