Thx voor alle reacties
Hm dus ik doe het niet goed.
Zou wel meer willen/moeten eten maar ja moet altijd vroeg op dus dan weet je het wel [snel naar het werk]
Om nou eerst eten te maken daar neem ik de tijd niet voor
Ben nog wel eens een tijdje begonnen met havermout smorgens maar heb niet echt een idee wat je allemaal kan eten zo tussendoor.
stuur rustig tips op.
Oja mijn vrouw vind het maar niks dus daar hoef ik niet van te verwachten dat zij achter alle maaltijden staat[heb een neef die heeel breed is en dat vind zij weer niks]
Maar iets gespierder en het ene randje weg zou voor mij voldoende zijn
Ben nu 81 kg woog 20 jaar lang 74kg maar laatste 2 jaar meer kg erbij
Vet is rond de 18% licht dalend en spiermassa is licht stijgend
Dus dat kan nog beter
Maar ben ook weer bang door meer te eten wel zwaarder te worden zonder dat het spieren word maar het op buikhoogte blijft hangen.[ps rest van de mannen in mijn familie hebben allemaal een beste buik]
Vandaar dat ik dat probeer tegen te houden.
Ben altijd slank geweest maar het gaat nu aan mijn buik zitten.
Kan dat ook komen door extra innemen van Mammoth 2500.[probeer bier drinken ook al flink te minderen]
Dus geef maar een reacties of tips
Oja voedingsschema lijkt mij best moeilijk om het dus goed te doen
alvast bedankt allen
Ten eerste, je wilt wat...daar moet je wat voor doen. Dat je vroeg op moet is een k*t smoes om te zeggen dat je dan niet goed kunt eten. Zijn genoeg mensen met een baan die om 6 uur begint en als je wat wilt, moet je er de tijd voor nemen. Voor een gezond/bewust leven dus ook.
Het is belangrijk gezond te eten. Je moet niet bang zijn dat alles naar je buik gaat. Alles in balans brengen, ik neem aan dat je niet hele dag gaat lopen snacken en vervolgens op je luie ass zitten... je wilt zelf werken aan je lichaam, maar dan moet je het wel even de tijd geven.
Belangrijk is;
- Eet regelmatig
- ONTBIJT!, tussendoortje,lunch,tussendoortje,avondeten.. dus proberen om de 3 uur sowieso wat te eten om je stofwisseling hoger te houden en je lichaam te wennen dat het meer voeding binnen krijgt zodat deze niet in hongerstaking gaat.
- Eet gezonde dingen; goede eiwitrijke producten (kip,kalkoen,eieren,vis,magere kwark,huttenkase..etc) + goede "complexe" koolhydraten (volkorenbrood,brinta,groentes,etc.) en niet te vergeten vetten!!! (goede olieën... van vis,olijven,noten,kokos..etc)
- Praat met je vrouw hierover wat je wilt, gezonder eten is sowieso belangrijk en ik geloof best dat ze hier achter zal staan. Vertel haar wat je doelen zijn en dat je niet van plan bent een bodybuilder te worden.
- Denk ook aan je zelf, waar voel JIJ je lekkerder bij?
- Wacht even met al die shakes en andere sups, begin eerst maar even goede info te verzamelen over wat goed eten inhoudt... en daar maar eens mee te beginnen.
- Vergeet de weegschaal op het moment en kijk in de spiegel naar je vooruitgang.
Blijf lekker sporten, maar wees niet té enthousiast...dat werkt averechts. Werk aan een goed trainschema, waar je ook echt wat aan zult hebben, vraag desnoods hulp hier hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Suc6.