AndroidHealthClinic

Klein vetrandje

Dus zo zie je maar weer dat zo'n meting heel wat anders aangeeft dan de weegschaal. Je merkte zelf al aan je broeken/riem dat je wel bent afgevallen. In iedere geval ook in vet% wat je aan gaf, want je merkte meer spiermassa te hebben. :thumbs::)

Ga gewoon door, je bent goed bezig qua sporten en beter eten. Alles gaat niet in 1 keer en heeft zijn tijd nodig. Ik wens je een goede vakantie toe, geniet ervan...en let gewoon wat op de biertjes en snacks en fiets er wat naast...en pak het na je vakantie gewoon weer op :thumbs:

Groetjesss! :)

• Topic Starter Topic Starter
Hoi Jen,

Ja heb wel iets aan spieren gekregen maar hoop niet omdat ik nou veel cardio doe dat ik alles weer aan het afbreken ben.
Okee het randje wordt dunner maar ondaks dat viel mij die 23.4 % erg tegen zeker omdat ik mij niet dik vind.
Iedereen vind het ook gek als ik zeg dat ik op mijn 'lijn' let. [dus soms dingen afsla]
Deze week nog een paar dagen aan het werk en dan vakantie.maar vanavond lekker alleen thuis dus kan lekker mijn gang gaan dus ga lekker een stuk fietsen.een uurtje of 2 als me dat lukt maar dit omdat het inplaats van mijn training is
Vorige week een nieuwe[goeie] fiets gekocht zodat ik nu kan proberen om ook naar mijn werk te gaan als mogelijk is.
en gewoon wat fietsen om wat cal te verbranden.
Dus lekker af en toe even op de fiets in mijn vakantie.
Probeer ook mijn 'drinkmaatjes'/loopmaatjes mee te krijgen dus zij zouden de fietsen ook mee nemen.
Dat is dan ook weer beter dan 3 A 6 km hard te lopen.
Maar de tijd zal het leren of het allel wat minder word.

Groetjes
Andre

Hoi,

Ik heb niet de hele topic gelezen, maar een beetje door gebladerd :). Maar waarom ga je niet jezelf verdiepen in de materie? Ik zou als ik jou was het boek burn the fat feed the muscle lezen. Er staat enorm veel nuttige informatie in.

Er staat bijvoorbeeld in hoe je vet kunt verliezen met minimale spierafbraak. Want geloof me, spiermassa verliezen is echt nadelig voor je vetverlies doel. Het is maar een idee hoor, het zal je in ieder geval veel tijd, moeite, en spiermassa schelen. :)

Hoi Andre,

Als ik jou was zou ik niet téveel cardio gaan doen, dan is het inderdaad goed mogelijk dat je lichaam spieren gaat verbranden om aan z'n energie te komen. Beter dan wat korter cardio.

Tip van AGS, is zeker een goede.
Het is een PDFboek "Burn the fat feed the muscles". Als je die eventueel zou willen hebben, stuur me ff een PM.

Groetjes Jen.

Als ik jou was zou ik niet téveel cardio gaan doen, dan is het inderdaad goed mogelijk dat je lichaam spieren gaat verbranden om aan z'n energie te komen. Beter dan wat korter cardio.

Ik dacht net dat je daarvoor meer proteïne inneemt om dat tegen te gaan. Als ik hier een paar topics lees over cardio en cutten zie je toch regelmatig dat ze een redelijke kcal verbranding vragen.

Terug van vakantie.
Gelukkig niet aan gekomen [77.6 en vet op 18% ]
Dus nu maar weer trainen oppakken en weer kijken of er nag wat van af kan
wil nog 3 kg er af trainen met behoud van spieren
in de vakantie om de dag een paar uur gefiets goed voor conditie en om de gezelligheid biertjes er af te trainen.
nu maar kijken of de bekende buikrandje nog iets kan minder.
Ps onzag voor de mensen die hem beneden de 10% krijgen

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar weet iemand hoe het zit met ontbijtgranen als ontbijt? Ik noem producten van de Kellog's of Muslie met yoghurt? Ik neem dit namelijk iedere ochtend met een goede hoeveelheid melk? Kan ik dit aanhouden? of kan ik beter mijn ontbijt wijzigen?

Terug van vakantie.
Gelukkig niet aan gekomen [77.6 en vet op 18% ]
Dus nu maar weer trainen oppakken en weer kijken of er nag wat van af kan
wil nog 3 kg er af trainen met behoud van spieren
in de vakantie om de dag een paar uur gefiets goed voor conditie en om de gezelligheid biertjes er af te trainen.
nu maar kijken of de bekende buikrandje nog iets kan minder.
Ps onzag voor de mensen die hem beneden de 10% krijgen

Zo nu weer terug! Leuke vakantie gehad? :rolleyes: :)
Suc6 met het doortrainen :thumbs: We horen wel van je! :)

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar weet iemand hoe het zit met ontbijtgranen als ontbijt? Ik noem producten van de Kellog's of Muslie met yoghurt? Ik neem dit namelijk iedere ochtend met een goede hoeveelheid melk? Kan ik dit aanhouden? of kan ik beter mijn ontbijt wijzigen?

Rotzak, nee niet echt het juiste topic nee. Je kunt er beter zelf nu 1 aanmaken of het plaatsen in een topic wat gaat over ontbijt. Nu gooi je wat in de ring wat niks te maken heeft met het verhaal van Andre.

Over je vraag; je hebt ontbijtgranen en je hebt zogenaamde ontbijtgranen, daar versta ik onder de bewerkte ontbijtjes waaronder die van Kellog's. Zit vaak ook heel veel suiker in. Beter verse granen met gedroogde zaadjes/vruchtjes met oa haver,lijnzaad,tarwe,etc. Maar goed, als je hier verder op in wilt gaan..plaats dan AUB een nieuw topic of plaats je vraag ergens anders.

Heb zowat hetzelfde probleem, maar daar komt nog eens bij dat ik ploegenarbeider ben, vroege, late en nacht.
Dus, voor mij zijn dit heel onregelmatige uren.

Hoe moet ik dit klaarspelen, of is dit niet mogelijk met deze job?

ik zie het probleem niet met onregelmatige uren...je slaapt toch gewoon evenveel dat etmaal, en je eet toch ook evenveel...?

Heb zowat hetzelfde probleem, maar daar komt nog eens bij dat ik ploegenarbeider ben, vroege, late en nacht.
Dus, voor mij zijn dit heel onregelmatige uren.

Hoe moet ik dit klaarspelen, of is dit niet mogelijk met deze job?

Best lastig, want je geeft je lichaam geen regelmaat. Je lichaam is voordurend door de war qua tijden hoe je leeft. Het is ook niet zo gezond voor je lichaam, maar dat is de keuze die je maakt.

Het enige wat je kunt doen, om toch nog wat gezond te leven is een gezond voedingsschema voor je zelf te maken en daar aan houden zodra je opstaat, of dit nou de ochtend,middag of avond is.

up date

weer iets er af
Conditie zeer goed.

76kg [iets minder dus]
17,5 % vetpercentage
54,9 lichaamswater
spiermassa 60,1
BMR 1850
Botmassa 3,1
Visceraal vet 6
Zelf gewogen maar wel met een goeie weegschaal en voor het avond eten
Dit alles na minder sporten maar wel op de fiets naar het werk
2X sporten [ivm weinig tijd]
gaat nu iets langzamer maar nog 2 kg te gaan en dan moet het voldoende zijn
Straks wat meer tijd nemen voor de buik oefeningen en dan word het vast wat strakker
verbrand nu wel met sport zo'n 1700 cal./700cal bij niet sporten per dag
maar ga lekker verder
resutaat is zichbaar en daar doe je het voor

ik zie het probleem niet met onregelmatige uren...je slaapt toch gewoon evenveel dat etmaal, en je eet toch ook evenveel...?

Je heb zelf klaarblijkelijk nooit onregelmatige uren gewerkt, lichamelijk en geestelijk moet je je constant aanpassen. Dan is er ook nog altijd de dag/nacht dat je wisselt van dienst, het lichamelijk weer aanpassen aan de nieuwe tijd die je naar bed gaat en opstaat.

Zo kort door de bocht als jij het neerzet is het absoluut niet, er komen een hoop andere factoren bij kijken.

Zoals pilates al schreef, kun je met voeding een hoop goed maken.

up date

weer iets er af
Conditie zeer goed.

76kg [iets minder dus]
17,5 % vetpercentage
54,9 lichaamswater
spiermassa 60,1
BMR 1850
Botmassa 3,1
Visceraal vet 6
Zelf gewogen maar wel met een goeie weegschaal en voor het avond eten
Dit alles na minder sporten maar wel op de fiets naar het werk
2X sporten [ivm weinig tijd]
gaat nu iets langzamer maar nog 2 kg te gaan en dan moet het voldoende zijn
Straks wat meer tijd nemen voor de buik oefeningen en dan word het vast wat strakker
verbrand nu wel met sport zo'n 1700 cal./700cal bij niet sporten per dag
maar ga lekker verder
resutaat is zichbaar en daar doe je het voor

1700:eek: cal op een trainings dag en 700 cal:eek: op een rustdag kan nooit kloppen. als je 24 uur slaapt dat zit je al boven de 1500 :ocal

Hallo Adil,

Wat ik bedoel is wat je verbruikt aan sport. Dat is dan bij trainingsdag 1700 totaal [fietsen + trainen] en 700 cal als ik niet ga trainen maar wel fietsen ga op een dag.
en bij rust heb ik ongeveer 1850 nodig.

Hallo Adil,

Wat ik bedoel is wat je verbruikt aan sport. Dat is dan bij trainingsdag 1700 totaal [fietsen + trainen] en 700 cal als ik niet ga trainen maar wel fietsen ga op een dag.
en bij rust heb ik ongeveer 1850 nodig.

:p mijn fout ik las het niet goed

Lose de Mammoth, je wilt vet verliezen maar propt jezelf met carbs vol?? Ideaal voor iemand met het postuur van een paling maar niet voor mensen met aanleg voor zwembandjes.
Meerdere malen (6 of 7 x) per dag gezond eiwitrijk eten, en de overtollige kcal. dumpen (500 kcal. per keer) met cardio. Op deze manier haal je wel je voedingsstoffen voor je spiertjes binnen maar verlies je je extra kcal. die je niet wilt ivm vetopbouw. Cardio na de krachttraining, of op lege maag op niet-trainingsdagen. Hou je vetpercentage bij ivm opvoeren of minderen (ivm spierverlies) van je cardio.

ja ja ik weet [maar thx voor de opmerking]
Ik was daar ook mee gestopt en leg mij ook even toe op het randje [buik is nu al bijna plat]
Maar doe ook wel genoeg hoor
Vandaag bijv. naar het werk minimaal 700 cal er af.op de fiets dus.
nu even niet erg druk dus wat minder traplopen dus een gewone dag wat verbruik betreft.
Vanavond trainen en daarna meestal een uur cardio er achter aan dus bij elkaar toch wel 1700 cal. er af
en dat 2 A 3 keer per week
Daar tussen alleen het fietsen mits het redelijk weer is want bij slecht weer ook fietsen terwijl er 2 auto's voor de deur staan is ook een beetje zot.
En wat fitness betreft gewoon lekker zwaar trainen om je lijf op pijl te houden dus zwaar maar niet extreem zwaar.
Probeer tussendoor nu wel wat te nemen maar mijn echtegenoot vind dan bijv. s' avonds later een bak kwark nemen weer onzin
Dus dat zit dan niet erg mee.
En dat Mammoth had ik een tijdje maar om wat zwaarder/gespierder te worden zodat het trainen wel zin zou hebben.
Maar ja later het accent gelegd op een bandje weg werken dus niet meer gebruikt
en proberen op het eten te letten iets meer maar wel kijken wat ik eet etc

ja ja ik weet [maar thx voor de opmerking]
Ik was daar ook mee gestopt en leg mij ook even toe op het randje [buik is nu al bijna plat]
Maar doe ook wel genoeg hoor
Vandaag bijv. naar het werk minimaal 700 cal er af.op de fiets dus.
nu even niet erg druk dus wat minder traplopen dus een gewone dag wat verbruik betreft.
Vanavond trainen en daarna meestal een uur cardio er achter aan dus bij elkaar toch wel 1700 cal. er af
en dat 2 A 3 keer per week
Daar tussen alleen het fietsen mits het redelijk weer is want bij slecht weer ook fietsen terwijl er 2 auto's voor de deur staan is ook een beetje zot.
En wat fitness betreft gewoon lekker zwaar trainen om je lijf op pijl te houden dus zwaar maar niet extreem zwaar.
Probeer tussendoor nu wel wat te nemen maar mijn echtegenoot vind dan bijv. s' avonds later een bak kwark nemen weer onzin
Dus dat zit dan niet erg mee.
En dat Mammoth had ik een tijdje maar om wat zwaarder/gespierder te worden zodat het trainen wel zin zou hebben.
Maar ja later het accent gelegd op een bandje weg werken dus niet meer gebruikt
en proberen op het eten te letten iets meer maar wel kijken wat ik eet etc

Je doet het verder goed hoor.
Bak kwark is toch wel verstandig in de avond, zeker als je die avond traint. Dan kunnen je spieren hierop teren terwijl je slaapt om zich te herstellen.

En ook zonder mammoth heeft het trainen wel zin in combi met cardio. Als je geen KT zou doen naast je cardio dan zou je meer spiermassa verliezen dan als je KT erbij blijft doen.

Aankomen in spiermassa en afvallen in vet% is moeilijk en volgens vele niet mogelijk. Het is of of.. en als ik jou was zou ik gewoon door blijven gaan met KT + cardio en zodra je het vetrandje totaal kwijt bent doorgaan met KT en cardio wat minder. Hiernaast wel weer blijven letten op je voeding. Op zich zijn supplementen niet altijd meteen nodig en zeker niet in het begin, je kan veel uit je voeding halen.

Terug
Naar boven