AndroidHealthClinic

Klein vetrandje

• Topic Starter Topic Starter
weer 1 week verder.
Ben toch maar even weer wezen wegen en er is weer wat af.
Ondanks iets meer eten doet iets meer trainen toch wat cal. verbranden.
Zat op 79.9 ben nu 77,6 kg
19% is nu 18 % [dus gaat iets beter er uit zien de percentage dan]
spiermassa was 61,5 en is nu 60,3 dus terug bij af.[is even 62,5 geweest]
Wel jammer dat je dan ook weer gelijk spiermassa verbrand.
Maar ga de goeie kant op.
Kan nog 1.5 week goed trainen maar dan met vakantie.
Na die tijd maar kijken of ik niet meer vet kan verbranden door kracht training en wat minder cardio
Maar ja wil dan ook niet aankomen door te weinig cardio te doen dus maar even kijken hoe ik dat even aanpak.
groetjes
Andre

weer 1 week verder.
Ben toch maar even weer wezen wegen en er is weer wat af.
Ondanks iets meer eten doet iets meer trainen toch wat Calorie. verbranden.
Zat op 79.9 ben nu 77,6 kg
19% is nu 18 % [dus gaat iets beter er uit zien de percentage dan]
spiermassa was 61,5 en is nu 60,3 dus terug bij af.[is even 62,5 geweest]
Wel jammer dat je dan ook weer gelijk spiermassa verbrand.
Maar ga de goeie kant op.
Kan nog 1.5 week goed trainen maar dan met vakantie.
Na die tijd maar kijken of ik niet meer vet kan verbranden door kracht training en wat minder cardio
Maar ja wil dan ook niet aankomen door te weinig cardio te doen dus maar even kijken hoe ik dat even aanpak.
groetjes
Andre

Netjes hoor, je bent goed bezig!
Misschien idd wel beter om wat meer krachttraining te gaan doen, om je spiermassa nog wat meer te trainen. Spiermassa heeft ook meer energie nodig voor de verbranding dan vet. En met krachttraining verbruik je ook aardig wat.

Maar als ik het zo lees, klinkt het goed... je bent echt goed gemotiveerd :thumb:! Nu moet je toch wel verschil gaan zien in de spiegel lijkt me, of nog steeds geen veranderingen...ook niet bij het "vetrandje". Merkt je vrouw het?

Lekker op vakantie zo, waar ga je heen en voor lang?

Hallo Jen,

Ja zie wel wat verandering.Mijn riem moet iets strakker en het 'randje' word wel iets dunner dus daarom ga ook ook door.
Maar stop bij 75 kg denk ik en maar kijken of ik door meer krachttraining dan nog even door kan gaan en dat er dan nog iets aan vet er af gaat.
echt laag zal ik toch wel niet komen dus ga ik straks me ook weer toe leggen op meer krachttraining.
En dat komt ook beter uit want de eerste aanvaring is al weer geweest omdat ik te veel sport zij het op de sportschool en daarna ook thuis nog de cardio dus dat kan ik dan laten vallen.
Moet wel zeggen dat het beetje biceps wat ik had ontwikkeld niet zichtbaar kleiner is geworden en nog steeds hard is [had ik vroeg nooit]
Maar het niet te vergelijken met de echte bodybuilders.
Maar voor mij genoeg wie weet komt er nog wat bij.
Tja en met vakantie word er niet gesport maar misschien ga ik dan wel kijken of ik met mijn oude drinkmaatjes mee kan lopen zodat ik toch nog wat beweging heb.
Wij gaan 4 weken maar een paar dagen zit ik nog thuis en de dames op de camping dus dan ga ik uiteraard nog wel even trainen.[dan heb ik zeker alle tijd]
Oja camping betekend bij ons wel 5sterren en je moet het zien als ons 2e huis met alles er op en er aan.
Maar het is voor kids dus net geen sportschool er bij dat is nou weer jammer.
En wil daar ook niet naar een sportschool want denk niet dat mijn wederhelft dat leuk zou vinden [het zij zo]
Maar eerst nog 2 weken gewoon zo door gaan en we zullen dan kijken hoe het vet percentage er voor staat.
Groetjes en geniet van het mooie weer
ga straks lekker effen zonnen op mijn prive terras

Andre

je hebt zeker gemeten op zo een electro ding :roflol: je verliest meer spiermassa per week dan vet massa ...

Meet elke keer zelfde tijd en nog wel op een weegschaal[lijkt mij op zich wel een goeie]
Ik weet ook wel dat het vast niet mijn preciese vet perc. zal zijn maar ja dan moet iemand het gaan meten.
Maar het is voor mij een indicatie en als ik wat van mijn randje weg kan krijgen en verder plezier in mijn sport heb vind ik het wel goed.
Misschien ga ik nog eens het goed laten meten op mijn werk want daar zitten als ik het begrepen heb ook sportbegeleiders die dat kunnen en echt een vet meting doen [maar eens bellen na de vakantie.
Maar ik zit op een unieke plek en niet in het hoofdgebouw anders ging ik daar ook wel sporten.
Ps moet gewoon iets lager worden maar hoef niet echt na 8% daar mag ik alleen over dromen haha

Meet elke keer zelfde tijd en nog wel op een weegschaal[lijkt mij op zich wel een goeie]
Ik weet ook wel dat het vast niet mijn preciese vet perc. zal zijn maar ja dan moet iemand het gaan meten.
Maar het is voor mij een indicatie en als ik wat van mijn randje weg kan krijgen en verder plezier in mijn sport heb vind ik het wel goed.
Misschien ga ik nog eens het goed laten meten op mijn werk want daar zitten als ik het begrepen heb ook sportbegeleiders die dat kunnen en echt een vet meting doen [maar eens bellen na de vakantie.
Maar ik zit op een unieke plek en niet in het hoofdgebouw anders ging ik daar ook wel sporten.
Ps moet gewoon iets lager worden maar hoef niet echt na 8% daar mag ik alleen over dromen haha

Weegschalen kloppen niet met het berekenen van je vet%. Ga er naakt op staan en drink eens een glas water, zie je het verschil al meteen. Het beste is dit te laten meten door je huisarts of op de sportschool met een huidplooimeter. Zo kun je een ook een goed beeld geven of je aan het afvallen bent in spiermassa of niet en een schema hiervan maken.

Aangezien het nu lijkt dat je meer spiermassa kwijt raakt, is het verstandiger wat minder cardio te gaan doen en dan wat meer Krachttraining op pakken + goed eten. Maar meer en beter eten was je ook al mee bezig :D. :thumbs:

Hoi Jen,

Ja ik weet het de weegschalen is voor mij een indicatie en dus de echte percentage is niet helemaal bekend.
Zal dus eens gaan kijken waar ik dat zou kunnen doen.
Misschien kan het hier op mijn werk dus dat zal ik even navragen[maar dat doe ik na de vakantie even denk ik]
Want ga er van uit dat dat ik dan toch ook weer iets anders moet gaan trainen.
Nu nog 1,5 week en dan vakantie en dan even wat rustiger aan doen.
Heb het ook druk thuis dus even wat minder trainen al heb ik gisteren nog wel even 75 min. cardio thuis gedaan.
Maar laat jij het op de spostschool meten of doe jij het zelf als je wil weten of hij lager is geworden?

Andre
Oja jen leuke foto

Haha.neen mijn drinkmaatjes zijn van het soort drinken en de volgende dag een rondje hard gaan lopen.
Maar ik ben niet zo'n loper meer fietsen/cross. en heb vorig jaar wel mee gelopen elke ochtend maar daarna komt het er niet meer van.
Maar wie weet neem in elk geval mijn schoenen mee maar heb wel een achterstand wat loopconditie betreft.
Oja zal dus proberen het iets minder gezellig te maken dus wat minder kratjes er door heen te jagen [hm wel jammer]

update
ma 7-7 gemeten
ivm drukte weinig kunnen trainen maar toch nog even gemeten[en na een feestdag]
77.7 kg [was 7.6] kg
vet is 17,7 % was 18%
spiermassa was 60,3 en is nu iets hoger 61,5
gisteren 75 fitness-10 min warming up [fietsen] en als cardio 60 fietsen [65o cal verbrand] en daarna nog even 2 km hard gelopen
Oja 'vetrandje' word al flink minder nu nog de boel strak trekken [trainen]nu dus een heel klein randje over.
dus nog even doorgaan en hopen ik het onder controle kan houden.
Oja gemeten op de zelfde tijd als altijd en met een weegschaal
En als als goed gaat komen ze donderdag mijn vet meten zo als het hoort ben benieuwd hoe groot het verschil is met de weegschaal.

tot laterrr

Vet is gedaald, spiermassa is up... :thumbs: en daarnaast merk je zelf dat het "vetrandje" ;) minder word.:)

Ben benieuwd of het Donderdag ook zo ong. is als je het "echt" laat meten ipv een weegschaal!

Suc6:thumbs:

slecht nieuws

Meting gedaan en dan zie je het verschil met de weegschaal [van uit gaande dat het een goeie meting was en daar leek het wel op]
Maar de cijfers vielen tegen dus mij vetperc.was hoger dan ik dacht.
Dus maar kijken of ik na de vakantie er weer mee aan de slag kan
Snap het niet ben dun met nog een klein vetrandje rond mijn buik en dan op zoveel procent zitten.
Volgens mij zit er geen vet op mijn lijf als ik nog eens 5 A 10 % naar beneden zou willen.
Ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel % het was geweest in het begin toen ik 3 randen boven elkaar had zitten.
Nou eerst vakantie [nieuwe fiets mee] dus maar kijken hoe dat gaat en wie weet dan ook nog flink op de fiets.
Oja hier de gemeten cijfers [voel mij er gewoon dik bij]
Uitslag gegevens:
Leeftijd: 43
Lengte: 185
Gewicht: 77.7
Huidplooimeting:
Biceps: 5 mm
Triceps: 7 mm
Scapula: 12 mm
Crista: 22 mm

Lichaamsvet: 23.4%
Norm: 20.0%
Streefgewicht volgens de computer: 74.4 kg

dus er moet nog 3 kg eraf

tot laterrrr

in de spiegel zie je zelf niet snel resultaat, ik ben 33 kg afgevallen en ik zie nu pas echt duidelijk verschil.

foto's maken is nog het beste, om de maand. zie je meteen je progressie.

Gewoon ff lekker van de vakantie genieten en daarna weer keihard ertegenaan. gaat zeker goed komen, als je de motivatie die je nu hebt na de vakantie weer op kunt brengen :)

Hallo DNNS,

Heb wel een foto gemaakt maar niet toen ik iets zwaarder was [82 kg]
Mij 'vetrandje' is wel bijna weg maar aan de zijkant zit ook nog een beetje dus vandaar mijn hoge percentage denk ik.
Maar denk niet dat het nu echt zichtbaar op een foto is
Hooguit bij mijn broeken en riem
Maar ondanks de huidplooi meting van 23,4 % vind ik dat ik weinig zichtbaar vet heb.
Dus bijna met vakantie een meestal doe je dan weinig en eet je meer maar probeer het te beperken door te gaan fietsen.
Maar zou ik door een paar kg er nog 10 % er af kunnen krijgen of kom ik dan mijn mijn lichaamsbouw te laag te zitten [75 kg vind ik wel best]
vroeger was ik dus en woog 71 kg maar de laatste jaren dus er 10 kg erbij [tja boven de 40 he]
Denk zelf dan ook dan de laatste 2 metingen dan ook te hoog zijn maar dat weet ik niet zeker misschien dat iemand daar meer over kan zeggen
Scapula: 12 mm
Crista: 22 mm
wat houd dit in en is dit hoog de aantal mm dan.
Oja verder ga ik wel gewoon geniet maar iets minder bier en wat meer fietsen om het toch onder controle te houden

Tot laterrr

Het zijn niet mijn cijfers ik heb ze laten doen door een iemand van een sportgebeuren [die bij ons fitness etc. geven op het werk]
alleen niet waar ik werk maar in ons hoofdgebouw
En zij hebben het gemeten op 4 plaatsen
Vond het dus ook tegen vallen 23,4 en terwijl ze ook zo'n dingen nog even liet proberen dat je in je hand moet vast houden.
en die gaf ook 17.8 % aan net als de weegschaal in de sportschool.
Had wel verwacht daar iets onder te zitten
hm dus nog maar even doorgaan met fietsen en wat anders gaan eten al zal het moeilijk worden in mijn vakantie

heb ej geen pic van je fysiek?

Hallo Mac B,

Mag oordelen
Zoek maar even bij foto's onder vetrandje
ik hoor het wel [oja graag niet te hard oordelen haha]

Wou daar alleen maar mee zeggen dat ik weinig drink
Ben geen koffie drinker of fris en dan pak je al snel even een biertje of een paar
Probeer dus nu ook overdag water te drinken en neem dan 2 koffie overdag om ergens wat bij te kletsen dus verder geen koffie,thee of fris
hooguit een karnemelk tussen de middag
En in de ochtend begin ik met bambix dus daar zit dan wel magere melk in
En nu dan veel water en hooguit een aantal biertjes in de weekend [kan tenslotte niet de hele dag aan de water zitten]
Dus koffie is niet slecht maar ik hou er niet van

Terug
Naar boven