XXL Nutrition

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Screenshot_20211015-214439_Chrome.jpg

🤡

Feitelijk staat er eigenlijk niets anders dan, indien we het tij niet keren, voor het jaar 2000, dat er dan mogelijkerwijs hele landen worden weggevaagd. (Er staat niet dat dit dan ook in het jaar 2000 plaats zal vinden). Ergens dus wel een heel slim opgezet pers bericht vanuit de U.N.

Zo zie je maar dat angstpolitiek niet van gisteren is. Schrijnend.

Deze is ook wel de moeite waard :)

image_thumb-48.png

Ken je het verhaal van de onderzoeker die de ijsbeerpopulatie onderzocht en werd ontslagen door de universiteit omdat uit de resultaten bleek dat het heel goed ging met de ijsbeer?
ja dat verhaal ken ik toevallig, en het klopt niet helemaal wat je zegt. Mevrouw is zoöloog en schrijft in haar vrije tijd blogs over ijsberen. Geen onderzoeken gepubliceerd op dit vlak, al helemaal niet peer reviewed. Haar claims werden onderuit gehaald door wetenschappelijk onderzoek. Ze werkte op vrijwillige basis op een universiteit waar ze af en toe lectures gaf, contract werd niet verlengd voor undisclosed reasons (privacy) en is dus niet ontslagen.

ja dat verhaal ken ik toevallig, en het klopt niet helemaal wat je zegt. Mevrouw is zoöloog en schrijft in haar vrije tijd blogs over ijsberen. Geen onderzoeken gepubliceerd op dit vlak, al helemaal niet peer reviewed. Haar claims werden onderuit gehaald door wetenschappelijk onderzoek. Ze werkte op vrijwillige basis op een universiteit waar ze af en toe lectures gaf, contract werd niet verlengd voor undisclosed reasons (privacy) en is dus niet ontslagen.
Dat klopt half. Een literatuuronderzoek is nogsteeds een onderzoek ookal ga je zelf niet naar de Noordpool. Haar onderzoek is idd niet peer-reviewed en haar contract is idd niet verlengd. Ben je dan ontslagen? Ligt aan je opvatting maar letterlijk gezien niet nee.

Maar waarom is haar contract niet verlengd? Omdat haar mening onwelgevallig is voor de klimaathysterici? Omdat het niet valt binnen het klimaatcrisis narratief?

Op de website van de WWF staat zelfs dat niet alle populaties het slecht doen. https://www.wwf.nl/wat-we-doen/actueel/nieuws/toekomst-ijsbeer

Hun voorspelling is dat het slechter zal gaan omdat het zee-ijs gaat afnemen. Uit onderzoeken, zoals ik en anderen hier geplaatst hebben, neemt het zeeijs helemaal niet af. De grootste reden waarom het slecht ging met de ijsbeer is omdat wij als mens op ze jaagden. Sinds dat verboden is gaat het gelukkig beter.

Het hele verhaal dat de ijsbeer aan het uitsterven is door onze CO2 uitstoot is dan ook kant en klare onzin. Maarja, die zielige ijsbeertjes die sterven omdat jij in een auto rijdt en energie verbruikt is wel een leuk argument om je een schulsgevoel aan te praten en alles weer duurder te maken door de 'groene' agenda erdoorheen te pushen.

Je moet het lekker zelf weten verder allemaal. Trek je eigen conclusies eruit, dat doet men hier graag. Misschien is ze wel '''ontslagen''' omdat ze een lelijk hoofd had. Dat is ongeveer net zo suggestief als jouw claim. Vind het prettig om zo af en toe eens te reageren op een totaal overtrokken bericht hier.
Overigens kan ik me wel goed voorstellen dat een universiteit liever geen lector heeft die uit haar duim gezogen blogs schrijft. Misschien oreerde ze daarover ook wel tijdens haar lezingen, wie weet.

Misschien is het wel gewoon toeval dat wie niet woke pro klimaat is, geweerd wordt uit de academische wereld.

Oja en mbt je wetenschappelijke onderzoeken die haar ongelijk geven, er is genoeg data die haar in het gelijk stelt.
De ijsbeer populatie neemt helemaal niet af. Sterker nog, hij is flink gegroeid sinds de jaren 50. Daarnaast neemt zee ijs ook toe.

Interessant artikel over haar ontslag. Ze is niet enige. Cancel culture maakt alles stuk.

Aangezien de zeespiegel stijgt en de temperatuur omhoog zijn gegaan de afgelopen jaren wil ik mij voorbereiden op de aankomende 50 jaar.
NL is al veel te vol en onbetaalbaar en dit zal alleen maar erger worden de aankomende decennia, dus ik zit te denken om te verkassen naar een wat kouder land.

Iemand een goed idee met wat onderbouwing, zelf dacht ik aan Noorwegen of Zweden. Lekker rustig, goedkope huizen met veel grond, veel natuur, nog niet te warm en te droog.

Andere optie is om 2 goekopere huizen te kopen in 2 landen, 1 in een warm land voor de winter en 1 in een kouder land voor de zomer en dan de rest van het jaar verhuren.

PS. werkgelegenheid hoeft er niet te zijn, ik werk 100% online

Aangezien de zeespiegel stijgt en de temperatuur omhoog zijn gegaan de afgelopen jaren wil ik mij voorbereiden op de aankomende 50 jaar.
NL is al veel te vol en onbetaalbaar en dit zal alleen maar erger worden de aankomende decennia, dus ik zit te denken om te verkassen naar een wat kouder land.

Iemand een goed idee met wat onderbouwing, zelf dacht ik aan Noorwegen of Zweden. Lekker rustig, goedkope huizen met veel grond, veel natuur, nog niet te warm en te droog.

Andere optie is om 2 goekopere huizen te kopen in 2 landen, 1 in een warm land voor de winter en 1 in een kouder land voor de zomer en dan de rest van het jaar verhuren.
Gaat daar flink koud worden aankomende jaren, ik zou juist naar het zuiden gaan.

Gaat daar flink koud worden aankomende jaren, ik zou juist naar het zuiden gaan.
Ik dacht juist iets warmer.

image_large.png

Ik dacht juist iets warmer.

image_large.png

Computersimulaties van de European Environment Agency die de temperatuur voorspellen van 2071 tm 2100. Tot 6 graden warmer zelfs.

Klinkt plausibel..

Waarom in de EU blijven? Kies dan inderdaad voor een land zoals Noorwegen, denk dat je op het moment niet veel betere alternatieven hebt dan dat. Of je moet verder willen vertrekken.

Waarom in de EU blijven? Kies dan inderdaad voor een land zoals Noorwegen, denk dat je op het moment niet veel betere alternatieven hebt dan dat. Of je moet verder willen vertrekken.
Verder weg mag ook, maar het moet er wel een beetje dunbevolkt zijn met fatsoenlijke medische zorg.

Verder weg mag ook, maar het moet er wel een beetje dunbevolkt zijn met fatsoenlijke medische zorg.
Canada?

Je komt het land alleen in als men er zeker van is dat jij jezelf kan onderhouden. Afghaanse vluchtelingen zijn voornamelijk hogeropgeleiden, vrouw of van de regenboogfamilie. Van mensen die daarheen zijn gemigreerd ken ik eigenlijk alleen maar succes verhalen

Is China per hoofd van de bevolking ook één van de grootst vervuilers? Wil Nederland echt het beste jongetje van de klas zijn of zien wij weer mogelijkheden om technologieën te ontwikkelen waar we de komende decennia goed aan kunnen verdienen?
Zoals windmolens en biomassa centrales :ds:

Terug
Naar boven