Fitness Seller

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

:hahaha:

• Haha
Waarderingen: Vonk

Is toch mooi man. Zwarte kindertjes die zwoegen in een dampende mijn onder de verschroeiende Afrikaanse zon, zodat jij in een Tesla kan scheuren op energie opgewekt door het verbranden van in Amerika gekapte oerbossen.

Duurzaamheid, f**k ja.

Is toch mooi man. Zwarte kindertjes die zwoegen in een dampende mijn onder de verschroeiende Afrikaanse zon, zodat jij in een Tesla kan scheuren op energie opgewekt door het verbranden van in Amerika gekapte oerbossen.

Duurzaamheid, f**k ja.

Je kan ook zonnepanelen op je dak plaatsen om je Tesla op te laden.

Is toch mooi man. Zwarte kindertjes die zwoegen in een dampende mijn onder de verschroeiende Afrikaanse zon, zodat jij in een Tesla kan scheuren

Dat had die Nobelprijswinnende arts uit Congo het ook over in Buitenhof zondag, de vrouwen die hij behandelt komen overwegend uit gebieden met mijnen.
op energie opgewekt door het verbranden van in Amerika gekapte oerbossen.
Vergeet Letland niet!
(EDIT: en/of andere Baltische Staten)

En Wierd Duk met Martin Poels:

Een "duurzame" windmolen:

• 1200 cub cement;
  • een enorme stalen mast uit China;
  • plastic wieken;
  • die versterkt zijn met bisfenol-A (dank @apfelstrudel), een stof die niet meer gebruikt mag worden in zakjes voor broodjes want giftig;
  • wieken kunnen niet gerecycled worden, begraven is de enige optie;
  • zoals alle wieken, schroeven en propellers slijten ze door draaien, happen eruit;
  • in een zout-water omgeving gaat dit nog sneller;
  • levert geen wisselstroom, altijd een back-up nodig van kolen, gas of kernenergie, ook om te kunnen starten.

Ook de immigratie special is een aanrader, hoort meer in TK topic.
Ik zou het best mooier kunnen zeggen, maar niet beter: het "dekt" de lading perfect!

Laatst bewerkt:
Een "duurzame" windmolen:

1200 cub cement;een enorme stalen mast uit Chinaplastic wieken;die versterkt zijn met bisofanol (?), een stof die niet meer gebruikt mag worden in zakjes voor broodjes want giftig,wieken kunnen niet gerecycled worden, begraven is de enige optie;zoals alle wieken, schroeven en propellers slijten ze door draaien, happen eruit;in een zout-water omgeving gaat dit nog sneller;levert geen wisselstroom, altijd een back-up nodig van kolen, gas of kernenergie, ook om te kunnen starten.
Het dik gedrukte vraagt wel om wat uitleg.

Het dik gedrukte vraagt wel om wat uitleg.
Excuus, de opmaak was verdwenen.

Het staal en/of de mast komt uit China.

De bladen van de wieken zijn van kunststof.

Geen idee hoe je die stof spelt, luister de podcast.

De windmolens zouden gelijkstroom leveren en dan heb je altijd ook wisselstroom nodig, voor de precieze uitleg, luister de podcast.

Laatst bewerkt:
Excuus, de opmaak was verdwenen.

Het staal en/of de mast komt uit China.

De bladen van de wieken zijn van kunststof.

Geen idee hoe je die stof spelt, luister de podcast.

De windmolens zouden gelijkstroom leveren en dan heb je altijd ook wisselstroom nodig, voor de precieze uitleg, luist6de podcast.
Oh, het zij je aantekeningen van de podcast, ik dacht dat het een stuk tekst van een ander was.

Als ik op de link klik kom ik niet uit op een podcast over windmolens.

Dat kunststof komt overal vandaan, het zou prima kunnen dat het voor wieken uit China komt, maar die kunststoffen worden ook gewoon gemaakt in Europa en Amerika?
Bedoel je bisfenol, ook wel bekend als BPA?
Een windmolen produceert wisselstroom, maar ls ik het goed heb wordt dat omgezet in gelijkstroom en bij een verzamelstation weer omgezet in wisselstroom, daar zal heus wel een goede reden voor zijn.

Laatst bewerkt:
Bisphenol-A. Of bisfenol-A in het Nederlands.
1635280109820.jpg

Ben benieuwd hoeveel en waarvoor het aanwezig is aangezien het dacht ik een weekmaker is.

Bisphenol-A. Of bisfenol-A in het Nederlands.
1635280109820.jpg

Ben benieuwd hoeveel en waarvoor het aanwezig is aangezien het dacht ik een weekmaker is.
Ik zie het probleem niet om dat te gebruiken in wieken van windmolens, ik zie zelfs het probleem niet van het gebruik in sommige producten waar etenswaar mee in aanraking komt.

Ik zie het probleem niet om dat te gebruiken in wieken van windmolens, ik zie zelfs het probleem niet van het gebruik in sommige producten waar etenswaar mee in aanraking komt.
In sommige producten niet, in sommige zeer zeker wel. Helaas zit het bijna overal in verpakkingsmaterialen, kassabonnetjes, etc. Zelfde geldt voor phthalaten.

Lekker man al die hormoonverstorende stoffen. Niet zo vreemd dat er tegenwoordig zoveel verwijfde phaggots rondlopen die twijfelen over hun gender.

In sommige producten niet, in sommige zeer zeker wel. Helaas zit het bijna overal in verpakkingsmaterialen, kassabonnetjes, etc. Zelfde geldt voor phthalaten.

Lekker man al die hormoonverstorende stoffen.
We kunnen ook terug naar het steentijdperk. Het nadeel van een verbod op producten als BPA is dat er alternatieven worden ontwikkeld die niet persé minder schadelijk zijn, maar wel veel minder van bekend is. Ik weet niet wat de stand van zaken nu is wat betreft BPC en BPF?

Volgens mij zijn daar 2 problemen mee.
1. Er komen kleine stukjes van die wieken af en dat spul komt in de zee en/of natuur terecht;
2. Wieken die je alleen maar kan begraven na gebruik zijn nu niet echt schoon en duurzaam.

Windmolens zijn een grote leugen, alleen geschikt voor... nvm. GroenLinksers, D66ers, andere voorstanders van en verdieners aan zijn druk doende de Schepping te verwoesten, gesponsord door belastinggeld.

Denk ook aan de subsidies voor elektrische auto's: lekker een Tesla of een E-Jaguar rijden op kosten van Jan Modaal.

Volgens mij zijn daar 2 problemen mee.
1. Er komen kleine stukjes van die wieken af en dat spul komt in de zee en/of natuur terecht;
2. Wieken die je alleen maar kan begraven na gebruik zijn nu niet echt schoon en duurzaam.
Dat is sowieso een groot probleem, dat kleine beetje BPA wat er dan in kan zitten boeit niet echt.
Als we het dan toch over plastic stukjes hebben die in de natuur terecht komen, waarom mogen er scubs (voor je huid) verkocht worden op basis van plastic bolletjes?

Dat is sowieso een groot probleem, dat kleine beetje BPA wat er dan in kan zitten boeit niet echt.
Misschien is het beter om te zeggen dat de problemen zijn dat:

1. Plastic in het milieu komt;

2. BPA ervoor zorgt dat het niet af te breken is.
Als we het dan toch over plastic stukjes hebben die in de natuur terecht komen, waarom mogen er scubs (voor je huid) verkocht worden op basis van plastic bolletjes?
Geen idee, verbieden?

• Like
Waarderingen: Vonk

Letland is zo'n beetje het beste jongetje van de klas van Oost Europa in de EU. Niet alleen op climate change policy, maar ook op CoVID policy. (Al denkt de bevolking daar anders over :D)

Maar jij bedoelde denk ik o.a. deze?

Terug
Naar boven