- Waardering
- 20.637
- Lengte
- 1m65
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is toch mooi man. Zwarte kindertjes die zwoegen in een dampende mijn onder de verschroeiende Afrikaanse zon, zodat jij in een Tesla kan scheuren op energie opgewekt door het verbranden van in Amerika gekapte oerbossen.
Duurzaamheid, f**k ja.
Wanneer laden de meeste mensen hun Tesla op?Je kan ook zonnepanelen op je dak plaatsen om je Tesla op te laden.
Gaan we moeilijk doen?
Altijd.
Is toch mooi man. Zwarte kindertjes die zwoegen in een dampende mijn onder de verschroeiende Afrikaanse zon, zodat jij in een Tesla kan scheuren
Vergeet Letland niet!op energie opgewekt door het verbranden van in Amerika gekapte oerbossen.
Ik zou het best mooier kunnen zeggen, maar niet beter: het "dekt" de lading perfect!
Allemaal tegelijk, dat kan het net helemaal niet hebben.

Het dik gedrukte vraagt wel om wat uitleg.Een "duurzame" windmolen:
1200 cub cement;een enorme stalen mast uit Chinaplastic wieken;die versterkt zijn met bisofanol (?), een stof die niet meer gebruikt mag worden in zakjes voor broodjes want giftig,wieken kunnen niet gerecycled worden, begraven is de enige optie;zoals alle wieken, schroeven en propellers slijten ze door draaien, happen eruit;in een zout-water omgeving gaat dit nog sneller;levert geen wisselstroom, altijd een back-up nodig van kolen, gas of kernenergie, ook om te kunnen starten.
Excuus, de opmaak was verdwenen.
Oh, het zij je aantekeningen van de podcast, ik dacht dat het een stuk tekst van een ander was.Excuus, de opmaak was verdwenen.
Het staal en/of de mast komt uit China.
De bladen van de wieken zijn van kunststof.
Geen idee hoe je die stof spelt, luister de podcast.
De windmolens zouden gelijkstroom leveren en dan heb je altijd ook wisselstroom nodig, voor de precieze uitleg, luist6de podcast.
Uit m'n hoofd ook nog, was een paar dagen geleden, er zullen ongetwijfeld foutjes inzitten.Oh, het zij je aantekeningen van de podcast, ik dacht dat het een stuk tekst van een ander was.
Ik zie het probleem niet om dat te gebruiken in wieken van windmolens, ik zie zelfs het probleem niet van het gebruik in sommige producten waar etenswaar mee in aanraking komt.Bisphenol-A. Of bisfenol-A in het Nederlands.
![]()
Ben benieuwd hoeveel en waarvoor het aanwezig is aangezien het dacht ik een weekmaker is.
In sommige producten niet, in sommige zeer zeker wel. Helaas zit het bijna overal in verpakkingsmaterialen, kassabonnetjes, etc. Zelfde geldt voor phthalaten.Ik zie het probleem niet om dat te gebruiken in wieken van windmolens, ik zie zelfs het probleem niet van het gebruik in sommige producten waar etenswaar mee in aanraking komt.
We kunnen ook terug naar het steentijdperk. Het nadeel van een verbod op producten als BPA is dat er alternatieven worden ontwikkeld die niet persé minder schadelijk zijn, maar wel veel minder van bekend is. Ik weet niet wat de stand van zaken nu is wat betreft BPC en BPF?In sommige producten niet, in sommige zeer zeker wel. Helaas zit het bijna overal in verpakkingsmaterialen, kassabonnetjes, etc. Zelfde geldt voor phthalaten.
Lekker man al die hormoonverstorende stoffen.
Volgens mij zijn daar 2 problemen mee.Ik zie het probleem niet om dat te gebruiken in wieken van windmolens, ik zie zelfs het probleem niet van het gebruik in sommige producten waar etenswaar mee in aanraking komt.
Dat is sowieso een groot probleem, dat kleine beetje BPA wat er dan in kan zitten boeit niet echt.Volgens mij zijn daar 2 problemen mee.
1. Er komen kleine stukjes van die wieken af en dat spul komt in de zee en/of natuur terecht;
2. Wieken die je alleen maar kan begraven na gebruik zijn nu niet echt schoon en duurzaam.
Misschien is het beter om te zeggen dat de problemen zijn dat:Dat is sowieso een groot probleem, dat kleine beetje BPA wat er dan in kan zitten boeit niet echt.
Geen idee, verbieden?Als we het dan toch over plastic stukjes hebben die in de natuur terecht komen, waarom mogen er scubs (voor je huid) verkocht worden op basis van plastic bolletjes?
)