XXL Nutrition

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

En anders is de kans groot dat je heel veel onschuldige stoffen ongewild gaat verbieden.

Ja ik ben ook fel tegen dit soort geld verslindende zinloze wetten en maatregelen. Maar vraag me daarbij wel af welke van die onschuldige stoffen hebben we echt nodig dan? En kun je daar dan niet relatief makkelijk een uitzondering op toepassen?

Dat is gebleken inderdaad, ze zijn al bijna 2 jaar bezig met o.a. 3-MMC, Etizolam etc. :lol:
Dat geeft overigens alleen maar weer dat de manier waarop het nu gaat alles behalve effectief is.
Waarom niet zoals met voedsel? Het mag niet, tenzij je laat zien dat het veilig is. Dat zou je Europees moeten doen trouwens. En graag ook niets uit China accepteren waar het wel in zit.

Verpakking voor voedsel moet trouwens al voldoen aan behoorlijk strenge eisen. Er mag in 5 soorten oplosmiddel niet teveel stof uit de verpakking migreren.

• Like
Waarderingen: Vonk
Waarom niet zoals met voedsel? Het mag niet, tenzij je laat zien dat het veilig is. Dat zou je Europees moeten doen trouwens. En graag ook niets uit China accepteren waar het wel in zit.

Verpakking voor voedsel moet trouwens al voldoen aan behoorlijk strenge eisen. Er mag in 5 soorten oplosmiddel niet teveel stof uit de verpakking migreren.

We moeten juist veel minder Europees gaan doen :lol:

Je idee is overigens geen slechte op het eerste oog!

Een coating voor een coating ontwikkelen. Coatingception
Sommige verpakkingen hebben iets van 6 lagen ofzo. Kun je niet zien, ze zijn soms maar 30 micron dik. Maar bijvoorbeeld een chipszak heeft een binnencoating, een reflecterende folielaag, een zuurstofbarrierelaag, een printable buitenlaag, printlaag en een buitencoating/hars om de zak mooi te laten glimmen en de print er niet af te laten slijten.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ja kan ook individueel verpakt wc-papier kopen dat goed is voor de wereld.
"Duurzaam? Daar veeg ik mijn kont mee af!"

Wel mooie marketing. Goedkoop nepleer wordt ook ineens duurder dan gewoon leer, als je het vegan leather noemt. Daar is alleen niets duurzaams aan, maar dat terzijde

Als je ook ziet hoeveel afval er overal ligt. Op straat, in de slootjes, in de berm, in het bos, in de zee, in riviertjes, plassen en meren.

Overal ligt afval. Met name plastic afval. Mensen zijn fucking smerige varkens die overal hun troep achterlaten. Iedereen kankert zijn troep maar op straat. Genoeg die ook hun troep uit het raam van de auto tyfen. Zelfs bij de McDrive waar overal prullenbakken staan. Ik erger mij er mateloos aan.

Het begint hier langzaam op Azië te lijken. In bepaalde wijken is het helemaal schrijnend.

Wat dat betreft mogen ze qua vervuiling het beleid van Singapore hier hanteren. Gooi je troep op straat, minstens €500 boete. En 10 zweepslagen.

Zijn vaak van het type "kijk mij een nette auto hebben". Parkeren de bak ook voor de deur van het tankstation en niet op de parkeerplaats. Vaak typische Duitse modellen vanaf 50k, de "nette" auto's.

Mijn auto is een grote vuilnisbelt van binnen, haal dat eens per maand leeg omdat ik lui ben en het niet boeit maar ik ben de smeerpijp in hun ogen.

Niets anders dan het verkopen van een goed gevoel. Duurzaam is het nauwelijks. Duurzaam zijn de allergoedkoopste recycled wc papier rollen onderin het schap.
Duurzaam is zo min mogelijk ge-/verbruiken op elk vlak. Zolang we in een consumptiemaatschappij blijven streven naar meer, beter en nieuwer is duurzaamheid een grote wassen neus.

Terug
Naar boven