XXL Nutrition

Klimaat(verdragen) Topic

Bezoekers in dit topic

Dat is één van de weerextremen die zouden toenemen door de opwarming.
 
In beweging naar minder uistoot of in beweging naar landen waar CO2 uitsoot goedkoper is?

Ik ben wel van mening dat zoiets europees geregeld moet worden.
 
De hele industrie rondom installatietechnieken en de bebouwde omgeving etc draait op klimaatverandering. De vele miljarden subsidie die beschikbaar zijn voor onrendabele technologie dat blijft mij verbazen. Alleen al het feit dat voorwaarde voor bepaalde subsidie zoiets is als ‘de terugverdientijd moet langer dan 3 jaar zijn’. Er zit ergens best een logische gedachtengang achter. Maar het is wel duidelijk dat er veel geld te verdienen is aan klimaatverandering en dat er een hele grote groep mensen is die financieel afhankelijk zijn van klimaatverandering en dan ook nooit publiekelijk zullen uitspreken dat het mogelijk mee zal vallen of wat dan ook.
 
Jij ging toch ook in die sector werken?
 

Alleen jammer van de foutjes in de uitleg, ik hoop dat het verder wel klopt, want dit laat mooi zien hoe stom het is om te denken dat de industrie het maar evan anders moet gaan doen.
 
Klaver mogen ze gewoon ophangen aan de groenste boom die ze kunnen vinden wat mij betreft.. Sorry voor offtopic :o
 

Alleen jammer van de foutjes in de uitleg, ik hoop dat het verder wel klopt, want dit laat mooi zien hoe stom het is om te denken dat de industrie het maar evan anders moet gaan doen.


dat strategisch geplaatste hoofddoekje achter de grote messias met zijn zorgvuldig opgerolde mouwen :roflol:
 
dat strategisch geplaatste hoofddoekje achter de grote messias met zijn zorgvuldig opgerolde mouwen :roflol:
Beetje respect is wel op zijn plaats, voor de Obama van de lage landen. Pas maar op straks stuurt hij Wijnand Duyvendak op je af.
 
Ik vind dit wel een goede reactie.
Sinds wanneer is opwek per inwoner in welke vorm dan ook relevant!? Gevaarlijke vorm van framing die goedwillende mensen weer op een dwaalspoor zet! In percentage van landelijk verbruik zijn we nog steeds gekke Henkie.
 
Geen ‘De Wever versus De Wever’: Anuna wil samenwerken met Bart. “Het klimaat heeft geen politieke kleur”

41f3653a-27cd-11e9-bcdd-e10074709ea0_web_scale_0.275_0.275__.jpg

Anuna De Wever (17), de bekendste klimaatactiviste van ons land, wil niet als de tegenstander van Bart De Wever worden weggezet. De N-VA-kopman trok onlangs hard van leer tegen de klimaatspijbelaars. Toch zoekt Anuna niet de confrontatie, integendeel: “Ik wil samen naar een ambitieus klimaatbeleid zoeken.”

Bart De Wever had vorige week weinig lovende woorden over voor de scholieren in de klimaatmarsen. In plaats van spijbelen zouden ze beter studeren en meedenken aan technologische oplossingen voor het probleem, klonk het. Een “doemscenario”, daar wilde de Antwerpse burgemeester niet in meegaan. “Ik begrijp de frustratie, maar dat mag niet omgezet worden in een vorm van apocalyptisch denken waarbij jongeren bijna betogen tegen hun eigen levensstijl.”

De Wever zoekt de oplossingen door de klimaatkwestie “door een bril van innovatie en economische groei”, zei hij nog. “Het probleem ten gronde oplossen gaan we echt niet doen met groene taksen en culpabiliseren van mensen.”

In het programma ‘Touché’ op Radio 1 reageerde de jonge activiste Anuna De Wever (geen familie). “Er zijn al veel klimaatexperten. Als wij wachten tot wij ook zover zijn, dan is het sowieso te laat en misschien worden we dan ook wel genegeerd.”

De harde taal van De Wever schrikt achternaamgenoot Anuna niet. Wat heet: “Eigenlijk zou ik willen samenwerken met Bart De Wever en met alle politieke partijen. Het klimaat heeft geen politieke kleur. Het staat daarboven, het belangt iedereen aan.” Van een strijd tussen De Wever en De Wever, wil Anuna niet weten. “Ik zou het liefst samen zoeken naar een klimaatambitieus beleid”.

Het gezicht van Youth for Climate had nog een duidelijke boodschap voor alle politici. “Stop met elkaar met de vinger te wijzen. Ik kan er niet meer tegen. Samenwerken is het belangrijkste. Ik vind het belachelijk dat ik mij daar als zeventienjarige achter moeten zetten. Komaan, sla de handen in elkaar en begin eraan.”

Voor Anuna is de volgende stop op donderdag 7 februari in Leuven. Daar zal een scholierenbetoging worden gehouden, waar ze natuurlijk bij zal zijn. Burgemeester Mohamed Ridouani van Leuven (SP.A) bevestigt aan VRT NWS dat er donderdag 10.000 scholieren worden verwacht: “Onze jongeren en scholieren zijn zeer geëngageerd; ze hebben hun directies overtuigd om een mars te houden waar iedereen zonder schroom aan kan meedoen. Nu donderdag op de middag komen alle scholen van alle netten op straat en met stad en politie leiden wij dat in goede banen”.
 
Geen ‘De Wever versus De Wever’: Anuna wil samenwerken met Bart. “Het klimaat heeft geen politieke kleur”

41f3653a-27cd-11e9-bcdd-e10074709ea0_web_scale_0.275_0.275__.jpg

Benieuwd hoe een land als China met een dergelijke student om zou gaan............
 
Back
Naar boven