XXL Nutrition

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

• Topic Starter Topic Starter
ja maar ik denk dat degene die het echt aangaat dit ook meer doen om zelf het gevoel te hebben "iets" te doen en demonstreren om de frustratie te uiten dat het in het politiek debat alleen gaat over kosten.
Ik denk dat er een deel bestaat die echt idealen heeft, die stimuleren elkaar vast om nog meer mensen te mobiliseren omwille van meer aandacht c.q. macht. Ik hoop alleen van harte dat ze zichzelf niet schromelijk overschatten. Zou zonde zijn van de idealen. Daarnaast is er m.i. een significant deel van de groep die zich gefrustreerd voelt ook daadwerkelijk geloven dat ze gefrustreerd zijn vanwege de klimaathysterie terwijl deze emoties vrij makkelijk aan te wenden zijn bij groepen tieners. En daar begint mijn wantrouwen.
En dat kon jij wel als puber?
Erkennen dat ik weinig te zeggen had, en nog minder te melden? Ik werd dagelijks geconfronteerd met een enorm gebrek aan kennis. Dat maakte mij enigszins onzeker want wat wist ik nou. Wie was ik eigenlijk? Waarom was ik er. Wat was de reden van mijn bestaan? Wat wilde ik gaan doen. Waarom mislukte communisme? Hoe werkt de wereld eigenlijk en waarom moet ik van alles. Mij werd geadviseerd om te gaan lezen. Nog steeds weet ik veel te weinig overigens. Heb wel houvast aan een aantal absolute zaken, zoals het eindige - de dood.

Laatst bewerkt:
In Nederland verbaas ik me eigneigen over hoe weinig jongeren en studenten (ook ik) demonstreren in vergelijking met vroeger,
Juist nu de huidige generatie studenten even kort door de bocht vol genaaid wordt (andere discussie).

Dat verbaast me dan juist weer totaal niet, dit past namelijk compleet in het plaatje van de huidige maatschappij; ieder voor zich. Er is geen groot gevoel van ongenoegen of drang naar tegenstribbelen. Het overgrote deel heeft het gewoon niet slecht en het deel dat aan de onderkant van de maatschappij bungelt ontbreekt het aan teveel om op te noemen, die gaan zichzelf echt niet verenigen en gezamenlijk vechten tegen de bierkaai. Tel daarbij op dat de politiek al decennia lang oeverloze beloften maakt over allerhande onderwerpen en deze nagenoeg nooit nakomt, of zelfs compleet het tegenovergestelde doet.. Denk je dat de gemiddelde Nederlander die het zich aantrekt dan nog gaat demonstreren, protesteren of staken? Bonden zoals de CNV en de FNV zijn niet voor niets een uitstervend fenomeen. (Sinds de eeuwwisseling daalde het aantal leden tussen de 25 en de 45 jaar met 56%).

Nee wij zijn van alle west Europese landen en misschien zelfs wel het westelijk halfrond echt het meest tamme volk dat je kunt bedenken. Snap de verbazing daaromtrent eerlijk gezegd echt niet?

• Topic Starter Topic Starter
Erkennen dat ik weinig te zeggen had, en nog minder te melden? Ik werd dagelijks geconfronteerd met een enorm gebrek aan kennis. Dat maakte mij enigszins onzeker want wat wist ik nou. Wie was ik eigenlijk? Waarom was ik er. Wat was de reden van mijn bestaan? Wat wilde ik gaan doen. Waarom mislukte communisme? Hoe werkt de wereld eigenlijk en waarom moet ik van alles. Mij werd geadviseerd om te gaan lezen. Nog steeds weet ik veel te weinig overigens. Heb wel houvast aan een aantal absolute zaken, zoals het eindige - de dood.
Voor de goede orde, kwam er niet aan toe in de vorige post, ik zou nooit of te nimmer hebben meegedaan aan die demonstraties. Ik zou er eerder lacherig van worden als ik mijzelf van bovenaf mee had zien lopen met of zonder in elkaar geknutseld bord. Ik gun een ander dat plezier en vanzelfsprekend de vrijheid om dat te doen.

Laatst bewerkt:
Dat verbaast me dan juist weer totaal niet, dit past namelijk compleet in het plaatje van de huidige maatschappij; ieder voor zich. Er is geen groot gevoel van ongenoegen of drang naar tegenstribbelen. Het overgrote deel heeft het gewoon niet slecht en het deel dat aan de onderkant van de maatschappij bungelt ontbreekt het aan teveel om op te noemen, die gaan zichzelf echt niet verenigen en gezamenlijk vechten tegen de bierkaai. Tel daarbij op dat de politiek al decennia lang oeverloze beloften maakt over allerhande onderwerpen en deze nagenoeg nooit nakomt, of zelfs compleet het tegenovergestelde doet.. Denk je dat de gemiddelde Nederlander die het zich aantrekt dan nog gaat demonstreren, protesteren of staken? Bonden zoals de CNV en de FNV zijn niet voor niets een uitstervend fenomeen. (Sinds de eeuwwisseling daalde het aantal leden tussen de 25 en de 45 jaar met 56%).

Nee wij zijn van alle west Europese landen en misschien zelfs wel het westelijk halfrond echt het meest tamme volk dat je kunt bedenken. Snap de verbazing daaromtrent eerlijk gezegd echt niet?

Nee oké, nooit op deze manier over nagedacht. Ik heb m'n beeld natuurlijk alleen uit de schoolboeken en van de verhalen van m'n ouders hoe vroeger geprotesteerd werd tegen bijvoorbeeld de kruisraketten

• Like
Waarderingen: Vonk
Ja toch heeft het wel zijn charmes als je zo die oorlogsverhalen en verfilmingen bekijkt... :o Hoop ik wel dat ze net als vroeger Dex uitdelen om door te kunnen halen :$
Pervitin

pervitin-marching.jpg

Blitzkrieg mit dem fleischgewehr! :hedbang:

• Like
Was niet heel serieus maar maak ergens in m'n hoofd wel steeds een vergelijking met die jongen die plastic uit de oceanen aan het vissen is en een groep pubers die weer eens hard demonstreert voor waar elite aan verdient maar beiden niks voor gaan betalen (niks voor gaan laten of doen) en iedereen achter die agenda te achterlijk is om met logisch onderbouwde argumenten of oplossingen te komen.

Enige voordeel van de twijfel die ik ze kan geven is dat ze ook milieuvervuiling in het algemeen aan de kaak stellen. Maar daar gaan ze ook niks significants aan doen.

En als puber was ik ook zo irritant opstandig tegen elke menigte of politieke agenda.

Laatst bewerkt:

Ik wist niet dat je Belg was.

Ff serieus, waarschijnlijk heb je daarin gelijk, maar dat tamme karakter heeft ons denk ik ook veel welvaart gebracht en een karakter is zo goed als niet te veranderen.

• Like

Ff serieus, waarschijnlijk heb je daarin gelijk, maar dat tamme karakter heeft ons denk ik ook veel welvaart gebracht en een karakter is zo goed als niet te veranderen.

Vlaanderen en Nederland zijn vrij gelijk, net zoals Wallonie en Frankrijk ook meer met elkaar gemeen hebben. Zou best interessant zijn om de taal als aanjager eens te onderzoeken voor het temperament van een bepaald volk. Zuid Europese landen zijn sowieso sneller zwart geblakerd, hebben meer vuur in zich en voelen zich sneller geroepen tot actie. Er zullen heel veel variabelen bijdragen aan dit gevoel van onrecht en onmacht, dus heel gemakkelijk samen te vatten is dit ook weer niet.

soms mis ik wel die Waalse of Franse warmbloedigheid ,het land plat of de fik er in

Ik zou ook weleens een Nederland willen zien dat opstaat voor hun rechten en vecht voor hetgeen ze staan, de zogeheten VOC mentaliteit waar die kleine brillemans het altijd over had toen hij premier was. Maar als er geen landjes te pikken zijn, geen slaven te drijven zijn en geen gouden munten te veroveren zijn; waar doen we het dan nog voor. We hebben het immers "al zo goed". Nee dat temperament en bijbehorende actie - reactie die komt voorlopig niet meer terug. We laten alles over ons heenkomen en het interesseert ons echt geen reet als de politiek ons keer op keer weer voorliegt over van alles en nog wat. Herinnert zich iemand nog het kwartje van Kok? Een heel klein symbolisch voorbeeld van hetgeen we allemaal accepteren.

Wij zijn eerder tam/soft geworden door de welvaart.

Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Als er 70 000 mensen komen betogen voor het klimaat is het een enorm succes schrijven ze overal.

Toen er met het generatiepact 100 000 betogers op de been waren dan werd er overal gezegd dat is MAAR x aantal % van de bevolking.

(S)linkse media toch :finger:

Draaikonten tot we niet meer weten wat we gezegd hebben en vervolgens weer opnieuw beginnen; volk don't care

Er zat me weer eens wat hoog, dus even twee recente items naast elkaar gezet.

Dinsdag 29 januari had 1Vandaag een item over de stijgende energiekosten door o.a. alle klimaatbelastingen, zondag 3 februari was Ed Nijpels in Buitenhof.

Sommige mensen moeten de hele dag eten van € 2,50.
Ed Nijpels eet iedere dag twee haringen zei hij afgelopen zondag in Buitenhof, als reactie op de vraag of en hoe vaak hij vlees at. Eén haring kan al € 2,50 kosten.
klimaatmeetlat (met haring) vanaf 29:26 en voor degene die de gehaktballen quote zoeken 38:20 Edje nam er zelf maar even twee...
https://www.vpro.nl/buitenhof/speel~POMS_AT_15155054~ed-nijpels-over-het-klimaatakkoord~.html

Het is dan misschien onzin dat je van het klimaatakkoord maar twee keer per week vlees mag eten, maar ze maken vlees en andere maatregelen wel zo duur dat dat toch het gevolg is.Tenminste als je geen Ed Nijpels of Rob Jetten bent

Ook Jan Dijkgraaf was niet onder de indruk van Ed Nijpels https://tpo.nl/column/briefje-van-jan-aan-ed-nijpels-2/

Ed Nijpels is ook voor de bevordering van pedoseksualiteit.

Gelukkig dat er op dit forum nauwelijks mensen zitten die behoorlijke hoeveelheden vlees eten, die zouden zich zorgen kunnen gaan maken.

Er zat me weer eens wat hoog, dus even twee recente items naast elkaar gezet.

Dinsdag 29 januari had 1Vandaag een item over de stijgende energiekosten door o.a. alle klimaatbelastingen, zondag 3 februari was Ed Nijpels in Buitenhof.

Sommige mensen moeten de hele dag eten van € 2,50.
Ed Nijpels eet iedere dag twee haringen zei hij afgelopen zondag in Buitenhof, als reactie op de vraag of en hoe vaak hij vlees at. Eén haring kan al € 2,50 kosten.
klimaatmeetlat (met haring) vanaf 29:26 en voor degene die de gehaktballen quote zoeken 38:20 Edje nam er zelf maar even twee...
https://www.vpro.nl/buitenhof/speel~POMS_AT_15155054~ed-nijpels-over-het-klimaatakkoord~.html

Het is dan misschien onzin dat je van het klimaatakkoord maar twee keer per week vlees mag eten, maar ze maken vlees en andere maatregelen wel zo duur dat dat toch het gevolg is.Tenminste als je geen Ed Nijpels of Rob Jetten bent

Ook Jan Dijkgraaf was niet onder de indruk van Ed Nijpels https://tpo.nl/column/briefje-van-jan-aan-ed-nijpels-2/

Ed Nijpels is ook voor de bevordering van pedoseksualiteit.

Gelukkig dat er op dit forum nauwelijks mensen zitten die behoorlijke hoeveelheden vlees eten, die zouden zich zorgen kunnen gaan maken.

Dus omdat er mensen zijn die arm zijn, geen lange termijnsvisie ivm klimaatverandering uitbouwen.

Waarvan akte. En nu even serieuze politiek voor serieuze mensen.

Dus omdat er mensen zijn die arm zijn, geen lange termijnsvisie ivm klimaatverandering uitbouwen.

Waarvan akte. En nu even serieuze politiek voor serieuze mensen.
Dat is niet wat ik zei en ook niet wat ik bedoelde, serieuze politiek is dat je ook rekening houdt met de mensen die minder draagkrachtig zijn.

Nijpels had het alleen maar over mensen zoals hijzelf, zoals Rob Jetten dat ook vaak doet. Ik heb altijd het idee dat deze mensen zijn losgezongen van de realiteit van gewone mensen, laat staan arme mensen. Arme mensen kennen ze alleen als statistiek.

Mensen met een goede baan en koopwoning die geholpen moeten worden met het financieren van isoleren e.d. en die dat uiteindelijk terugverdienen. Zet dat even tegenover mensen die in de sociale huur zitten en buiten het feit dat ze geen invloed hebben op wat er aan de woning geïsoleerd wordt ook het geld niet hebben om de oplopende kosten te betalen.

Mensen die ervoor kunnen kiezen om geen of minder vlees te eten, maar twee haringen per dag, mensen die het geen probleem vinden om een beetje extra te betalen na hun zoveelste vliegreis.
1x vliegen na Zuid-Amerika is evenveel CO2 als een gezin in een jaar verbruikt voor verwarming ed, je kan niet op vakantie gaan.
1x vliegen na New York compenseren, drie jaar geen vlees eten.

Wil je het heel gunstig interpreteren, dan zou je nog kunnen komen met de suggestie dat Ed Nijpels zich aanpaste aan het profiel van de Buitenhof-kijker.

Je zou ook kunnen zeggen dat juist de politiek zich doodstaart op de korte termijn en papieren CO2-reductie (zie ook: Lubach), ipv de uitstoot echt aanpakken. Als we hier de kolencentrales (steenkool) sluiten, dan vullen we dat gat met energie uit Duitsland (bruinkool). Omdat we kernenergie niet op tijd in kunnen zetten voor onze huidige reductiedoelen, doen we daar maar niets mee.

Wat is serieuze politiek en wie zijn serieuze mensen?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven