AndroidHealthClinic

Klimaat(verdragen) Topic

Bezoekers in dit topic

Interessant!

"Het NOS-televisieprogramma #Ophef toetst op 5 november a.s. enkele kritische klimaatuitspraken van OpinieZ-auteur en IPCC-reviewer dr. Ferdinand Meeus. Hem werden ter voorbereiding enkele vragen voorgelegd die in dit artikel met de antwoorden van Meeus integraal zijn opgenomen. De kijker naar het programma kan zo zelf beoordelen of de programmamakers er een eerlijke uitzending van hebben gemaakt."




Ook de reacties helemaal onderaan, naar aanleiding van Meeus' antwoorden, zijn doorgaans interessant en genuanceerd.


N.B. :Het geeft nogal te denken dat ze Meeus er zelf niet bij willen hebben in de studio.

De kans is natuurlijk groot dat de NPO alles aan zal doen om zijn verhaal uit het verband te trekken en hem belachelijk te maken.
Ben benieuwd.....we wachten af.

Helaas, weer een eenzijdig gekleurd NPO gebeuren "want wij hebben gelijk en tegen-argumenten dulden we niet".
 
Nieuw?

Als dit al uitkomt hebben wij niet als eerste grote problemen.

Volgens mij is de 5 meter nieuw ja. Klinkt natuurlijk een stuk angstaanjagender dan 50cm zoals het KNMI altijd (2014/15) gerept heeft.


 
Volgens mij is de 5 meter nieuw ja. Klinkt natuurlijk een stuk angstaanjagender dan 50cm zoals het KNMI altijd (2014/15) gerept heeft.


Het KNMI kan nog niet eens het weer voorspellen, en het RIVM maakt telkens meetfouten.
 
Het KNMI kan nog niet eens het weer voorspellen, en het RIVM maakt telkens meetfouten.

Allebei instituten die gefinancierd worden zonder dat er ook maar enige verantwoording hoeft te worden afgelegd. Lijkt de NPO wel.
 
Volgens mij is de 5 meter nieuw ja. Klinkt natuurlijk een stuk angstaanjagender dan 50cm zoals het KNMI altijd (2014/15) gerept heeft.


Het KNMI kan nog niet eens het weer voorspellen, en het RIVM maakt telkens meetfouten.

Het KNMI heeft wel vaker de plank misgeslagen als het gaat om dit soort voorspellingen.

Ik kan me nog heel goed herinneren dat....

Rond 1980 werd beweert dat de zeespiegel aan het einde van de eeuw (dus tegen het jaar 2000) minstens met een 1 meter zou zijn gestegen t.o.v. het niveau op dat moment (1980).

Uiteindelijk is dat niet meer dan 15-20cm geweest en dat is inclusief een bodemdaling van 4 a 5 cm.
De absolute stijging is dus nog lager, circa 10-15cm.

Met zeespiegelstijging is het al net als met klimaatverandering:
Het bestaat feitelijk wel degelijk, maar dit wordt maar al te makkelijk gebruikt cq. misbruikt voor allerlei angstaanjagende doemscenario's.
Eventuele hypothetische verhogingen van 2 of zelfs 5 meter, ontberen elke redelijke onderbouwing op dit moment.

Desalniettemin, we moeten er rekening mee houden dat de zeespiegel zal blijven stijgen en dat we mettertijd wel zullen moeten handelen.
D.i. maatregelen waterschapsbeheer (verhogingen dijken bijvoorbeeld)
 
Volgens mij is de 5 meter nieuw ja. Klinkt natuurlijk een stuk angstaanjagender dan 50cm zoals het KNMI altijd (2014/15) gerept heeft.


Laatst kwamen we er door de discussie over de gletsjer des doods er toch achter dat er ruim genoeg ijs op de zuidpool ligt om zo’n stijging te bewerkstelligen.
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Laatst kwamen we er door de discussie over de gletsjer des doods er toch achter dat er ruim genoeg ijs op de zuidpool ligt om zo’n stijging te bewerkstelligen.

Ik kan niet wachten.
 
Ik denk dat ik voor de hele regio zuid-oost Brabant spreek; vluchtelingen uit de Randstad zitten wij NIET op te wachten. Ga maar naar België.
 
Ik denk dat ik voor de hele regio zuid-oost Brabant spreek; vluchtelingen uit de Randstad zitten wij NIET op te wachten. Ga maar naar België.
Nee joh
 
Ondertussen doet, in tegenstelling tot degenen die Sander van Dam perfect beschrijft en ontmaskert
, onze grote held wel iets met uitstoot en klimaat.
Lol wat doet hij dan precies?
Passagiers van kleine zakenvliegtuigen betalen wat, 10k voor een vlucht? Hoeveel verdwijnt daarvan in de zak van de belastingdienst? 21%? €2100?


En je dan druk maken over een fucking vliegtaks van €26,43. En om hoeveel, of beter gezegd hoe weinig mensen, gaat dit? Ja ga zo door Pietertje, je redt de wereld met dit soort gerommel in de marge.

Maar het is natuurlijk mooi voor de bühne.
 
Lol wat doet hij dan precies?
Passagiers van kleine zakenvliegtuigen betalen wat, 10k voor een vlucht? Hoeveel verdwijnt daarvan in de zak van de belastingdienst? 21%? €2100?


En je dan druk maken over een fucking vliegtaks van €26,43. En om hoeveel, of beter gezegd hoe weinig mensen, gaat dit? Ja ga zo door Pietertje, je redt de wereld met dit soort gerommel in de marge.

Maar het is natuurlijk mooi voor de bühne.
Dat ook deze vluchten een vliegtax betalen is een mooi begin, over de hoogte en verdeling van die tax kunnen we het zeker ook nog weleens hebben.
 
Dat ook deze vluchten een vliegtax betalen is een mooi begin, over de hoogte en verdeling van die tax kunnen we het zeker ook nog weleens hebben.
Beter schaffen ze die vliegtaks gewoon af. We betalen immers al vliegtaks in de vorm van btw.
 
Mentat reageert altijd erg emotioneel gedreven als het onderwerp windmolens de revue passeert.

Wil je er iets over kwijt?

Ze leggen hem geen windeieren.

Hij draait door
Dan ben je onderweg door Duitsland en dan rijd je door een horrorlandschap, ongeven door bruinkoolafgravingen en terreur turbines en levenloze zonne-akkers en dan denk je dat hier ook een oerbos, aangelegde natuur en een klimaat- en milieuvriendelijke kerncentrale hadden kunnen staan.

Dan heb ik geen pittig gesprek gehad maar winnen de tranen het bij het zien van zoveel dood en verderf.
 
Dan ben je onderweg door Duitsland en dan rijd je door een horrorlandschap, ongeven door bruinkoolafgravingen en terreur turbines en levenloze zonne-akkers en dan denk je dat hier ook een oerbos, aangelegde natuur en een klimaat- en milieuvriendelijke kerncentrale hadden kunnen staan.

Dan heb ik geen pittig gesprek gehad maar winnen de tranen het bij het zien van zoveel dood en verderf.
En dan stap je uit om te vragen waarom dit zo is en dan blijkt iedereen om je heen opeens Arabisch Duits te spreken. Verschrikkelijk.
 
Back
Naar boven